Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36851 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Volvo XC40 T4 190 KM. Test, ceny, wyposażenie, wrażenia z jazdy, dane techniczne, zużycie paliwa

Data publikacji: Autor: Marcin Rejmer

Volvo XC40

W naszym teście Volvo XC40 z silnikiem T4 2.0 o mocy 190 KM z 8-biegową, automatyczną skrzynią biegów Geartronic. Mierzy 4.425 m długości, do 100 km/h rozpędza się w 8.4 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 210 km/h. W prezentowanej wersji T4 kosztuje od 165 300 zł.

Fot. Marcin Rejmer W naszym teście Volvo XC40 z silnikiem T4 2.0 o mocy 190 KM z 8-biegową, automatyczną skrzynią biegów Geartronic. Mierzy 4.425 m długości, do 100 km/h rozpędza się w 8.4 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 210 km/h. W prezentowanej wersji T4 kosztuje od 165 300 zł.

Za SUV-ami, czyli samochodami, które łączą cechy auta osobowego i terenowego, przemawia przede wszystkim uniwersalność. Zdają one egzamin podczas długich tras, radzą sobie z krawężnikami w mieście czy na niezbyt wymagających bezdrożach. Kierowca doceni także wysoką pozycję za kierownicą, która daje poczucia bezpieczeństwa. Nie bez znaczenia jest również aspekt psychologiczny, SUV-y są modne i przez to prestiżowe. Ale jak to w życiu, zawsze jest coś za coś, a więc są też wady - wysoka cena zakupu i kosztowniejsza eksploatacja (opony, serwis, zużycie paliwa).

Volvo XC 40 T5. Moda na Suv-y

Volvo XC40

W naszym teście Volvo XC40 z silnikiem T4 2.0 o mocy 190 KM z 8-biegową, automatyczną skrzynią biegów Geartronic. Mierzy 4.425 m długości, do 100 km/h rozpędza się w 8.4 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 210 km/h. W prezentowanej wersji T4 kosztuje od 165 300 zł.

Fot. Marcin Rejmer Tak czy inaczej moda na SUV-y trwa i dzisiaj każdy producent chce mieć wystarczająco dużo modeli tego typu w ofercie. Volvo też wzięło sobie to do serca i dwa lata temu uzupełniło cieszące się powodzeniem XC90 i XC60 o mniejsze i bardziej kompaktowe XC40. Tym samym weszło w segment zdominowany głównie przez niemieckich producentów. Jego największymi rynkowymi konkurentami są między innymi: Audi Q3, BMW X1, Mercedes GLA, ale także Jaguar E-Pace. Auto ma 4.425 m długości, 1.863 m szerokości i rozstaw osi wynoszący 2.702 m.

Volvo XC40 T4. Płyta podłogowa

Volvo XC40 po raz pierwszy zaprezentowano w 2017 roku. Pojazd zbudowano na bazie zupełnie nowej, modułowej płyty podłogowej CMA, która opracowana została przez właściciela marki - koncern Geely (Volvo Car Corporation od marca 2010 roku jest częścią firmy Geely Automobile - chińskiego producenta samochodów osobowych). Na bazie tej płyty podłogowej w przyszłości mają powstawać kolejne modele segmentu B i C, a jednym z nich ma być pierwsze w pełni elektryczne Volvo. XC40 produkowane jest w belgijskiej fabryce w Gandawie. Na tej samej linii powstają modele V40, V40 Cross Country oraz S60 i V60.

Volvo XC40 T4. COTY 2018

W ubiegłym roku Volvo XC40 zdobyło tytuł Car of The Year – samochodu roku 2018. Sędziowie, którymi są dziennikarze, oceniali stylistykę, komfort, bezpieczeństwo, relację ceny do jakości, prowadzenie, osiągi, funkcjonalność, aspekty ekologiczne i satysfakcję kierowcy.

