Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37173 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Volvo S90 T8 Hybrid. Wrażenia z jazdy, zużycie paliwa, dane techniczne

Data publikacji: Autor: Marcin Rejmer

To już nasze kolejne spotkanie z Volvo S90, tym razem o oznaczeniu T8 w wersji wyposażenia Inscription. To hybryda typu Plug-in z  4-cylindrowym silnikiem benzynowym 2.0 i jednostką elektryczną. Auto ma moc 390 KM, moment obrotowy 400 Nm i rozpędza się od 0 do 100km/h w 5,1 s. 

Fot, Marcin Rejmer To już nasze kolejne spotkanie z Volvo S90, tym razem o oznaczeniu T8 w wersji wyposażenia Inscription. To hybryda typu Plug-in z 4-cylindrowym silnikiem benzynowym 2.0 i jednostką elektryczną. Auto ma moc 390 KM, moment obrotowy 400 Nm i rozpędza się od 0 do 100km/h w 5,1 s.

Chodzi o hybrydę, której akumulatory użytkownik może doładowywać bezpośrednio z domowego gniazdka elektrycznego lub korzystając z publicznych stacji szybkiego ładowania.

Opisywana wersja to klasa premium samochodów osobowych, pośrednia między autami klasy średniej (tj. VW Passat, Ford Mondeo) i luksusowymi (np. Audi A8, Mercedes klasy S, BMW 7). Volvo S90 konkuruje między innymi z Audi A6, BMW 5 i Mercedesem klasy E. Cena Volvo S90 T8 AWD Plug-In Hybrid 2.0 zaczyna się od 326 300 zł. W prezentowanej wersji Inscription auto kosztuje 349 000 zł.

To już nasze kolejne spotkanie z Volvo S90, tym razem o oznaczeniu T8 w wersji wyposażenia Inscription. To hybryda typu Plug-in z  4-cylindrowym silnikiem benzynowym 2.0 i jednostką elektryczną. Auto ma moc 390 KM, moment obrotowy 400 Nm i rozpędza się od 0 do 100km/h w 5,1 s. 

Fot. Marcin RejmerSamochód mierzy 4,96 m długości i zapewnia komfortową podróż dla kierowcy i wszystkich pasażerów. We wnętrzu panuje atmosfera luksusu i przytulności. Kokpit wykonano z wysokiej jakości tworzyw i solidnie spasowano. Przednie fotele są doskonale wyprofilowane i dobrze przytrzymują ciało w zakrętach oraz nie męczą kręgosłupa podczas długich podróży.
Większość funkcji obsługujemy za pomocą ekranu dotykowego, który stworzono wspólnie z firmą Apple. Wszystko zaprojektowano przyjaźnie a ustawień dokonuje się intuicyjnie. Producent zdecydował na redukcję przełączników zaledwie do tych, które sterują szybami oraz radiem. Komputer pokładowy znajduje się na centralnych zegarach przed kierownicą. Silnik, jak to w Volvo, uruchamia się pokrętłem.

To już nasze kolejne spotkanie z Volvo S90, tym razem o oznaczeniu T8 w wersji wyposażenia Inscription. To hybryda typu Plug-in z  4-cylindrowym silnikiem benzynowym 2.0 i jednostką elektryczną. Auto ma moc 390 KM, moment obrotowy 400 Nm i rozpędza się od 0 do 100km/h w 5,1 s. 

Fot. Marcin RejmerZa drugim rzędem siedzeń wygospodarowano bagażnik o pojemności 500 litrów, w którym bez problemu zmieści się bagaż czterech osób. Dla porównania konkurencyjne BMW 530e iPerformance Plug-in ma 4,93 m długości i bagażnik o pojemności 410l, a Mercedes klasy E 300e Avantgarde Plug-in – odpowiednio 4,92 m i 370l.
Moc maksymalna silnika benzynowego wynosi 303 KM przy 5700obr./min, silnika elektrycznego 87 KM. Łącznie daje to 390 KM. Prędkość maksymalna wynosi 250 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 5,1 s. Silnik Volvo S90 T8 AWD Plug-In 2.0 to jednostka rzędowa posiadająca 4 cylindry. Na każdy cylinder w silniku przypadają 4 zawory. Samochód posiada stały napęd na 4 koła. Auto zbudowano na bazie płyty podłogowej SPA (Scalable Product Architecture), która wykorzystana została do stworzenia drugiej generacji modelu XC90.

Zobacz także: Ford Kuga. Jaka jest trzecia generacja? 

Litowo-jonowe baterie mają pojemność 10,4 kWh. Producent deklaruje, że na naładowanych w pełni akumulatorach można przejechać ok. 40 km, ale w rzeczywistości można liczyć na zasięg około 30 km i to przy raczej spokojnej jeździe. Baterię ładuje się do pełna z instalacji domowej za pomocą dostarczonego w zestawie kabla o długości 4,5 metra w 4-4,5 godziny. Pojemność zbiornika paliwa wynosi 60l.

W testach Euro NCAP Volvo S90 otrzymało 5 gwiazdek. To maksymalna ocena poziomu bezpieczeństwa. Samochód został bardzo wysoko oceniony we wszystkich punktowanych kategoriach, zarówno pod kątem ochrony biernej, jak i czynnej: bezpieczeństwo dorosłych pasażerów - 95%, bezpieczeństwo dzieci - 80%, bezpieczeństwo pieszych - 76%, systemy bezpieczeństwa - 93%.

To już nasze kolejne spotkanie z Volvo S90, tym razem o oznaczeniu T8 w wersji wyposażenia Inscription. To hybryda typu Plug-in z  4-cylindrowym silnikiem benzynowym 2.0 i jednostką elektryczną. Auto ma moc 390 KM, moment obrotowy 400 Nm i rozpędza się od 0 do 100km/h w 5,1 s. 

Fot. Marcin RejmerW prowadzeniu hybrydowa odmiana S90 daje dużo przyjemności. Auto rusza z miejsca dynamicznie – to głównie zasługa silnika elektrycznego. Automatyczna 8-biegowa przekładnia reaguje bez najmniejszych opóźnień, a mimo to zawsze bardzo miękko się załącza. Z drugiej strony mocne wciśnięcie gazu od razu powoduje dołączenie jednostki spalinowej i dostęp do pełnej mocy układu napędowego. Wszystko dzieje się dyskretnie, niewyczuwalnie dla kierowcy.
Podczas naszego testu (jazda głównie na trasie), uzyskaliśmy wynik 8,5 l/100 km. Jednak mocniejsze wciśnięcie pedału gazu z wyczerpanymi bateriami powoduje, że średnie zużycie paliwa wędruje nawet do 12l/100 km. Po mieście przy naładowanej baterii zużycie paliwa wyniosło około 5,5-6,5l/100km, z kolei na autostradzie przy prędkości 135km/h komputer pokazał ok. 10l/100km.

Volvo S90 Plug-in to dobre rozwiązanie dla osób poszukujących ekonomicznego auta klasy premium. Na krótkich odcinkach, około 30-35km, z naładowaną baterią jest naprawdę oszczędnie. Ponadto przyjemność z jazdy ze względu na osiągi i sposób prowadzenia jest ogromna. Właściwości jezdne, komfort, prowadzenie są na najwyższym poziomie. Zawieszenie radzi sobie wyśmienicie z każdego rodzaju nierównościami, a auto w trasie wręcz „płynie”.

