Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Volvo XC40 Recharge T5. Najmniejsza hybryda Volvo ładowana z gniazdka. Ile kosztuje?

Mariusz Michalak
Volvo XC40 Recharge T5W tym kwartale do Polski dotrą pierwsze egzemplarze Volvo XC40 Recharge T5 plug-in hybrid. Jest to najmniejsza hybryda ładowana z gniazdka ofercie Volvo. Do jego napędu posłużył silnik benzynowy o mocy 180 KM wspomagany przez elektryczny układ napędowy o mocy 82 KM.Fot. Volvo
Volvo XC40 Recharge T5W tym kwartale do Polski dotrą pierwsze egzemplarze Volvo XC40 Recharge T5 plug-in hybrid. Jest to najmniejsza hybryda ładowana z gniazdka ofercie Volvo. Do jego napędu posłużył silnik benzynowy o mocy 180 KM wspomagany przez elektryczny układ napędowy o mocy 82 KM.Fot. Volvo
W tym kwartale do Polski dotrą pierwsze egzemplarze Volvo XC40 Recharge T5 plug-in hybrid. Jest to najmniejsza hybryda ładowana z gniazdka ofercie Volvo. Do jego napędu posłużył silnik benzynowy o mocy 180 KM wspomagany przez elektryczny układ napędowy o mocy 82 KM.

Volvo XC40 Recharge T5 debiutuje na europejskich rynkach w samą porę. W dobie wymagających norm dotyczących emisji CO2 na ternie Unii Europejskiej, ta oszczędna hybryda ładowana z gniazdka znacząco obniży średni poziom emisji całej marki. Według starszej normy NEDC wynosi on 44 g CO2/km, a według normy WLTP – 57 g CO2/km. Ale niska emisja dwutlenku węgla to nie jedyna zaleta nowej hybrydy.

Volvo XC40 Recharge T5. Wszystko po raz pierwszy

Volvo XC40 Recharge T5W tym kwartale do Polski dotrą pierwsze egzemplarze Volvo XC40 Recharge T5 plug-in hybrid. Jest to najmniejsza hybryda ładowana
Volvo XC40 Recharge T5

W tym kwartale do Polski dotrą pierwsze egzemplarze Volvo XC40 Recharge T5 plug-in hybrid. Jest to najmniejsza hybryda ładowana z gniazdka ofercie Volvo. Do jego napędu posłużył silnik benzynowy o mocy 180 KM wspomagany przez elektryczny układ napędowy o mocy 82 KM.


Fot. Volvo

XC40 T5 Recharge to pierwsza hybryda ładowana z gniazdka, która bazuje na podwoziu CMA. Dotychczasowe hybrydy typu plug-in marki Volvo bazowały na platformie podłogowej SPA. W przypadku obu platform, już na etapie ich projektowania przewidziano w nich miejsce na umieszczenie dużej baterii, która w hybrydowym XC40 ma pojemność 10,7 kWh i mieści się w tunelu środkowym. Dzięki temu obniżono środek ciężkości auta, a wersja częściowo zelektryfikowana ma bagażnik tej samej pojemności, co wszystkie pozostałe modele XC40 – czyli 460 litrów.

Po raz pierwszy silnik elektryczny i spalinowy przenoszą napęd na koła przednie. W większych modelach PHEV marki Volvo, silnik elektryczny napędza tylne koła, a spalinowy – przedni. Nowy układ wymagał także zastosowania nowej, dwusprzęgłowej, siedmiostopniowej skrzyni biegów.

Także debiutem jest połączenie napędu elektrycznego z trzycylindrowym silnikiem, który obecnie montowany jest wyłącznie w XC40. Trzycylindrowa jednostka, która dotąd była oferowana w XC40 T3, została na potrzeby układu hybrydowego wzmocniona ze 163 do 180 KM. Silnik spalinowy generuje 265 Nm. Dodatkowe 160 Nm generuje napęd elektryczny. Napęd spalinowy i elektryczny w trybie Power działają razem w zakresie prędkości 0-160 km/h. W najszybszym trybie, przyspieszenie samochodu od 0 do 100 km/h wynosi 7,3 s.

[b]Volvo XC40 Recharge T5. Model jest dostępny w cenie od… [/b]

Volvo XC40 Recharge T5W tym kwartale do Polski dotrą pierwsze egzemplarze Volvo XC40 Recharge T5 plug-in hybrid. Jest to najmniejsza hybryda ładowana
Volvo XC40 Recharge T5

W tym kwartale do Polski dotrą pierwsze egzemplarze Volvo XC40 Recharge T5 plug-in hybrid. Jest to najmniejsza hybryda ładowana z gniazdka ofercie Volvo. Do jego napędu posłużył silnik benzynowy o mocy 180 KM wspomagany przez elektryczny układ napędowy o mocy 82 KM.


Fot. Volvo

215 500 zł. Właśnie tyle wynosi cena wyjściowa modelu XC40 Recharge Plug-in hybrid w wersji Momentum. W tej wersji samochód jest wyposażony m.in. w automatyczną skrzynię biegów, klimatyzację, osiemnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich, tempomat i bogaty pakiet systemów bezpieczeństwa. Wersja Momentum Pro, wzbogacona m.in. o nawiację Sensus, Apple CarPlay lub Android Auto i elektrycznie otwieraną klapę bagażnika – kosztuje 223 000 zł. Odmiana Insription to wydatek 236 000 zł. Poza licznymi dodatkami stylistycznymi, ma także skórzaną tapicerkę. Pakiet R-Design zaczyna się od kwoty 237 800 zł. Poza sportową stylistyką, ma także sztywniejsze zawieszenie i możliwość zamówienia dwukolorowego nadwozia.

[b]Volvo XC40 Recharge T5. Oprócz koni, ważne są kilowatogodziny[/b]

Volvo XC40 Recharge T5 wyposażone jest w akumulator o pojemności 10,7 kWh. Na samym prądzie może przejechać od 40 do 45 km. Do tego pozostaje tryb hybrydowy, który odzyskuje energię i pozwala poruszać się w trybie bezemisyjnym nawet po wyładowaniu baterii. Jej pełne ładowanie od 0 do 100% trwa 3 godziny – przy ładowaniu 16A prądem zmiennym lub 4 godziny (10A). Gdy użytkownik zdecyduje się na ładowanie najniższym natężeniem prądu, do ładowania można użyć zwykłego gniazdka w garażu.

[b]Volvo XC40 Recharge T5. Podsumowanie[/b]

Volvo XC40 Recharge to już siódma odmiana PHEV w gamie Volvo. Firma może się pochwalić hybrydami ładowanymi z gniazdka w takich modelach jak: XC90, V90, S90, V60, S60, XC60. W grudniu ubiegłego roku odmiany PHEV stanowiły 18,5 sprzedaży Volvo w Europie. Tegoroczny plan zakłada osiągniecie poziomu powyżej 20% takich hybryd. Częściowo zelektryfikowane XC40 jest modelem, który ma pomóc zrealizować tą strategię.

Zobacz także: To musisz wiedzieć o akumulatorze

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty