Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36367 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Volvo V70R

Data publikacji: Autor: Jerzy Witaszczyk

Fot. Volvo Jazda volvo V70 R jest pełna miłych niespodzianek, które sprawia samochód i od czasu do czasu inni, "ambitni" uczestnicy ruchu drogowego.

Jazda volvo V70 R jest pełna miłych niespodzianek, które sprawia samochód i od czasu do czasu inni, "ambitni" uczestnicy ruchu drogowego.

Wielu z nich traktuje szwedzkie kombi jako stateczny samochód rodzinny, z Fot. Volvo którym można się pościgać i łatwo wygrać. Kilka razy na trasie szybkiego ruchu ustawiali się tacy na światłach w przekonaniu, że po starcie pokażą mi plecy. Ruszałem nie wykorzystując pełnej mocy silnika i błyskawicznie dochodziłem do 110 km/h, maksymalnej szybkości, z którą można poruszać się po takiej drodze. Dochodzili po jakimś czasie, przekraczając tę prędkość, czyli łamiąc przepisy. Na następnych światłach historia się powtarzała.

7.000 rocznie
Kiedy Volvo wprowadzało do sprzedaży dwa sportowe modele: S60 R i V70 R, było wiadomo, że będą to samochody ekskluzywne. Volvo zamierza sprzedawać 7.000 tych aut rocznie na na całym świecie, najwięcej w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Niemczech i Szwecji.

Volvo V70R to samochód przyjazny dla użytkownika. Kierowca zasiada w wygodnym, dobrze wymodelowanym, sportowym fotelu, którego kształt może dostosować do indywidualnych potrzeb. Dzięki ergonomicznemu rozmieszczeniu wszystkich przełączników, typowe czynności potrzebne przy prowadzeniu tego samochodu doświadczony kierowca wykonuje odruchowo.


CZYTAJ TAKŻE

Volvo V70 - wrażenia z jazdy

Volvo S70/V70 (1996 - 2000)



Trzysta koni
Z zewnątrz V70 R różni się od zwyczajnego kombi wydłużonym spojlerem i powiększonym wlotem powietrza, które sygnalizują, że pod maską znajduje się potężny silnik. Rzeczywiście, jest to pięciocylindrowy turbodoładowany silnik rzędowy o pojemności 2,5 litra, najmocniejszy w rodzinie Volvo.

Maksymalny moment obrotowy dochodzi do 400 Nm w przedziale od 1.950 do 5.250 obr. /min. (co dużo mówi o elastyczności), a moc 300 KM przy 5.200 obr. /min. Ta potężna siła przekazywana jest na koła za pośrednictwem sześciostopniowej mechanicznej skrzyni biegów. Maksymalna prędkość auta jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. V60 R przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 5,9 sekundy.

Ze względu na wysokie ciśnienie doładowania, w samochodach zastosowano dwie chłodnice powietrza.

Prowadzenie tego auta należy do przyjemności. Układ kierowniczy reaguje szybko i precyzyjnie, co jest niezwykle ważne, jeśli korzysta się z możliwości, jakie daje 300-konny silnik. Samochód zachowuje się stabilnie nawet przy pokonywaniu ze znaczną prędkością dróg o złej nawierzchni.

Podwozie na życzenie
Na pochwałę zasługuje łatwość pokonywania trudnych zakrętów. Volvo V70 R wyposażono w aktywne podwozie wyczynowe. Trzy przyciski sterujące dają możliwość zmiany ustawienia podwozia.

Przy ustawieniu "sport" podwozie zostaje ustawione do zwykłej jazdy, głównie po krętych drogach i z dużą prędkością. Wciśnięcie przycisku "komfort" daje większą miękkość podwozia. Jest idealne do jazdy miejskiej, podróży wakacyjnej z rodziną, do jazdy po śliskiej nawierzchni.

Kiedy kierowca wciśnie przycisk "advanced", podwozie staje się twarde, ale uzyskuje optymalną charakterystykę maksymalnego trzymania się drogi, szczególnie w trakcie jazdy po krętych drogach z dużą prędkością.

Podwozie wyposażone jest w czujniki, które mierzą podłużne, poprzeczne i pionowe przyspieszenie samochodu względem drogi, a także prędkość obrotową i ruchy pionowe każdego z kół, kąt obrotu i prędkość ruchu koła kierownicy, zachowanie na zakrętach, moment obrotowy silnika. Wszystkie te czujniki nadają sygnały do mikroprocesora, który oblicza ruchy samochodu i optymalnie dostosowuje sztywność amortyzatorów.

Szybszy od hamulca
W trakcie gwałtownego hamowania układ odbiera sygnał o hamowaniu zanim klocki hamulcowe dotkną tarczy. W tym czasie mikroprocesor obliczyć, w jakim stopniu hamowanie spowoduje obniżenie przodu samochodu i wykorzysta tę informację do usztywnienia amortyzatorów, aby w maksymalnym stopniu zapewniły przyczepność opon do nawierzchni.

Podobnie układ przekazuje informację o znacznym skręceniu koła kierownicy na kilka milisekund zanim samochód zacznie zmieniać kierunek jazdy.
Volvo S60 R i V70 R wyposażono w elektronicznie sterowany układ napędu na wszystkie koła (AWD), zoptymalizowany pod kątem osiągów, trzymania się drogi i stateczności ruchu.

Bezpieczeństwo bierne Volvo S60 R i V70 R jest na tym samym poziomie jak w innych samochodach tej fabryki. Oznacza to między innymi: WHIPS - układ ochrony kręgosłupa szyjnego na przednich fotelach, nadmuchiwaną kurtynę (IC) dla ochrony bocznej, boczne poduszki powietrzne na przednich fotelach.
Volvo V70 R w podstawowej wersji kosztuje 260.500 zł.

więcej zdjęć Volvo V70 w naszej galerii

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • sawek

    Bardzo fajny opis jazdy probnej, natomiast teraz wyszly juz nowe v70 i przydaloby sie je zrelacjonowac. Ja mialem okazji pojezdzic i stwierdzam, ze jest moc w tym samochodzie

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Volvo V70 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Volvo V70 Cena

Części dla marki Volvo

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

899 zł