Volvo V60 Plug-in wjedzie do salonów w 2012 roku

(ip)
Volvo V60 Plug-in, Fot: Volvo
Volvo V60 Plug-in, Fot: Volvo
Zużycie paliwa poniżej 2 litrów na 100 km, możliwość pokonania 50 kilometrów używając wyłącznie napędu elektrycznego i emisja CO2 poniżej 50g/km – to tylko niektóre z zalet Volvo V60 Plug-In, które pojawi się w salonach sprzedaży w 2012 roku. Powstanie samochodu jest efektem współpracy Volvo z firmą Vattenfall, w ramach strategii – „DRIVe Towards Zero”.

Volvo V60 Plug-In po raz pierwszy zostało zaprezentowane podczas

Volvo V60 Plug-in, Fot: Volvo
Volvo V60 Plug-in, Fot: Volvo

tegorocznych targów motoryzacyjnych w Genewie. Pierwsze hybrydowe Volvo to samochód, który łączy w sobie najlepsze cechy napędu elektrycznego i silnika diesla: bardzo niskie zużycie paliwa i niska emisja CO2 w połączeniu z dużym zasięgiem i wysokimi osiągami.

Podczas projektowania samochodu najważniejsze dla nas było zachowanie wyjątkowej przyjemności z jazdy V60 oraz wysokiego poziomu bezpieczeństwa i komfortu - powiedział Stefan Jacoby, Prezes Volvo Car Corporation.

W trybie zasilania wyłącznie energią elektryczną samochód V60 Plug-in ma zasięg do 50 kilometrów. Całkowity zasięg samochodu, w połączeniu z silnikiem spalinowym, wynosi do 1200 km. Średnia emisja dwutlenku węgla to 49 gramów na kilometr (w cyklu mieszanym według certyfikatu NEDC), zaś zużycie paliwa to 1,9 litra na 100 km.

**CZYTAJ TAKŻE

Hybrydowe Volvo V60Volvo V60 D3 - wrażenia z jazdy

**

Model V60 Plug-in można ładować ze zwykłego gniazdka elektrycznego w domu lub innym miejscu, gdzie samochód zostanie zaparkowany. Czas pełnego ładowania to około pięć godzin.

Volvo V60 Plug-in, Fot: Volvo
Volvo V60 Plug-in, Fot: Volvo

Energia elektryczna zapewnia szereg korzyści. Silnik elektryczny jest prawie cztery razy wydajniejszy od zwykłego silnika spalinowego. Oznacza to, że samochód napędzany prądem zużywa mniej energii, a przez to jego emisja CO2 do środowiska jest znacznie niższa, nawet jeżeli energia uzyskana do jego zasilania pochodzi ze spalania paliw kopalnych.

W Volvo prace nad modelem V60 Plug-in postępują równolegle z opracowywaniem modelu Volvo C30 BEV, który jest zasilany wyłącznie energią elektryczną.

Te dwa typy samochodów wzajemnie się uzupełniają. W przypadku hybrydy typu Plug-In kierowca nie jest całkowicie uzależniony od stacji ładowania podczas jazdy na długich dystansach. W przyszłości na rynku samochodów elektrycznych będą znajdować się zarówno samochody w pełni elektryczne, jak i hybrydy Plug-In - mówi Stefan Jacoby.

Volvo V60 Plug-in, Fot: Volvo
Volvo V60 Plug-in, Fot: Volvo
Volvo V60 Plug-in, Fot: Volvo
Volvo V60 Plug-in, Fot: Volvo
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty