Pierwszym etapem strategii zapowiadającej poszerzanie gamy hybryd było stworzenie płyty podłogowej SPA, na której będą bazować wszystkie przyszłe modele serii 60 i 90. Została ona tak przygotowana, aby każdy bazujący na niej model był dostępny w wersji plug-in hybrid. Sporych rozmiarów bateria została ukryta w tunelu środkowym płyty podwoziowej, dzięki czemu nie zabiera miejsca w bagażniku i gwarantuje korzystny rozkład mas. To rozwiązanie zastosowano w najnowszym modelu XC90 T8 Twin Engine, niebawem zostanie wprowadzone w nowym sedanie – S90, a potem w kolejnych pojawiających się premierach.
Także kolejna, kompaktowa platforma podwoziowa CMA przeznaczona do modeli serii 40 ma być przystosowana do stworzenia wersji hybrydowej oraz do wersji całkowicie elektrycznej.
Firma Volvo jest przekonana, że to właśnie hybrydy z możliwością doładowywania z gniazdka zdobędą w najbliższym czasie największą popularność.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?