Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36700 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Volvo S80

Data publikacji: Autor: pim

 Jest na rynku już od pięciu lat, więc nadszedł czas na modernizację. Samochód nieco zmienił oblicze i zyskał nowe technologie poprawiające komfort i stabilizację jazdy.

Volvo S80

Najnowszym nabytkiem S80 jest AWD - napęd na 4 koła, stosowany już w modelach S60, V70 i XC. System AWD jest oparty o stały napęd na wszystkie koła. Elektronika, w zależności od warunków drogowych, dzieli moment obrotowy między przednią i tylną oś. Wykorzystuje przy tym sprzęgło hydrauliczne typu Haldex. Na tylne koła można przekazać maksymalnie 70 proc. momentu obrotowego. Samochód w tej wersji ma silnik 2,5 T i automatyczną skrzynię biegów. Silnik, który zastępuje jednostkę 2,4 T (obie z turbodoładowaniem) ma moc 210 KM i maksymalny moment obrotowy 320 Nm, osiągany już przy 1500 obrotach. Spełnia normy czystości spalin Euro IV.

Volvo S80 otrzymało także nową przekładnię kierowniczą, która lepiej reaguje i pozwala precyzyjniej kierować samochodem. Ta wersja jest przeznaczona głównie na rynki Skandynawii, Niemiec, Austrii, Szwajcarii, USA i Kanady. Volvo S80 AWD jest wyposażone w system kontroli trakcji TRACS. Nie może natomiast być połączone z inną tegoroczną nowinką - aktywnym zawieszeniem four C (cztery C).



CZYTAJ TAKŻE

Volvo S80 - pierwsza jazda

Odnowione Volvo S80



Volvo zastosowało bowiem także w S80 aktywne zawieszenie, które pozwala na komfortowe podróżowanie po złych nawierzchniach i stabilną, dynamiczną jazdę po równych, krętych drogach. Ruchy nadwozia i kół są stale "obserwowane" przez szereg czujników, badających m.in.: prędkość i przyspieszenia samochodu (także boczne), ruchy zawieszenia i kół, oraz kąt obrotu i prędkość ruchów koła kierownicy. Co sekundę zestaw czujników przesyła 500 odczytów do komputera sterującego pracą zawieszenia, a ten w ciągu jednej dwudziestej piątej sekundy może zmienić charakterystykę tłumienia każdego amortyzatora od bardzo miękkiej do bardzo twardej. Wiele informacji dostarczają czujniki systemu dynamicznej stabilizacji toru jazdy DSTC, który stosuje się razem z aktywnym podwoziem.

Jeżeli samochód jedzie dziurawymi drogami amortyzatory są miękkie, żeby jak najlepiej tłumić nierówności. Kiedy na równym asfalcie kierowca chce szybko wejść w zakręt czujniki wykrywają przechylanie się nadwozia i komputer usztywnia amortyzatory, żeby zapewnić stabilność jazdy.

W tym roku volvo S80 zdążyło przejść face lifting. Łagodniejszy jest kształt kraty wlotu powietrza, który ma także nową, ciemnosrebrną kratę wlotu powietrza i chromowaną linię między światłami przeciwmgielnymi. Same światła przeciwmgielne także są nowe i większe. Chromowane są klamki i listwy pod oknami. Zmienił się kształt lusterek. Nie tylko dla efektu wizualnego, ale dla poprawienia aerodynamiki.


Jednoczęściowa pokrywa bagażnika zyskała chromowany uchwyt nad tablicą rejestracyjną. Światła hamulcowe są oparte na diodach, przez co szybciej się zapalają, a przy tym można było nieco zmniejszyć całe klosze tylnych lamp. Poprowadzono między nimi kolejny chromowany pas.

We wnętrzu zastosowano nowe panele drzwi, z nowymi klamkami, które lepiej się chwyta. Kolor konsoli środkowej jest bardziej intensywny. Pojawiło się więcej chromowanych nakładek, a można zamówić także wstawki z aluminium lub drewna.


więcej zdjęć Volvo S80 w naszej galerii

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Volvo S80 zdjęcia

Volvo S80 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Volvo S80 opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Volvo S80 Cena

Części dla marki Volvo

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

899 zł