Volvo S90 T8 Plug-in Hybrid Inscription i wybrani konkurenci

Marka/model

Volvo S90 T8 Plug-in Hybrid Inscription

Mercedes Klasy E 300e Avantgarde Plug-in

BMW 530e iPerformance Plug-in

Cena (zł)

349000

254900

246900

Typ nadwozia/liczba drzwi

sedan/4

sedan/4

sedan/4

Wymiary i masy

Długość/szerokość/

wysokość (mm)

4963/2019/1443

4923/2065/1468

4936/2126/1479

Rozstaw kół: przód/tył (mm)

1628/1629

1619/1619

1605/1630

Rozstaw osi (mm)

2941

2939

2975

Masa własna (kg)

2000

1910

1695

Pojemność bagażnika (l)

500

370

410

Pojemność zbiornika paliwa (l)

60

50

46

Układ napędowy

Rodzaj paliwa

benzyna

benzyna

benzyna

Pojemność (cm3)

1969

1991

1998

Liczba cylindrów

4

4

4

Napędzana oś

4x4

tylna

tylna

Skrzynia biegów:

typ/liczba przełożeń

automatyczna/8

automatyczna/9

automatyczna/8

Osiągi

Moc (KM) przy obr./min

silnik benzynowy 303 przy 5700

silnik elektryczny 87

łącznie 390

silnik benzynowy
211 przy 5500

silnik elektryczny 122

łącznie 320

silnik benzynowy 184 przy 5700

silnik elektryczny 113

łącznie 252

Moment obrotowy (Nm) przy obr./min.

silnik benzynowy 400 przy 2200-5400

silnik elektryczny 240

silnik benzynowy 350 przy 1200-4000

silnik elektryczny 440

silnik benzynowy 290 przy 1450-4800

silnik elektryczny 320

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

5,1

5,7

6,2

Prędkość maksymalna (km/h)

250

250

235

Średnie spalanie (l/100 km)

2

1,8

1,9

Emisja CO2 (g/km)

46

41

44

 

Zobacz także: Kia Picanto w naszym teście

To już nasze kolejne spotkanie z Volvo S90, tym razem o oznaczeniu T8 w wersji wyposażenia Inscription. To hybryda typu Plug-in z  4-cylindrowym silnikiem benzynowym 2.0 i jednostką elektryczną. Auto ma moc 390 KM, moment obrotowy 400 Nm i rozpędza się od 0 do 100km/h w 5,1 s. 

Fot, Marcin Rejmer

To już nasze kolejne spotkanie z Volvo S90, tym razem o oznaczeniu T8 w wersji wyposażenia Inscription. To hybryda typu Plug-in z 4-cylindrowym silnikiem benzynowym 2.0 i jednostką elektryczną. Auto ma moc 390 KM, moment obrotowy 400 Nm i rozpędza się od 0 do 100km/h w 5,1 s.

Fot, Marcin Rejmer

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Fly (gość)

    Hybryda która pali 12l. Czy to jakiś żart?

  • Toyoteż (gość)

    To nie jest żart. Proponuję czytać ze zrozumieniem. Przy rozładowanych bateriach zużycie dochodzi do 12 litrów. To chyba nie jest już hybryda? Samochodem można przejechać 36 kilometów ( sprawdzone ) tylko na bateriach. Zakładając przejechanie kolejnych 64 kilometrów w ruchu mieszanym ze zużyciem średnim 8,5 l/ 100 km spalimy jeszcze 5,44 litra. Jak na przejechanie 100 kilometrów 400 -stu konnym samochodem o długości prawie pięciu metrów wynik całkiem imponujący. Polecam jazdę testową a później merytoryczne komentarze.

  • Mikołaj (gość)

    To znaczy że po wyczerpaniu baterii nie są one ładowane w czasie jazdy? Czy żeby osiągnąć podobny wyniki zużycia paliwa i pysrzespiedzenia, nie wystarczyła by zwykła hybryda (nie ładowana z gniazdka) taka np jak Lexus-sie?

  • MOTO21

    To oszczędne auto do jazdy z naładowaną baterią, np. z domu do pracy i z powrotem jedzie się wlaściwie tylko na prądzie. Do tego osiągi są ponadprzeciętne. A jak się bateria rozładuje to jest i tak całkiem przyzwoicie - to kawał auta, a wtedy jedzie na silniku benzynowym. Na dzisiaj taka jest technologia w większości hybryd typu Plug-in.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Volvo S90 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Części dla marki Volvo

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

899 zł