Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36373 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Volvo V40

Data publikacji: Autor: Piotr Myszor

 Lubię samochody Volvo za to, że w każdym z nich czuję się tak, jakby został specjalnie do mnie dopasowany.



Volvo V40 to jeden z najmniejszych samochodów volvo. Konstruktorzy postarali się jednak, żeby na niedomiar miejsca nikt nie narzekał. Przednie fotele są przestronne, z dość dużym zakresem regulacji. Wnęka w tapicerce drzwi na wysokości łokci, daje złudzenie, że samochód jest szerszy.

Wnętrze jest dość konserwatywne, jak zresztą cały image marki. Na konsoli środkowej nieco może staromodne pokrętła i przyciski. Pozwalają jednak sprawnie obsługiwać wszystkie systemy samochodu.


CZYTAJ TAKŻE

Volvo S40 - wrażenia z jazdy

Volvo S/V 40 (1995 - 2004)


Jednostrefową automatyczną klimatyzacją sterują trzy pokrętła. Pod nimi są ustawione przyciski sterowania m. in. ogrzewaniem tylnej szyby, podgrzewania foteli, a także wyłączania układu stabilizacyjnego DSA, choć nie mam pojęcia, dlaczego znalazł się akurat w tym miejscu.

Na szczęście tak nielogicznych punktów samochodu nie znalazłem wielu. Dużo więcej było przemyślanych, funkcjonalnych dodatków, które podnoszą walory użytkowe volvo V40. Jednym z nich jest pas bezpieczeństwa w... bagażniku. Można nim przymocować bagaż, żeby nie wpadł do osobowej części kabiny podczas nagłego hamowania czy zderzenia. Bezwładnościowy pas jest zamocowany do wewnętrznej strony progu bagażowego i biegnie równolegle do niego przez całą jego szerokość.

Przy zimowej pogodzie łatwiej jest docenić takie "małe przyjemności", jak podgrzewane fotele. W volvo można ustawić nagrzewanie siedzenia i oparcia lub tylko siedzenia. Niestety zanim fotele się rozgrzeją mija kilka minut. Zdecydowanie szybciej zaczyna działać system DSA, który umożliwia sprawną i dość przyjemną, ale przede wszystkim bezpieczną jazdę, nawet na pokrytych topniejącym śniegiem drogach. Często tylko migająca, żółta kontrolka działania systemu uświadamiała mi, że mógłbym mieć jakieś kłopoty ze śliską nawierzchnią.

Do moich oczekiwań dopasował się także silnik samochodu. Dwulitrowa benzynowa jednostka pozwalała na dynamiczną jazdę.

Można pozwolić sobie na takie przyspieszenia, które nie pozostawiają niedosytu, ale też można jechać statecznie, bez obawy, że auto może wymknąć się spod kontroli. Wygląda to tak, jakby silnik "myślał" tak samo jak ja - ani szybciej, ani wolniej.

Konkurenci

model volvo V40 audi A4 avant lancia lybra wagon
silnik 2,0 16V 1,8 20V 2,0 20V
moc (KM) 163 150 150
maks. moment obr (Nm) 240 210 186
prędkość maks. (km/h) 220 219 210
przyspieszenie 0 - 100 km/h (s) 8,5 9,1 9,6
średnie spalanie (l/100 km) 8,3 8,2 8,8
poj. bagażnika (l) 415/1420 440/1185 420/1300
cena (zł) 102 000 133 000 99 000



więcej zdjęć Volvo V40 w naszej galerii

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Komentarz usunięty.
  • nowciu (gość)

    czy ktos wie jak wyciagnac przednie zaglowwki

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Volvo V40 zdjęcia

Volvo V40 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Volvo V40 Cena

Części dla marki Volvo

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

899 zł