Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Volvo V70

Piotr Robakowski
Fot: Volvo
Fot: Volvo
Drapieżny szwedzki diesel.

Przez ostatnie lata Volvo korzystało z silników konkurencji, montowano m.in. silniki diesla Audi. Sytuacja odmieniła się pod koniec 2001 roku, kiedy w ofercie pojawiła się rodzina nowoczesnych jednostek napędowych z systemem common-rail.

Nadwozie
Od lat produkowane przez Volvo samochody odznaczają się nienaganną

Fot: Volvo
Fot: Volvo

stylistyką - prostą w formie, elegancką i ponadczasową. Podobnie jest w przypadku modelu V70 (V w Volvo przypisane jest do modeli kombi, S oznacza sedana). na uwagę zasługuje masywna atrapa chłodnicy i przetłoczenia w nadkolach, będące elementem stylistycznym łączącym przednią część z tyłem - uskok przebiega bowiem wzdłuż całego nadwozia. Szerokie drzwi ułatwiają zajmowanie miejsca zarówno w przedniej, jak i tylnej części nadwozia.

**CZYTAJ TAKŻE


Volvo V70R - wrażenia z jazdy
Volvo S70/V70 (1996 - 2000)

**

Wnętrze
W środku także panuje ład i porządek. Utrzymana w ciepłych brązach tapicerka sprawia bardzo dobre wrażenie nie tylko wzrokowo. Na uwagę zasługuje czytelnie zaprojektowane miejsce pracy kierowcy - regulowana w dwóch płaszczyznach kolumna kierownicza, podobnie jak ustawiany w dwóch płaszczyznach fotel kierowcy, czytelna tablica przyrządów - chyba nikt nie będzie miał kłopotów z orientacją. Środkowa część tablicy przyrządów wydaje się początkowo w porównaniu z konkurencją na ubogą. Jednak już po kilku minutach odnajdujemy na niej wszystkie potrzebne urządzenia - zaskakuje nawet łatwość obsługi i czytelność. Podróżnym nie zabraknie także miejsca. Przedział bagażowy liczy 485 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy aż 1641 litrów.

W wyposażeniu seryjnym podstawowej wersji znajdziemy cztery poduszki powietrzne (dwie przednie, dwie boczne) i kurtyny boczne obejmujące zasięgiem działania przednią i tylną część. W pakiecie znalazły się systemy wspomagające - ABS, EBD, STC, jak również podwyższające komfort podróży - manualna, dwustrefowa klimatyzacja, elektrycznie regulowane lusterka zewnętrzne, elektrycznie opuszczane szyby i centralny zamek.

Pełna gama
Zasiadamy wreszcie za kierownicą nowego Volvo V70 z wysokoprężną jednostką napędową. Już po kilkuset metrach wysiadam z samochodu by sprawdzić czy rzeczywiście odebrałem samochód z silnikiem D5. Zaskoczeniem jest nie tylko cicha praca, ale także parametry techniczne. Pierwsze 100 km/h ze startu zatrzymanego osiągamy już po niespełna 10 sekundach. Jeszcze prezentuje się Volvo V70 D5 podczas przyspieszania na 4 i 5 biegu. Takich osiągów może pozazdrościć nie jeden samochód sportowy. Po tygodniowym teście jestem przekonany, że silnik D5 to jedna z najlepszych produkowanych na świecie wysokoprężnych jednostek napędowych. Ta 163-konna jednostka ma jeszcze jedną zaletę - podczas testu w ruchu mieszanym - średnie zużycie nie przekraczało 7,5 litra oleju napędowego na 100 kilometrów. Wydaje się, że auto pozbawione jest jakichkolwiek wad. Niestety, nie - wciąż mankamentem jest spotykane właśnie w autach typu kombi - stuki dochodzące z tylnego zawieszenia.

**
więcej zdjęć Volvo V70 w

naszej galerii

**

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty