Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36848 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Porównania

VW Passat kontra Toyota Avensis

Data publikacji: Autor: Tomasz Szmandra

 Aby odnieść sukces w klasie średniej, auto powinno być przestronne, dobrze wyposażone i nieźle jeździć. Sprawdziliśmy czy te warunki spełniają Passat i Avensis.

Aby odnieść sukces w klasie średniej, auto powinno być przestronne, dobrze wyposażone i nieźle jeździć. Sprawdziliśmy czy te warunki spełniają Passat i Avensis, czyli jedne z najchętniej kupowanych pojazdów tej kategorii.

 

Volkswagen Passat przez lata był sztandarowym przedstawicielem aut klasy średniej, jednak od dłuższego czasu skutecznie rywalizują z nim inne modele, w tym Toyota Avensis.

Wiadomo, że styl to kategoria bardzo dyskusyjna, jednym bardziej podobają się blondynki, inni wolą brunetki. Oba auta są skierowane do tej samej grupy odbiorców, ale nie sposób nie zauważyć ich odmiennego charakteru. Toyota ma bardziej stonowaną, spokojną linię nadwozia. Nie można odmówić jej elegancji, jednak trafia ona raczej w gust starszych klientów.
Tymczasem Passat spodoba się młodszym duchem kierowcom - ma bardziej dynamiczny wygląd i wizualnie wydaje się sporo większy od japońskiego konkurenta.

 

Cechy szczególne

 

Oba pojazdy to solidne i komfortowe auta, a jakość wykonania poszczególnych elementów i dobór materiałów wykończeniowych nie budzą zastrzeżeń. Kabiny Volkswagena i Toyoty posiadają jednak wiele innych atutów. 

 

Pełna regulacja foteli i kolumn kierownicy pozwala kierowcy i pasażerom tych aut zająć optymalną pozycję. Same fotele wygodniejsze są w Passacie, ponieważ zostały lepiej wyprofilowane i dobrze trzymają na boki. Dzięki temu, nawet po przejechaniu kilkuset kilometrów podróżnym nie będzie dokuczał ból nóg, czy kręgosłupa.

 

Z tyłu wygodniej siedzi się w Volkswagenie. Dotyczy zwłaszcza miejsca na nogi, w przypadku, kiedy przednie fotele przesunięte są maksymalnie do tyłu. Passat jest również o 6 cm szerszy, więc na tylnej kanapie z powodzeniem można posadzić trzy osoby. Kolejny punkt niemieckie auto otrzymuje za większy o 45 l bagażnik.

 

Standard wyposażenia prezentowanych wersji Volkswagena i Toyoty obejmuje praktycznie wszystkie udogodnienia potrzebne w codziennym użytkowaniu pojazdu- komplet poduszek powietrznych i kurtyny z przodu, ABS, ESP, automatyczna klimatyzacja i radioodtwarzacz CD/MP3, elektrycznie regulowane szyby i lusterka zewnętrzne. Oprócz tego w Toyocie zamontowana jest poduszka chroniąca kolana kierowcy.   Wrażenia z jazdy

 

Z bogatej palety jednostek napędowych oferowanych w obu modelach, wybraliśmy silniki wysokoprężne. Passata napędzała 140-konna jednostka o pojemności 2 l, natomiast Avensisa 2,2- litrowy silnik o mocy 150 KM. Ważącym prawie 1,5 tony pojazdom zapewniają one wystarczającą dynamikę, zarówno w mieście, jak i na trasie. Są także wystarczająco elastyczne już przy niskich zakresach obrotów, nie zmuszając kierowcy do zbyt mocnego wciskania pedału gazu. Przy umiarkowanym spalaniu (niespełna 5 l po mieście, wg danych producenta) i dużych zbiornikach paliwa (60 l w Toyocie i 70 l w VW) nie ma potrzeby zbyt często zaglądać na stację benzynową.

 

Natomiast do ich wad należy zaliczyć typowo dieslowski „klekot", który słychać zwłaszcza podczas rozruchu zimnego silnika. Pod tym względem bardziej uciążliwy jest hałas wydobywający się spod maski Passata.

 

Wrażenia z jazdy

 

Zawieszenie Volkswagena i Toyoty daje zarówno poczucie komfortu jak i bezpieczeństwa. W obu przypadkach jest na tyle elastyczne, aby poradzić sobie z nierównościami, i na tyle twarde, aby zapewnić poczucie pełnej kontroli nad torem jazdy.

Warto wspomnieć, że podobnie jak w Mercedesach, tradycyjny hamulec ręczny, w Passacie zastąpiono jego elektromechaniczną wersją, uruchamianą przyciskiem umieszczonym po lewej stronie kokpitu.

 

Podsumowanie

 

Zarówno auta produkcji niemieckiej, jak i „japończyki” mają swoich zagorzałych zwolenników.

Obydwa samochody to solidne, dobrze jeżdżące sedany, których silniki oferują przyzwoitą dynamikę i niezbyt wysokie spalanie.  Do tego dochodzi jeszcze opinia o niskiej awaryjności modeli wytwarzanych przez tych producentów.

Z zewnątrz Passat wygląda znacznie nowocześniej, ale konserwatywny Avensis podbija serca kierowców, którzy nie chcą zwracać na siebie uwagę.  Więcej miejsca w kabinie oferuje Volkswagen, który jest wygodniejszy dla wszystkich podróżnych. Na tylnej kanapie jego rywala pasażerowie nie mają już takiego komfortu. Mniejszy jest także bagażnik Toyoty. Oba auta zostały starannie wykończone i oferują porównywalne, bogate wyposażenie standardowe. Dodatkowym atutem Avensisa jest 3-letnia gwarancja mechaniczna, natomiast o 10 KM większa moc silnika, najprawdopodobniej tłumaczy jego nieco wyższą cenę. 

 

Wybrane dane techniczne

 

VW Passat 2.0 TDI

Toyota Avensis 2.2 D-4D

Liczba cylindrów/zaworów/typ silnika

4/16/, rzędowy

4/16/ rzędowy

Pojemność skokowa (cm3 )

1968

2231

Moc maksymalna (KM)

140/4000

150/3600

Maksymalny moment obr. (Nm/obr./min)

320/1750

310/2000

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

9,8

9,3

Prędkość maksymalna (km/h)

209

210

Pojemność bagażnika (l)

565

520

Zużycie paliwa: trasa/miasto l/100 km)

4,9/7,9

4,9/7,6

Długość/szerokość/wysokość (cm)

476,5/182/147,2

464,5/176/148

Rozstaw osi (cm)

270,9

270

Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata)

2/12

3/12

Cena (zł)

102 190

104 300

Utrata wartości po 3 latach (proc.)

37,5

43,6

 

 

Wybrane wyposażenie seryjne

 

VW Passat Trendline

Toyota Avensis Sol Plus

Poduszki powietrzne

          6

         7

Układ ABS

          S

         S

Układ ESP

          S

         S

Wspomaganie układu kierowniczego

          S

         S

Centralny zamek

          S

         S

Elektrycznie sterowane szyby przednie/tylne

        S/S

       S/S

Lusterka zewnętrzne elektrycznie sterowane/podgrzewane

        S/S

       S/S

Klimatyzacja automatyczna

          S

         S

Radioodtwarzacz z CD/MP3

          S

         S

S- wyposażenie standardowe 

 

Nasza ocena (+ oznacza przewagę nad konkurentem)

 

VW Passat

Toyota Avensis

Przestronność wnętrza

        +              

 

Silnik

               Remis

Poziom hałasu (odczuwalny)

 

+

Zużycie paliwa

                     Remis

Wyposażenie

               Remis

Cena

               Remis

 

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Krychaj

    Oba autka sa bardzo ladne, praktyczne i napewno dobre. Oba sa tez drogie. Ogolnie mnie osobiscie drazni nadmiar serebra w ich wnetrzach. A co do decyzji to ciezki orzech do zgryzienia. Pewnie juz tylko gusta - moze ewentualnie koszty serwisu i ubezpieczen sie roznia.

  • Mściciel

    I jedno padło i drugie padło ,co wybrać? może honde albo forda .

  • Mściciel

    Hehe jeszcze jedna sprawa ,spalanie w tej toyocie w mieście 7,6 hehe koleś pół roku temu kupił i komputer mu pokazuje średnie spalanie 8,6 .Mówi że gdyby wiedział że to taki smok to by sobie benzyne kupił ,porażką są te teksty z folderów o spalaniu bo on też sie na to nabrał !

  • Mściciel

    Średnie wogóle a nie w mieście!

  • lordofchaos

    spalanie to jedna vielka zagadka moi znajmi co bujaja sie dieslami (VW i Toyota) movia ze on pravie nie potrzebuja ropy HEHEHEH ale 5l/100km ropki przy takich pojemnosciach i mocach silnikov to chyba lekka przesada moj tata jezdzac Golfem II 1.6D/54km potrafil spalic 4,5l ale jemu sie nigdzie nie spieszylo i... a kolega Czech vozi sie Fabia 1.9D/68km i chvali sie spalaniem 4,8l ale Kubica to on nie jest

  • Jarpoz

    Wyższa cena Avensisa nie wynika zapewne z mocy większej o 10 km ( jak sugeruje autor ), ale pojemności większej o 0.2 litra i związanego z tym większego podatku. Wolałbym zdecydowanie Passata, zdecydowanie lepiej wygląda, większy w środku, większy bagażnik. Zwłaszcza bardzo mi się podoba Passat Coupe który ma pojawić się w sprzedaży na początku przyszłego roku. Natomiast co do spalania po mieście to lepiej podawać jego rozpiętość. Octavia 1.9 tdi - aktualnie dawno nie byłem poza Warszawą i spalanie średnie z ok. 2 tys km wynosi 6.4, w korkach ~ 8.3, zaraz po ruszeniu komputer pokazu je zwyk-

  • Jarpoz

    le 12.5 ( zanim się rozgrzeje ). Jeżeli uda się przez Warszawę śmignąć bez korków jakąś przelotówką ( tylko w nocy ) - to zejdzie się poniżej 4.5, maksymalnie przy tzw. darciu opon sprzed każdych świateł 9.9. Podsumowując - najczęściej rozpiętość spalania wynosi od 5.8 do 7.8 ( a średnie 6.4 ). Całość spalania trasa/miasto liczona przez komputer pokładowy na odcinku ok. 10 tys km ( 5.9 litra ). Rekord na odcinku 220 km ( była duża mgła i jechałem jak 126p góra do 110/h, praktycznie hamując tylko silnikiem ) - to 4.1 litra / 100 km. Spalanie zależy od warunków na drodze i ciężkości nogi.

  • wipeer

    do Mściciel. padłem to ty jeżdzisz bo wstydzisz się pokazać... Ja zdecydowanie wybrałbym passata nie dość że sporo tańszy to jeszcze ile łądniejszy... Toyota wygląda jak czołg takie małe szybki i ogólnie mi się wogóle nie podoba no ale jak kto woli. Mój tata w Toyocie avensis 2.0D4D po mieście miał śrenią zawsze nie wiekszą niż 6litrów ale on naprawde się toczył... kiedy ja wsiadłem to tak nawet powyżej 8 było wiec wszystko zależy od stylu jazdy...

  • Mściciel

    Do bmw twój tata robi w mieście setke na 6 litrach to już prawie perpetum mobile ,proponuje zgłosić sie do toyoty z takim wynikiem i wziąść kupe kasy za modernizacje w silniku który pali mniej niż według ich pomiarów robionych w warunkach laboratoryjnych !!!!

  • Jarpoz

    Do Mściciel. Myślę że Toyotką w turbo-dieslu, unikając korków, na dłuższych odcinkach ( mało zatrzymań i hamowań, co najwyżej hamowanie silnikiem ), przy bardzo spokojnej jeździe można osiągnąć taki wynik, ale i z pewnością można go przekroczyć. W.g. wielu opinii diesle Volkswagena palą średnio o 0.5 litra mniej niż konkurencji przy tej samej wadze i mocy ( oczywiście nie porównujmy starych konstrukcji VW z nowymi innymi ). Ponadto istnieje opinia że w Polskich warunkach drogowych spalanie trzeba powiększyć o 20 % ( korki, częsta konieczność hamowania, wyprzedzania, mało bezkolizyjnych skrz-

  • Jarpoz

    -yżowań ).

  • wipeer

    do mściciel. tylko napisałem wyrażnie ze to jest silnik 2.0 a nie 2.2 i uwierz ze można osiągnąć taki wynik w lato 5,8 w zime 6,1 takie wyniki. ale nie ma problemu z wynikiem powyżej 9 po co miałbym ściemniać?? już nie mamy tego samochodu

  • driwer

    szceze to bym sie mocno zastanawial....ni by japonczyki sa mniej awaryne ale slyszalem wiele zlego o serwisie toyoty:/ z drugiej strony passaty sa duzo bardziej kradzione ale tez maja tansze czesci. Wyglad kwestia gustu. Mysle ze koniec koncow kazdy, kogo na nie stac, znalazlby w tych autkach cos fajnego dla siebie, choc z pewnoscia oba modele nie sa wolne od wad.

  • driwer

    a co do spalania, wszystko zalezy od stylu jazdy itp. Juz dawnoooo sie przekonalem ze dane fabryczne niemal zawsze roznia sie od rzeczywistosci, w ekstremalnych wypadkach nawet kilka litrow. Przkladowo Panda diesel, wydawalo sie ze to autko niemal nic nie pali (producento podaje 5,5 na miescie) w rzeczywistosci, w trakcie normalnej jazdy trudno jest zejsc ponizej 6 a zazwyczaj to jest miedzy 6 a 7 (jak na taki silnik troche duzo). Zabawn jest tez to ze np Civik 2.2 diesel ma podane spalanie cos kolo 6 lirow, w rzeczywistosci miedzy 8 a 9 to standart......no ale wiadomo, tu jest pojemnosc.

  • Jarpoz

    Diesel jest najbardziej oszczędny przy obrotach nie przekraczających 2600, przy lekkim traktowaniu gazu, oraz przy hamowaniu silnikiem ( wtedy spalanie = 0 w.g. - komputera pokładowego ). Wraz ze wzrostem obrotów spalanie rośnie. A więc metodą na oszczędną jazdem dieslem i długotrwałą eksploatację, jest kupienie mocniejszego diesla i traktowanie go na "pół gwizdka". Czyli tzw. jazda momentem obrotowym ( który w nowych dieslach jest zmienny ), a nie obrotami.

  • Jarpoz

    Niestety małe diesle są pozbawione tej możliwości, muszą być traktowane ostrzej, oszczędność wtedy spada, trwałość też będzie mierna, a koszty zakupu niewykluczone że nigdy się nie zwrócą. Jestem przeciwnikiem małych diesli.

  • wipeer

    przez pewin czas jeżdziłem golfem 2 1.6TDI i przy moim ostrym użytkowaniu palił nie mniej niż 7l. średnio 7,5 tyle że z 2 litry przez tłumik wylatywało taka chmura była(żle wyrególowana pompa i wtryskiwacze do wymiany) ale nie do zarżniecia maszyna no i całkiem dynamiczny.

  • Dawidka

    VW ma gorsz silnik(pompowtryskiwacze) co w tej klasie niedopszuszczalne

  • meggi

    Mialam passata i obecnie korzystam z toyoty avensis i szczerze mowiac oba sa dobre jednak w toyotce wygodniej sie prowadzi i z tylu tez jest wiecj miejsca i nie zgadzam sie z tym co napisane w artykule. No i vw ma bardziej surowe wykonanie w toyotce jest wszystko bardziej eleganckie.Ale jak wszystko i to rzecz gustu...

  • kgrzesik

    Nie jestem zwolennikiem passata i zawsze jeździłem japońskimi samochodami. Muszę jednak przyznać, że dużo lepiej podoba mi się PASSAT. Wygląda na nowocześniejszy i większy. Ma sensowny środek. Toyota jest nudna i ma niespecjalny środek. Spalanie to rzecz umowana. Róznie ludzie jeżdzą i róznie "opowiadają". Jeżeli kogoś stać na takie autko to litr w jedna czy drugą stronę nie zrobi mu różnicy. Ja czekam na nową toyote AVENSIS. Mam nadzieję, że Japończycy pokażą coś ciekawgo, a nie tylko będa bazować na niezawodności. Mam nadzieję, że szybko się pojawi, ponieważ lifting tego modelu był już ...

  • stary koyot

    Witam. Poza tym nie podaja w VW , ze silnik jest starej konstrukcji i pobiera olej. Jezeli sie chce aby przeglady byly co 20 tysiecy ( o ile pamietam) to trzeba przejsc na olej CASTROL-a i tu sprzedawca wlasnie mi powiedzial , ze 1 litr na 1000 km to norma. Mialem kiedys 125P w latach 70-tych. Tak samo bral olej. Nie do pomyslenia, zeby w nowym samochodzie wozic olej na dolewki. To dyskwalifikuje VW. Co do zuzycia to paliwa to mam od marca SCENICA ze 150 konnym silnikiem diesla i nie udalo mi sie na trasie zejsc do 5.5 litra.(jadac do 120 ) W miescie 8.6-9 to normalka.