Volvo XC40 T4. Wygląd zewnętrzny

Stylistycznie auto nawiązuje do innych obecnie produkowanych modeli Volvo. Zbliżony jest kształt reflektorów przednich i tylnych oraz forma dużej atrapy chłodnicy. Jednym z charakterystycznych elementów pojazdu nawiązujących do innych modeli marki są światła do jazdy dziennej w kształcie młotu Thora wykonane w technologii LED.

Volvo XC40 T4. Wnętrze

Volvo XC40

W naszym teście Volvo XC40 z silnikiem T4 2.0 o mocy 190 KM z 8-biegową, automatyczną skrzynią biegów Geartronic. Mierzy 4.425 m długości, do 100 km/h rozpędza się w 8.4 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 210 km/h. W prezentowanej wersji T4 kosztuje od 165 300 zł.

Fot. Marcin Rejmer Wrażenia z wewnątrz mamy tylko pozytywne. To typowe Volvo - dobre materiały oraz dobrze znane elementy wyposażenia z innych modeli, ale jednak z małymi zmianami. Nie ma jak w innych modelach obracającego się „kryształowego” przycisku do uruchamiania i zatrzymywania silnika, lecz konwencjonalny przycisk po prawej stronie pod kierownicą.

Przednie siedzenia są wygodne i dobrze ukształtowane. Kierowca ma dobrą widoczność we wszystkich kierunkach, zaś przed sobą poręczną, o regulowanej wysokości kierownicę oraz czytelne wskaźniki. W testowanym egzemplarzu znalazły się także znane z innych modeli Volvo wysuwane poduszki przednich foteli wspierające uda, które podnoszą komfort jazdy.

Utrzymana w skandynawskim, prostym stylu deska zawiera dwa prostokątne ekrany. Liczbę przycisków ograniczono do minimum.Ekran przed kierowcą wyświetla dwa wirtualne zegary prędkościomierza oraz obrotomierza. Na nim także znajdziemy niektóre dane przekazywane prowadzącemu z komputera pokładowego, jak np. zasięg, ilość przejechanych kilometrów, cyfrowy prędkościomierz.

Drugi ekran umieszczony nad konsolą centralną jest centrum obsługi dotykowej. Można tam ustawić kierunek i temperaturę nawiewu klimatyzacji, intensywność podgrzewania siedzisk, cel w nawigacji czy spersonalizować system dźwiękowy. Z pozycji centralnego ekranu aktywujemy też systemy bezpieczeństwa, sprawdzimy aktualną pogodę czy też np. restauracje w okolicy. Producent zdecydował się tylko na przełączniki sterujące szybami oraz te sterujące radiem.

W konsoli środkowej znalazło się miejsce na karty płatnicze i parkingowe, duże uchwyty na napoje, miejsce do ładowania telefonu. Kieszenie drzwi mieszczą duże butelki wody mineralnej, a także inne przedmioty. Pod przednim fotelem kierowcy wysuwana jest dodatkowa półka. Aby można było łatwiej zajmować miejsca na tylnej kanapie, tylna para drzwi jest szeroka i mocno zachodzi na tylny słupek.

Volvo XC40 T4. Bagażnik

Volvo XC40

W naszym teście Volvo XC40 z silnikiem T4 2.0 o mocy 190 KM z 8-biegową, automatyczną skrzynią biegów Geartronic. Mierzy 4.425 m długości, do 100 km/h rozpędza się w 8.4 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 210 km/h. W prezentowanej wersji T4 kosztuje od 165 300 zł.

Fot. Marcin Rejmer Pojemność bagażnika wynosi 460 litrów i jest wystarczająca dla potrzeb codziennego użytkowania. Poprzez złożenie tylnej kanapy można uzyskać 1336 litrów. Poza dużą pojemnością interesujący jest sposób aranżacji jego wnętrza pozwalający przewozić duże gabarytowo pakunki, ale również drobiazgi. My po złożeniu tylnej kanapy do bagażnika bez problemu zmieściliśmy dwa składane rowery i bagaż na wyjazd dla dwóch osób. System półek oraz wklęsłości zapobiegają ich swobodnemu przemieszczeniu się w czasie jazdy. Bardzo wygodny jest także system podwójnej podłogi bagażnika. Składając podłogę bagażnik staje się znacznie głębszy. Jednak bagażniki konkurencyjnych aut są nieco większe: Audi Q3 S Line quattro 190 KM ma 530l, a BMW X1 Sport Line sDrive 20i - 505l.

Volvo XC40 T4. Euro NCAP

W testach Euro NCAP XC40 otrzymało maksymalną liczbę 5gwiazdek. Na uznanie zasługuje bardzo wysoka nota w zakresie ochrony dorosłych pasażerów. Wynik na poziomie 97 proc. to jeden z najwyższych not w ostatnich trzech latach! W wyposażeniu standardowym znajdziemy między innymi:

Volvo XC40

W naszym teście Volvo XC40 z silnikiem T4 2.0 o mocy 190 KM z 8-biegową, automatyczną skrzynią biegów Geartronic. Mierzy 4.425 m długości, do 100 km/h rozpędza się w 8.4 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 210 km/h. W prezentowanej wersji T4 kosztuje od 165 300 zł.

Fot. Marcin Rejmer - City Safety, dzięki któremu samochód wykrywa pojazdy, rowerzystów i pieszych z przodu za pomocą zintegrowanego modułu radaru i kamery, umieszczonego na przedniej szybie, i ogranicza ryzyko kolizji. Samochód najpierw ostrzega kierowcę, a następnie automatycznie hamuje – jeśli kierowca nie włącza hamulców lub nie wykonuje manewru omijania – w przypadku wykrycia z przodu pojazdów (samochodów, motocykli, ciężarówek, autobusów) poruszających się wolniej w tym samym kierunku, hamujących lub stojących w miejscu. W przypadku braku reakcji kierowcy, kolizji z pojazdem z przodu można uniknąć, gdy różnica prędkości wynosi do 50 km/h. Przy większej różnicy prędkości ograniczane są skutki kolizji. Kierowca może w dowolnym momencie przejąć kontrolę nad samochodem i zahamować i/lub wykonać manewr omijania. Jeśli kolizja jest nieuchronna, pasy bezpieczeństwa i hamulce zostają przygotowane na zderzenie, dzięki czemu w chwili włączenia przez kierowcę hamulców hamowanie rozpoczyna się natychmiast z maksymalną intensywnością. System City Safety ostrzega o kolizji również w ciemności.

- Lane Departure Warning, czyli ostrzeżenie przed zjechaniem z pasa drogi. Przy prędkości ponad 65 km/h kamera monitoruje oznaczenia pasów i informuje kierowcę, jeśli zaczyna opuszczać swój pas ruchu. W takiej sytuacji układ LDW ostrzeże o tym wibracjami kierownicy lub sygnałem dźwiękowym. W przypadku gdy kierowca sygnalizuje zmianę pasa ruchu kierunkowskazem, układ nie generuje żadnych ostrzeżeń.

Zobacz także: Silniki współpracujące z LPG. Na co zwrócić uwagę

- Road Sign Information to rozpoznawanie znaków drogowych. Zamontowana z przodu kamera wykrywa znaki ograniczenia prędkości i zakazu wyprzedzania. Po wykryciu znaki są wyświetlane na wyświetlaczu kierowcy, dzięki czemu kierowca jest na bieżąco informowany o obowiązujących ograniczeniach. System RSI może także ostrzegać (miganiem znaku) po przekroczeniu dozwolonej prędkości.

- Układ ostrzegający o dekoncentracji kierowcy (Driver Alert Control), który pomaga zwrócić uwagę rozproszonego kierowcy na niebezpieczeństwo podczas jazdy z prędkością powyżej 65 km/h. Kamera monitoruje drogę przed pojazdem, podczas gdy układ DAC rejestruje informacje o ruchach kierownicy i porównuje je z normalnym stylem jazdy kierowcy. Jeżeli wykryje, że kierowca prowadzi samochód w bardziej nierówny sposób niż zwykle lub że jego zachowanie wskazuje na znużenie czy rozproszenie, włączy dźwiękowy sygnał ostrzegawczy, a na tablicy rozdzielczej pojawi się komunikat (filiżanka kawy) sugerujący przerwę w podróży.

Volvo XC40 T4 Inscription

Volvo XC40

W naszym teście Volvo XC40 z silnikiem T4 2.0 o mocy 190 KM z 8-biegową, automatyczną skrzynią biegów Geartronic. Mierzy 4.425 m długości, do 100 km/h rozpędza się w 8.4 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 210 km/h. W prezentowanej wersji T4 kosztuje od 165 300 zł.

Fot. Marcin Rejmer Do charakterystycznych elementów stylizacyjnych nadwozia auta w wersji Inscription należy przedni grill, osłony podwozia w kolorze matt silver oraz 18-calowe obręcze kół. Dyskretny emblemat na tylnym słupku i specjalna gama kolorów nadwozia wyraźnie sugerują, że to XC40 w lepszej wersji wyposażenia. W kabinie znajduje się skórzana tapicerka.

Volvo XC40 T4. Ceny

W najtańszej wersji T3 FWD z silnikiem benzynowym 1.5 163 KM i 6-biegową manualną skrzynią biegów kosztuje od 131 100 zł. Wersja T4 FWD 2.0 190 KM z 8-biegową automatyczną skrzynią Geartronic kosztuje od 165 300 zł. Testowane T4 AWD w wersji wyposażenia Inscription to wydatek od 184 400 zł. Dla porównania konkurencyjne BMW X1 Sport Line sDrive 20i 192 KM kosztuje 175 200 zł, a Audi Q3 S Line quatrro 190 KM 179 900 zł.
 
Najtańszy diesel w wersji D3 FWD z silnikiem o pojemności 2.0 150 KM z 6-biegową manualną skrzynią biegów kosztuje od 146 700 zł. Wersja D4 AWD z silnikiem diesla 2.0 190 KM i 8-biegową automatyczną skrzynią biegów Geartronic kosztuje od 177 450 zł.

Jak większości obecnie oferowanych na polskim rynku aut, także i do nowego XC40 można otrzymać dostęp za miesięczną opłatą. Abonament Care by Volvo pokrywa koszty przeglądów okresowych wraz z materiałami eksploatacyjnymi oraz koszty serwisowania samochodu, łącznie z pełnym ubezpieczeniem i pomocą w razie awarii. Samochód można wymienić na nowy już po 24 miesiącach. 

Volvo XC40 T4. Wrażenia z jazdy

Volvo XC40

W naszym teście Volvo XC40 z silnikiem T4 2.0 o mocy 190 KM z 8-biegową, automatyczną skrzynią biegów Geartronic. Mierzy 4.425 m długości, do 100 km/h rozpędza się w 8.4 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 210 km/h. W prezentowanej wersji T4 kosztuje od 165 300 zł.

Fot. Marcin Rejmer Benzynowy silnik 2.0 o mocy 190 KM współpracujący z 8-stopniową skrzynią automatyczną Geartronic dobrze reaguje na dodanie gazu, w przedziale 1400-4000 obr./min przez cały czas zapewnia moment obrotowy około 300 Nm. Daje to odpowiednią dynamikę, a ważący ponad 1.8 tony samochód (1647 kg masy własnej plus kierowca, pasażer i bagaż) rozpędza do prędkości 100 km/h w czasie 8.4 sekundy. Zmiany poszczególnych przełożeń automatycznej skrzyni biegów następują szybko i prawie niezauważalnie dla kierowcy.

Auto posiada bardzo dobre właściwości jezdne, które przejawiają się w neutralnym zachowaniu na zakrętach, zadowalającym komforcie jazdy dzięki dobrze dobranej charakterystyce tłumienia oraz dobremu wyczuciu drogi, jakie zapewnia układ kierowniczy. Klimatyzacja i ogrzewanie są wystarczające i dają się precyzyjnie nastawiać.

Volvo XC40 T4. Zużycie paliwa

Pojemność zbiornika paliwa wynosi 54l. Według producenta XC40 T4 AWD zużywa średnio 7,7l/100km. W naszym teście na autostradzie przy prędkości 130-140km/h komputer pokazał 9,3l/100 km, po mieście w korkach dochodziło do 11l/100km, bez korków - 9,5l/100km. Na trasie jadąc także zgodnie z przepisami ruchu drogowego, komputer wskazał 8,4l/100km. Wszystkie pomiary dotyczą raczej spokoijnej jazdy bez agresywnych przyspieszeń. W całym teście po przejechaniu około 1000 km (50% autostrada, 30% trasa, 20% miasto) komputrer pokazał 9,3l/100km.

Volvo XC40 T4. Podsumowanie

Volvo XC40 to dobrze wykonane auto. Komfort jazdy jest wysoki, a osiągi silnika 2.0 T4 zupełnie wystarczające. Cena testowanego modelu (184 400 zł) nie jest mała, ale konkurenci z silnikami o porównywalnych parametrach i o porównywalnym wyposażeniu kosztują podobnie.

Volvo XC40 T4 FWD Inscription i wybrani konkurenci:

Marka/model

Volvo XC40 T4 FWD Inscription 190 KM

BMW X1 Sport Line sDrive 20i 192 KM

Audi Q3 S Line quattro 190 KM

Cena (zł)

184 400

175 200

179 900

Typ nadwozia/liczba drzwi

SUV/5

SUV/5

SUV/5

Wymiary i masy

Długość/szerokość/

wysokość (mm)

4425/2034/1652

4439/2060/1598

4484/2024/1616

Rozstaw kół: przód/tył (mm)

1601/1626

1561/1562

1584/1586

Rozstaw osi (mm)

2702

2670

2680

Masa własna (kg)

1647

1560

1620

Pojemność bagażnika (l)

460

505

530

Pojemność zbiornika paliwa (l)

54

51

58

Układ napędowy

Rodzaj paliwa

benzyna

benzyna

benzyna

Pojemność (cm3)

1969

1998

1984

Liczba cylindrów

4

4

4

Napędzana oś

przednia

przednia

4x4

Skrzynia biegów:

typ/liczba przełożeń

automatyczna / 8

automatyczna / 7

automatyczna / 7

Osiągi

Moc (KM) przy obr./min

190 przy 4700

192 przy 5000

190 przy 5000

Moment obrotowy (Nm) przy obr./min.

300 przy 1400 - 4000

280 przy 1250

250 przy 1500-3500

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

8,4

7,7

7,4

Prędkość maksymalna (km/h)

210

225

220

Średnie spalanie (l/100 km)

7,7

7,4

7,5

Emisja CO2 (g/km)

174

168

170

 Zobacz także: Testujemy Volkswagena Polo

Volvo XC40

W naszym teście Volvo XC40 z silnikiem T4 2.0 o mocy 190 KM z 8-biegową, automatyczną skrzynią biegów Geartronic. Mierzy 4.425 m długości, do 100 km/h rozpędza się w 8.4 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 210 km/h. W prezentowanej wersji T4 kosztuje od 165 300 zł.

Fot. Marcin Rejmer

Volvo XC40

W naszym teście Volvo XC40 z silnikiem T4 2.0 o mocy 190 KM z 8-biegową, automatyczną skrzynią biegów Geartronic. Mierzy 4.425 m długości, do 100 km/h rozpędza się w 8.4 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 210 km/h. W prezentowanej wersji T4 kosztuje od 165 300 zł.

Fot. Marcin Rejmer

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • xD (gość)

    Ciekawe rzeczy... Spalanie na trasie wyższe niż na autostradzie ;-D Aerodynamika płakała, jak czytała ;-D

  • bltmm (gość)

    Volvo fajne, ale przy tak niedużej różnicy w cenie wolałbym XC60 - dużo lepsze. Szwedzka marka premium ma coraz ciekawsze designersko auta, nie są tak ociężałe jak jeszcze kilkanaście lat temu.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Volvo XC40 zdjęcia

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Volvo XC40 Cena

Części dla marki Volvo

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

899 zł