Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36854 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Używane

Volvo S70/V70 (1996 - 2000)

Data publikacji: Autor: Karol Brodak

Fot. Volvo: Produkowany od 1996 r. Volvo S70, czyli sedan, nie był ulubionym modelem firmy. Z powodu braku nabywców produkcję przerwano w 2000 r. Nabywcy poszukujący dużego samochodu z nadwoziem kombi często wybierają Volvo. Dobrą opinią cieszył się model 850 zastąpiony w 1996 r. serią 70.

Nabywcy poszukujący dużego samochodu z nadwoziem kombi często wybierają Volvo. Dobrą opinią cieszył się model 850 - pierwszy Volvo z napędem na przednie koła. W 1996 r. wprowadzono na rynek jego następcę – modele serii 70.   

 Fot. Volvo: Produkowany od 1996 r. Volvo S70, czyli sedan, nie był ulubionym modelem firmy. Z powodu braku nabywców produkcję przerwano w 2000 r.

Seria 70 obejmowała sedan S70 i kombi V70. W gruncie rzeczy modele te pod względem technicznym były bardzo zbliżone do poprzednika, ale miały bardziej zaokrąglone nadwozie. Samochód w dalszym ciągu sprawiał wrażenie potężnego, solidnego Volvo.

 

Prawdziwe Volvo

 

Nabywcy chwalili obszerne i wygodne wnętrze, firma podkreślała swoje osiągnięcia w zakresie ochrony pasażerów Fot. Volvo: Solidny wygląd S70 miał zapewnić powodzenie – nie zapewnił. Konstrukcja nie była zbyt nowoczesna, a silniki benzynowe - paliwożerne. w razie wypadku. Na naszym rynku pojazdy oferowano z 3 poduszkami powietrznymi: czołową dla kierowcy i dwiema bocznymi. Oryginalnym pomysłem było pozbawianie czołowej poduszki pasażera. Jak przystało na pojazd klasy wyższej, materiały użyte do wykończenia wnętrza są wysokiej jakości. Tablica przyrządów jest czytelna. Mimo sporych wymiarów zewnętrznych bagażnik sedana miał objętość 470 l, a po złożeniu tylnej kanapy - 940 l. O dziwo bagażnik kombi był Fot. Volvo: Wnętrze S70 było obszerne i przyzwoicie wykonane. jeszcze mniejszy - 420 l, po złożeniu tylnej kanapy - 1580 l.



CZYTAJ TAKŻE

Volvo V70 - wrażenia z jazdy

Volvo V70R - test

 

Silniki

 

Volvo S70/V70 oferowano z bogatą paletą 5-cylindrowych silników benzynowych: 2,0 l (126 KM), 2,5 l (144 KM), 2,4 l (170 KM), 2,3 l turbo (225 KM). Wysokoprężny, 5-cylindrowy Fot. Volvo: Zdecydowanie większym powodzeniem od sedana cieszył się kombi – V70. silnik o pojemności 2,5 l (140 KM) kupowano od Audi. W 1997 r. wprowadzono do produkcji model V70 AWD z napędem na obie osie, wykorzystując sprzęgło wiskotyczne.

 

W 1999 r. zmodyfikowano ofertę silników, wycofując jednostki 2,5 l i 2,3 l. Na naszym rynku oferowano silniki : 2,0 (126 KM), 2,4 (144 KM), 2,4 l (170 KM), 2,4 l (193 KM), 2,4 T5 (240 KM) oraz diesel 2,5 TDI (140 KM). Silniki benzynowe charakteryzują się wysoką kulturą pracy, a godne polecenia są jednostki o mocy 144 i 170 KM. Silniki zużywają jednak sporo paliwa, w mieście nawet 14 l/100 km. Dotyczy to także najsłabszego silnika w palecie - o Fot. Volvo: Nabywcom nie przeszkadzał fakt, że w tym kombi o długości 4,7 m bagażnik miał pojemność zaledwie 420 l. mocy 126 KM, który z pewnym trudem radzi sobie z ciężkim pojazdem. Głośno pracuje niemiecki silnik wysokoprężny TDI, który jednak jest dość oszczędny. Być może z powodu wysokich kosztów eksploatacji, modele z mocniejszymi silnikami charakteryzują się sporym spadkiem wartości.

 

Eksploatacja

 

Pojazdy serii 70 oferują przyzwoity komfort jazdy i mają dobre własności jezdne. Z przodu zastosowano kolumny McPhersona, których poprzeczne wahacze mocowane są do Fot. Volvo: Tablica przyrządów to wzór ergonomii. ramy pomocniczej; z tyłu – wielowahaczową oś z wzdłużnymi, poprzecznymi i skośnymi wahaczami. Zgodnie z przyjętymi założeniami wersja kombi zapewniała porównywalny komfort jazdy z sedanem. Klienci częściej wybierali jednak nadwozie kombi i firma zdecydowała się na wstrzymanie w 2000 r. produkcji sedana.

 

Volvo ma opinię auta solidnego, psują się jedynie drobiazgi, jak elektryczne podnośniki szyb, zamki tylnej klapy (w V70), stacyjka, urywają się sondy lambda. Przedwczesnemu zużyciu ulegają amortyzatory i sworznie wahaczy. Decydując się na Volvo, trzeba brać pod uwagę spore koszty eksploatacji, wynikające z dużego zużycia benzyny oraz kosztownych napraw w autoryzowanych warsztatach.  

 

Wady:

- paliwożerne silniki benzynowe,

- droga eksploatacja,

- mały bagażnik w wersji kombi

 

Zalety:

- przestronne wnętrze,

- wysoka jakość wykonania

 

Orientacyjne ceny w tys. zł

 

Rok produkcji 1997 1998 1999 2000

S 70 2,5

28,5 – 32,5

30,1 

 

 

S 70 2,4

33,9 – 39,9

35,1 - 41,7

35,9 – 48,6

39,0 – 55,3

V70 2,5 diesel

24,9 – 39,0

33,9 – 35,9

36,8 – 50,9

56,0 – 65,0

V70 2,4

33,9 –39,9

34,4 - 41,7

34,9 – 50,4

39,0 – 64,8

 

 

Orientacyjne ceny części w złotych

 

Reflektor główny

1450

Błotnik przedni

1100

Klocki hamulcowe

350

Kompletne sprzęgło

1500

Napęd rozrządu

380

 

Wybrane dane techniczne modelu z 1999 r.

  

typ silnika

benzynowy

benzynowy

wysokoprężny

liczba cylindrów/zaworów

R5/10

R5/10

R5/10

pojemność skokowa (cm3)

1984

2435

2461

moc (kW/KM/obr/min)

93/126/6250

106/144/5400

103/140/4000

maks. moment obrotowy (Nm/obr/min)

170/4800

206/3600

290/1900

czas rozpędzania 0-100 km/h (s)

11,7

10,2

9,9

prędkość maksymalna (km/h)

195

205

200

zużycie paliwa trasa/miasto (l/100 km)

8,1/13,4

8,0/13,4

5,2/9,0

długość x szerokość x wysokość (cm)

472 x 176 x 140 (143)

objętość bagażnika (l)

470 (420)

 

w nawiasach dane dla wersji kombi

więcej zdjęć Volvo V70 w naszej galerii

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • sawek

    Kiedy pojawi sie recenzja nowego v70?? Modele z silnikiem 2.5 juz sie pojawily na naszym rynku, natomiast T6 3.2 dopiero w listopadzie zdaje sie, niemniej moznaby juz napisac jakas recenzyjke z testow. pozdrawiam

  • dzik

    Ja jezdzilem i moge napisac Ci mini-recenzyjke. Samochodzik jest robiony "bez sciemy" Widac, ze nie oszczedzano na kompnentach. Wyglad ma bardzo klasyczny, co jest bardzoe dobre moim zdaniem, bo nie bedzie tak, ze za dwa lata okaze sie ten samochod to designarski bubel (vide renault megane). Ciezko to opisac, ale z wnetrza samochodu bije taki swoisty spokoj. Chce sie w nim po prostu posiedziec, odpoczac (ja mialem wrazenie wypoczynku). CO jeszcze? Nie jest to samochod do szalnestw na drodze, raczej to swobodnego, przyjemnego przemieszczania sie z cala rodzinka. Wlasnie dla takich go polecam

  • dzik

    No i mają fajne ASO. Profesjonalna obsługa, ceny standardowe, no i od czau do czasu są ciekawe promocje http://volvo.k2.pl/wiosna2008

  • worpis

    Witam użytkowników V70! Czy ktoś może mi pomóc w wyborze samochodu? Chciałbym zebrać uwagi co do V70 z silnikiem 2,5D z roczników 1998-2000. Będę wdzięczny za uwagi. Pozdrowienia

  • q (gość)

    silnik TDI nie jest od AUDI! jest od VW!

  • Gość (gość)

    @q 2.5 TDI jest silnikiem Audi.

  • Kasztaniak (gość)

    Przecież Audi i Wieśwagen to to samo

  • xyz (gość)

    ale szmelcwagen nie montowal takiego silnika , mieli 2.4 D , podobny ale inny

  • Amoralny (gość)

    Użytkuję od 2 lat auto turbo z gazem (2,4 193KM) i krótko mówiąc jestem zadowolony Ceny części dziwne-jedne bardzo przystępne inne przesadnie drogie Przejechałem 20000 to co naprawiałem to właściwie wszystko było do zrobienia w momencie zakupu mnie popsuła się jedynie przepływka jeżdzę głównie po dziurawej łodzi i powiedzmy...lubię zap....:) 15-16 litrów gazu.Uważam to za dobry wynik wakacje 1600km i nic....w sumie to ogólnie nic:) Wnętrze zadowala ma się poczucie wygody aczkolwiek auto jest ciężkie więc rajdówka to nie jest ale tym bardziej należy docenić spalanie Generalnie bardzo polecam ponoć ostatnie prawdziwe volvo (moja wersja S70 2.4T 193KM '98 250000 przebiegu)

  • osa (gość)

    witam znalazłem ostatnio Volvo v70 2.4 150 km z roku 2000 z bardzo bogatym wyposażeniem za 3 tyś zł wnętrze średnie pewnie trzeba będzie ogółem dorzucić ze 2 tyś zł proszę o poradę warto czy nie ?

  • Komentarz usunięty.
  • Gosc (gość)

    Srednie spalanie 10 trasa miasto z naciskiem na miasto dla mocy 230 km to duzo? Czesci tanie i do tego podchodza zamienniki z 850, silniki nie do zdarcia, blacha ocynk, do tego prawie wszystko z mechaniki mozna robic samemu, plus podatny na tunning. Wezcie sobie beemki i wieswagony, ja wole stare volvo.

  • tylko to (gość)

    Nie zamienię V 70, - 2,5 tdi 2000 r. za nic. Odpalam i wiem czym jadę. Na minie nie robią wrażenia odpustowe wnętrza z posrebrzanymi plastikami jak i inne duperele tak naprawdę zbędne. Ten ma wszytko co potrzebne.

  • Queen (gość)

    Ten artykul pisal ktos kto nigdy nie mial Volvo. Po 1 to silniki 2.5TDi to nie sa to silniki Audi bo w Audi silnik 2.5TDi jest V6 a w Volvo V5. W moim łosiu a dokladnie V70 2.5TDi w automacie z 99r tylne amory i sprezyny sa jeszcze od nowosci i nie zamosi sie na ich wymiane. Pimo zakupie auta zalozylem nowe zawieszenie na przod i tyl i mija juz 6 lat a nadal nic sie z nim nie dzieje. Artykol ogolnie to jedna wielka kupa smiechu. Pozdrawiam

  • Sprostowanie osoby wyżej. Pozdrawiam i prosze nie wprowadzać innych w błąd. (gość)

    Queen... Człowieku poczytaj, zainteresuj się tematem bo nie wiedząc robisz z siebie łosia bo silnik 2.5TDI rzędowe 5 cylindrów które masz w samochodzie pochodzi z AUDI 100 c4 i vw transporter t4 dopiero pozniej vw zrobiło super zaje... 2.5TDI v6 które nadaje się idealnie ale tylko na chwile do samochodu a potem mozna sobie z niego stolik zrobic do garażu. Tak więc silniki diesla które są w volvo v70 są produkcji(?) (projektu napewno) grupy vaga i są pancernymi jednostkami ale gdy do audi i vw przestali wkładać te silniki i montowali juz wcześniej wspomniane v6 volvo nadal wkładało rzędowe 5 cylindrów i dobrze bo zanim się połapali w grupie vaga ze to padaki i trzeba poprawić to przestali juz produkować pierwszą generację v70 :) czemu ten licznik tak swiruje w tym volvo? Ma ktoś jeszcze tak ze sie wyłącza prędkość?

  • dana (gość)

    racja to były rzędowe od a6c4 najlepszy,zastanawiam się dlaczego nie dali 6 skrzyni jak w audi

  • maxjanko (gość)

    Silnik 2.5 TDI występował w modelu Volvo S70, Volvo S80 oraz w Audi i VW, generował moc 140 KM ,przy maksymalnym momencie obrotowym 290 NM. Jednostka całkowicie opracowana przez koncern Volkswagen. Posiada system wtrysku bezpośredniego, realizowany przy pomocy pompy wtryskowej. Współpracuje z turbosprężarką oraz kołem dwumasowym. Jednostka o nieco przestarzałej konstrukcji, jednakże wciąż mogąca pochwalić się zadowalającą dynamiką oraz przyśpieszeniem. Również poziomy spalania nie należą do szczególnie wysokich . Średnie spalanie to około 7 litrów na 100km. Ewentualne awarie jednostki napędowej są łatwe do zdiagnozowania. Bezsprzecznie po stronie minusów należy zapisać niską kulturę jednostki napędowej i hałas dobiegający do wnętrza pojazdu.Na plus trzeba zapisać trwałość jednostki,dostępność części oraz nieskomplikowaną budowę co przekłada się na bezproblemową naprawę w dowolnym serwisie. (VAG - VOLKSWAGEN AUDI GROUP) W Transporterze T4 też wstawiano 2.5TDI .... i co ? - łyso Wam ???

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Volvo S70 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Volvo S70 opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Części dla marki Volvo

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

899 zł