Volvo S90 Ambience Concept. Nowe podejście do luksusu

Mariusz Michalak
Volvo S90 Ambience ConceptSystem sterowania wizualizacją przekształca podsufitkę wedle wyboru tematycznego – w zorzę polarną, skandynawski las, jezioro łabędzie, archipelag deszczowy – każdorazowo inspirując inny nastrój, od relaksacyjnego po ożywczy.Fot. Volvo
Volvo S90 Ambience ConceptSystem sterowania wizualizacją przekształca podsufitkę wedle wyboru tematycznego – w zorzę polarną, skandynawski las, jezioro łabędzie, archipelag deszczowy – każdorazowo inspirując inny nastrój, od relaksacyjnego po ożywczy.Fot. Volvo
Volvo Cars zaprezentował S90 Ambience Concept, pierwszą w skali branży próbę synchronizacji wizualnej, dźwiękowej i zapachowej, która ma zdefiniować od nowa luksus podróżowania i przebywania w samochodzie.

S90 Ambience Concept, który debiutuje na pekińskim salonie samochodowym w Chinach, oparty jest na wieńczącym całą gamę modelu – Volvo S90 Excellence w wersji trzymiejscowej – i skupia uwagę na wożonych przez szofera pasażerach tylnych foteli.

Pasażerowie mogą personalizować atmosferę w kabinie za pomocą intuicyjnie funkcjonującej aplikacji smartfonowej, pozwalającej wybrać jeden z siedmiu tematów wizualnych zsynchronizowanych z dźwiękiem i zapachem.- Ambience Concept definiuje luksus na nowo, przenosząc ideę luksusu ponad dobór materiałów i tworząc samochód, który wprost komunikuje się ze zmysłami pasażerów – powiedział Robin Page, szef ds. designu w Volvo Cars. – Design wpływa na to, jak ludzie się czują we wnętrzu auta i pozwala im na zmianę swojego nastróju oraz współtworzenie dobrego samopoczucia.

System sterowania wizualizacją przekształca podsufitkę wedle wyboru tematycznego – w zorzę polarną, skandynawski las, jezioro łabędzie, archipelag deszczowy – każdorazowo inspirując inny nastrój, od relaksacyjnego po ożywczy.

Zsynchronizowane z tymi wizualnymi tematami doznania audio dobiegają z systemu audio Bowers and Wilkins, w skład którego wchodzą tweetery zintegrowane w zagłówkach, zapewniające wszechogarniające doznania słuchowe. Każdemu tematowi towarzyszy jeden ze specjalnie stworzonych i dobranych aromatów, wykreowanych przez Byredo, a dobywających się niepostrzeżenie z ukrytych dysz w konsoli środkowej.

Zobacz także: Dacia Sandero 1.0 SCe. Budżetowe auto z oszczędnym silnikiem

S90 Ambience jest prezentowany jako koncept, ale Volvo Cars ma ambicję, by wariant ten był dostępny w seryjnych modelach S90 Excellence, poszerzając gamę Excellence – szczególnie na rynku chińskim.

W roku 2017 Volvo sprzedało na rynku chińskim po raz pierwszy przeszło 100 000 aut, co w ogromnym stopniu przyczyniło się do osiągnięcia po raz czwarty z rzędu rekordowych rocznych wyników sprzedaży i nieprzerwanego wzrostu. Chiny to dla Volvo największy pojedynczy rynek oraz największy rynek dla modelu S90 sedan.

 

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty