Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36077 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Volvo V70

Data publikacji: Autor: Piotr Robakowski

Fot: Volvo Drapieżny szwedzki diesel.

Przez ostatnie lata Volvo korzystało z silników konkurencji, montowano m.in. silniki diesla Audi. Sytuacja odmieniła się pod koniec 2001 roku, kiedy w ofercie pojawiła się rodzina nowoczesnych jednostek napędowych z systemem common-rail.

Nadwozie
Od lat produkowane przez Volvo samochody odznaczają się nienaganną Fot: Volvo stylistyką - prostą w formie, elegancką i ponadczasową. Podobnie jest w przypadku modelu V70 (V w Volvo przypisane jest do modeli kombi, S oznacza sedana). na uwagę zasługuje masywna atrapa chłodnicy i przetłoczenia w nadkolach, będące elementem stylistycznym łączącym przednią część z tyłem - uskok przebiega bowiem wzdłuż całego nadwozia. Szerokie drzwi ułatwiają zajmowanie miejsca zarówno w przedniej, jak i tylnej części nadwozia.


CZYTAJ TAKŻE

Volvo V70R - wrażenia z jazdy


Volvo S70/V70 (1996 - 2000)



Wnętrze
W środku także panuje ład i porządek. Utrzymana w ciepłych brązach tapicerka sprawia bardzo dobre wrażenie nie tylko wzrokowo. Na uwagę zasługuje czytelnie zaprojektowane miejsce pracy kierowcy - regulowana w dwóch płaszczyznach kolumna kierownicza, podobnie jak ustawiany w dwóch płaszczyznach fotel kierowcy, czytelna tablica przyrządów - chyba nikt nie będzie miał kłopotów z orientacją. Środkowa część tablicy przyrządów wydaje się początkowo w porównaniu z konkurencją na ubogą. Jednak już po kilku minutach odnajdujemy na niej wszystkie potrzebne urządzenia - zaskakuje nawet łatwość obsługi i czytelność. Podróżnym nie zabraknie także miejsca. Przedział bagażowy liczy 485 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy aż 1641 litrów.


W wyposażeniu seryjnym podstawowej wersji znajdziemy cztery poduszki powietrzne (dwie przednie, dwie boczne) i kurtyny boczne obejmujące zasięgiem działania przednią i tylną część. W pakiecie znalazły się systemy wspomagające - ABS, EBD, STC, jak również podwyższające komfort podróży - manualna, dwustrefowa klimatyzacja, elektrycznie regulowane lusterka zewnętrzne, elektrycznie opuszczane szyby i centralny zamek.

Pełna gama
Zasiadamy wreszcie za kierownicą nowego Volvo V70 z wysokoprężną jednostką napędową. Już po kilkuset metrach wysiadam z samochodu by sprawdzić czy rzeczywiście odebrałem samochód z silnikiem D5. Zaskoczeniem jest nie tylko cicha praca, ale także parametry techniczne. Pierwsze 100 km/h ze startu zatrzymanego osiągamy już po niespełna 10 sekundach. Jeszcze prezentuje się Volvo V70 D5 podczas przyspieszania na 4 i 5 biegu. Takich osiągów może pozazdrościć nie jeden samochód sportowy. Po tygodniowym teście jestem przekonany, że silnik D5 to jedna z najlepszych produkowanych na świecie wysokoprężnych jednostek napędowych. Ta 163-konna jednostka ma jeszcze jedną zaletę - podczas testu w ruchu mieszanym - średnie zużycie nie przekraczało 7,5 litra oleju napędowego na 100 kilometrów. Wydaje się, że auto pozbawione jest jakichkolwiek wad. Niestety, nie - wciąż mankamentem jest spotykane właśnie w autach typu kombi - stuki dochodzące z tylnego zawieszenia.


więcej zdjęć Volvo V70 w naszej galerii

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • SMM

    Silnik 163km jest faktycznie cichszy od np 1,9TDI Volkswagena albo 2,0 TDCi Forda ale z tym wysiadaniem w celu upewnienia się czy to na pewno diesel to lekka przesada. Polecam wykonanie badania słuchu.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Volvo V70 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Volvo V70 Cena

Części dla marki Volvo

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

899 zł