Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36226 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Volvo V50

Data publikacji: Autor: (w)

Fot: Volvo Volvo jest co prawda nadal producentem nietanich aut, ale takich, które potrafią sprostać także wymaganiom młodych ludzi. To przede wszystkim z myślą o nich przygotowano nowe kombi V50.

Volvo, kojarzony z pojazdami dla statecznych obywateli z grubymi portfelami, od kilku lat zmienia swój image. Jest co prawda nadal producentem nietanich aut, ale takich, które potrafią sprostać także wymaganiom młodych ludzi.

To przede wszystkim z myślą o nich przygotowano nowe kombi V50. Fot: Volvo Handlowcy Volvo spodziewają się, że samochód ten zainteresuje rodziny z dziećmi.

Sportowe kombi
Dla miłośników kombi, którzy oczekują od samochodu sportowej dynamiki, bezwzględnej pewności prowadzenia, interesującą ofertę będzie stanowić najwyższa wersja V50 - model T5 AWD z napędem na cztery koła.

2,5-litrowy, pięciocylindrowy turbodoładowany silnik benzynowy rozwija moc 220 KM i moment obrotowy 320 Nm. Moc jest automatycznie rozdzielana pomiędzy przednie i tylne koła za pomocą elektronicznie sterowanego sprzęgła hydraulicznego. Dzięki turbodoładowaniu wysoki moment obrotowy dostępny jest w szerokim zakresie prędkości obrotowych silnika.

CZYTAJ TAKŻE

Volvo V50 kontra Renault Laguna Grandtour

Żeby palił jak najmniej - Volvo V50 DRIVe


Pod względem stylistycznym V50 nawiązuje jednocześnie do większego V70 i do schodzącego z rynku V40.
Wnętrze kabiny umożliwia zastosowanie wielu wariantów aranżacji przestrzeni. Tylne siedzenie jest dzielone, z możliwością złożenia osobno obu części oparcia. Oparcie przedniego fotela pasażera rozkłada się do poziomu. Po złożeniu siedzeń, uzyskuje się płaską podłogę bagażnika.

Bezpiecznie
Volvo zawsze podkreślało, że jego samochody należą do najbezpieczniejszych. V50 jest o 54 mm szersze od V40.

Daje to dodatkową ochronę w razie kolizji bocznej. Poza tym V50 zostało wyposażone w takie same rozwiązania, chroniące pasażerów, jak model S80.

Na system zabezpieczeń przed skutkami zderzeń bocznych składają się boczne poduszki i kurtyny powietrzne. Kurtyny, dzięki wydłużonemu do 3 sekund czasowi opróżniania, chronią także podczas wywrotki samochodu. W razie uderzenia w tył samochodu, pasażerów chroni sprawdzony system WHIPS.

Nowością, zastosowaną pierwszy raz w motoryzycji, jest system IDIS, który podobno wywodzi się ze śmigłowców bojowych. Dzięki temu systemowi uwaga kierowcy nie jest rozpraszana podczas jazdy. Kiedy sytuacja na drodze wymaga koncentracji, na przykład przy wyprzedzaniu lub hamowaniu, sygnały z wbudowanego telefonu komórkowego i niektóre inne informacje z urządzeń pokładowych, są zatrzymywane.

Na życzenie kupującego, V50 może być wyposażony w laminowane szyby w drzwiach bocznych. Szyby takie są trudniejsze do stłuczenia, stanowią więc dodatkowe utrudnienie dla włamywaczy.

Bez kluczyka
Innym elementem wyposażenia może być system bezkluczykowego dostępu do samochodu. Umożliwia on otwieranie i zamykanie zamków oraz uruchamianie silnika bez kluczyka - wystarczy, że kierowca ma przy sobie urządzenie identyfikacyjne PAD.

Urządzenie to pozwala obsługiwać wszystkie zdalnie sterowane funkcje, np. włączać oświetlenie asekuracyjne czy uruchamiać alarm. Silnik uruchamia się za pomocą przełącznika na desce rozdzielczej, przy czym równocześnie musi być naciskany pedał sprzęgła przy mechanicznej skrzyni biegów lub pedał hamulca przy automatycznej skrzyni biegów.

W razie wyrzucenia nadajnika z samochodu podczas jazdy, silnik nie zgaśnie. Jednak po wyłączeniu silnika nie będzie możliwe jego ponowne uruchomienie bez nadajnika PAD.

V50 będzie kosztować nieco więcej niż V40, lecz jego wyższa cena ma być zrekompensowana bogatszym wyposażeniem. Na przykład klimatyzacja i elektryczne sterowanie szyb w drzwiach przednich i tylnych teraz będą standardowym wyposażeniem. W większości krajów standardem ma być układ antypoślizgowy DSTC.

V50 będzie wytwarzane w belgijskiej fabryce Volvo w Ghent (podobnie jak nowe S40) na wspólnej linii technologicznej z Fordem i Mazdą, co wskazuje nie tylko na wspólnego właściciela (Ford Motor Co), ale także bliskie pokrewieństwo konstrukcyjne produkowanych tam modeli. Sprzedaż V50 ma się rozpocząć w pierwszej połowie 2004 roku.

więcej zdjęć Volvo V50 w naszej galerii

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Volvo V50 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Volvo V50 Cena

Części dla marki Volvo

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

899 zł