Volvo V60. Nowe kombi segmentu premium

Mariusz Michalak
W V60 znajdą się dwie hybrydy typu plug-in bazujące na turbodoładowanych silnikach benzynowych. Będą to wersje T6 Twin Engine AWD 340 KM oraz T8 Twin Engine AWD 390 KM. Ofertę uzupełnią dwie wersje benzynowe T5 (254 KM) i T6 (310 KM) oraz dwa Diesle – D3 150 KM i D4 190 KM.Fot. Volvo
W V60 znajdą się dwie hybrydy typu plug-in bazujące na turbodoładowanych silnikach benzynowych. Będą to wersje T6 Twin Engine AWD 340 KM oraz T8 Twin Engine AWD 390 KM. Ofertę uzupełnią dwie wersje benzynowe T5 (254 KM) i T6 (310 KM) oraz dwa Diesle – D3 150 KM i D4 190 KM.Fot. Volvo
To już druga generacja modelu V60. Nabywcy mogą wybierać nie tylko pomiędzy jednostką benzynową i wysokoprężną, gdyż przewidziano dwie wersje napędu hybrydowego.

Nowe Volvo V60 korzysta z tej samej płyty podłogowej SPA, na której powstały wcześniejsze modele koncernu: XC60 oraz XC90. To właśnie te dwa modele przyczyniły się do pobicia rekordów sprzedaży podczas kilku ostatnich lat. Volvo V60 będzie o ponad 12 cm dłuższe od dotychczasowego modelu. Będzie mierzyć 476,1 cm. O 10 cm urośnie rozstaw osi (do 287,1 cm). Wysokość samochodu wyniesie 143 cm, a szerokość z lusterkami – 204 cm. To oznacza, że samochód będzie o 5 cm węższy i niższy od poprzednika. W kabinie zwiększono przestrzeń na nogi pasażerów przednich siedzeń i tylnej kanapy. Konstruktorzy przyłożyli się też do pojemności bagażnika, która wynosi 530 litrów. W porównaniu do poprzedniej generacji V60, przybyło 100 litrów na bagaże. Pojemność bagażnika jest mierzona do linii okien. Przy załadunku bardziej foremnych przedmiotów nowe V60 zyska jeszcze mocniej. Tylna część nadwozia nie została tak mocno ścięta jak w poprzedniku. Bagażnik jest foremny i przestrzenny.

W V60 znajdą się dwie hybrydy typu plug-in bazujące na turbodoładowanych silnikach benzynowych. Będą to wersje T6 Twin Engine AWD 340 KM oraz T8 Twin Engine AWD 390 KM. Ofertę uzupełnią dwie wersje benzynowe T5 (254 KM) i T6 (310 KM) oraz dwa Diesle – D3 150 KM i D4 190 KM.

Volvo V60 otrzyma wszystkie systemy bezpieczeństwa znane z takich modeli jak XC60, czy XC90. Wiele zaawansowanych funkcji podnoszących bezpieczeństwo i wspomagających kierowcę, będzie oferowanych jako wyposażenie standardowe. Szwedzi zapowiedzieli, że będzie to jeden z najbezpieczniejszych samochodów na świecie. System City Safety z funkcją automatycznego hamowania zmniejsza ryzyko kolizji z innymi pojazdami, ale także z pieszymi, rowerzystami i dużymi zwierzętami. System potrafi łagodzić skutki zderzeń czołowych, a w wielu przypadkach zupełnie ich uniknąć.

Zobacz także: Testujemy Mercedesa GLA

System Pilot Assist wspomaga kierowcę podczas monotonnej jazdy autostradowej. Samochód w tym trybie utrzymuje właściwy pas ruchu, hamuje, przyspiesza i skręca. W najnowszym modelu V60 wprowadzono poprawioną wersję systemu, która lepiej radzi sobie także z nieco ostrzejszymi zakrętami niż dotąd. System działa do prędkości 130 km/h. Model V60 będzie także wyposażony w funkcję Run-off Road Mitigation, Oncoming Lane Mitigation i inne systemy wspomagające. System Sensus sterujący funkcjami samochodu będzie kompatybilny z Apple CarPlay, Android Auto i 4G.

Będzie to pierwsze kombi, które dołączy do programu Care by Volvo. W ramach stałej, miesięcznej opłaty użytkownik może korzystać z pojazdu, ubezpieczenia, serwisu i wielu innych benefitów.

Ceny auta nie są jeszcze znane. Samochód pojawi się w sprzedaży w Polsce w połowie roku, a jego rynkowymi rywalami będą m.in. Audi A4 Avant oraz BMW Serii 3 Touring.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty