Pokazane samochody koncepcyjne są pierwszą zapowiedzią tego jak będą wyglądały przyszłe modele serii 40. Volvo zaprezentowało swoje plany związane z rozwojem małych aut, które dla marek premium są coraz ważniejszym elementem w zdobywaniu klientów na całym świecie.
Wprowadzenie nowej linii najmniejszych modeli stanowi bardzo ważny element całościowej transformacji marki Volvo, obejmującej także organizację firmy oraz jej finanse. W ciągu czterech lat marka zmieni wszystkie auta w swojej ofercie. Ta dynamiczna zmiana ma również zmienić postrzeganie marki, która wraz z każdy modelem staje się coraz bardziej luksusowa i nowoczesna.
Volvo starannie przygotowuje się do wprowadzenia swoich najmniejszych modeli. Mają się znaleźć wśród nich nie tylko wersje spalinowe, ale także hybrydy oraz auta w pełni elektryczne. Volvo chce znacząco zwiększyć udział aut z komponentem elektrycznym w swojej ofercie. Do 2025 roku Szwedzi chcą sprzedać ponad milion takich pojazdów.
- Od początku postanowiliśmy wykorzystać modularną budowę naszych aut. Płyty podłogowe, także do najmniejszych modeli, już na etapie projektu zostały dostosowane do budowania wersji hybrydowych i elektrycznych. To pozwoliło nam uprzedzić wielu konkurentów segmentu premium – powiedział Peter Mertens kierujący działem badawczo-rozwojowym. Nasze najnowsze w pełni elektryczne samochody to będzie zupełnie nowy, fascynujący rozdział w historii marki Volvo – dodał.
Najmniejsze modele Volvo mają przekonywać do siebie nie tylko wzornictwem karoserii i wnętrz, czy bogatą paletą jednostek napędowych obejmujących wersje elektryczne. Volvo położyło nacisk na funkcje connectivity oraz na najbogatszy, seryjny pakiet systemów bezpieczeństwa.
- Nowa seria 40 stwarza nam szansę na powiększenie naszych udziałów rynkowych. Wersje hybrydowe i w pełni elektryczne są integralną częścią całego projektu tych aut opartych na podwoziu CMA. Pierwsze samochody na tej platformie trafią do produkcji jeszcze w 2017 roku – zapowiedział Håkan Samuelsson, prezes Volvo Car Group
W pierwszym kwartale bieżącego roku sprzedaż Volvo wzrosła o 11,9 %, co oznacza 120 591 sprzedanych aut. W ciągu kilku lat Volvo chce osiągnąć poziom 800 000 aut rocznie. W 2015 roku było to 503 000 pojazdów. Wraz z zapowiedzią w pełni elektrycznego auta opartego na małej platformie podwoziowej CMA, Volvo zapowie także powstanie w pełni elektrycznego samochodu opartego na większej platformie podwoziowej – SPA, który ma trafić do produkcji w 2019 roku W mniejszych samochodach opartych na platformie CMA układ hybrydowy T5 Twin Engine będzie wykorzystywał 3-cylindrowy silnik benzynowy konstrukcji Volvo połączony z siedmiostopniową, dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów współpracującą z silnikiem elektrycznym. Napęd obydwu silników trafi na przednią oś. To rozwiązanie sprawi, że wersja hybrydowa w mniejszych modelach będzie bardziej przystępna cenowo niż odmiana Twin Engine AWD zastosowana w dużych modelach.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?