  • ico

    konstrukcja stara ale jara. przejechałem na pompowtryskach ponad 250 000km. i dalej chodzą ( paliwo premium - nie żeby lepsze, ale mam nadzieję, że nie fałszują). litr oleju na dolewki wystarcza na 50 000-60 000km. średnie spalanie nigdy nie przekroczyło 7l. poniżej sześciu też ciężko zejść, ale jest to osiągalne. mam 2tdi 140km. i o przeglądach co 20 000km ze względu na castrol nie słyszałem ... o dolewkach litr na 1000km. też nie. może posiłkowałeś się opiniami gości co kupili złoma po 400 000 - 500 000km. i myśleli, że mają prawie nówkę?

  • wipeer

    myśle że po 500 000km nie bedzie brał litra oleju na 1000 heh... nie wiem może lałeś ten olej do baku zamiast do silnika heheh to nie 2suw heheh. a toyota to niby nie bierze??? 2.0 D4D też bierze olej... po 10 000 kreska sapadała prawie do minimum (początkowy stan max) i w servisie toyoty powiedzieli że one tak maja... i to nie tylko ten jeden egzemplaż bo na forac dużo ludzi się o to pyta czy to normalne

  • Jarpoz

    Mam 1.9 tdi i mój przy przebiegu 68 tys km nie bierze ani kropli oleju, natomiast Octavia mojego kolegi z takim samym silnikiem wymaga dolewki co ok. 5 tys km. zastosowałem sie przy zakupie do rady życzliwej mi i kompetentnej osoby - do 2 tys km jeździłem na oleju fabrycznym ( podobnież dobrym do docierania silnika ), nie przekraczałem 3 tys obrotów, jeździłem bardzo dużo ( te 2 tys km zrobiłem w tydzień ) w warunkach wymagających zmiennych obrotów ( w górach ), po 2 tys km używałem tylko Mobil 1 0W40 turbodiel. Zastanawiam sie czy to że moje auto ( 1.9 tdi 110 km ) nie bierze oleju wynika

  • Jarpoz

    ze stylu jazdy?, dobrego egzemplarza silnika?, dobrego dotarcia silnika? A poza tym przestrzegam zasady studzenia turbiny.

  • ube

    A ja znam osobe ktora wziela w tamtym roku z salonu passata 2.0 tdi i od samego poczatku bral olej, wlasnie w granicach 1l/1000km a jak zajechal do serwisu zeby cos mu z tym zrobili to powiedzieli ze to norma. Potem mu cos tam robili ale nie pomoglo. Po 30tys km sprzedal go.

  • piotrtdi

    niby dlaczego pompowtryskiwacze są gorsze ?? to takie silniki mają lepsza elastyczność i mniejsze spalanie.to własnie TDI osiąga 320NM przy 1750 a toyota 310/2000. przypominam ze te auto wazą po 1,5 ton wiec spalanie nie bedzie 5 l. w silnikach D-4D sypią sie sprzęgła

  • ube

    Jak sa takie dobre to dlaczego w nowych dieslach VW nie robi juz pompowtryskow tylko common rail? Sami od tego odeszli.

  • Jarpoz

    Do ube. Koszty produkcji. Common rail tanieje, a pompowtryski nie, nowsze ( lepsze ) z uwagi na technologie i materiały do produkcji, mogłyby tylko bardzo zdrożeć. Drugim aspektem jest kultura pracy. Ale duże silniki diesla, te najbardziej zaawansowane technologicznie, wszystko na to wskazuje że nadal będą wykorzystywać mechaniczny wtrysk paliwa.

  • ico

    a ja ,,znam znajomego znajomych,, co wziął ......

  • ube

    A moim zdaniem cr i pompowtryskiwacze są porównywalne (oprócz kultury pracy) wystarczy popatrzeć na zestawienie mocy w samochodach o tych typach wtrysku. Zawsze było podobnie.

  • ube

    Wracając do tematu, to osobiście nie mam zamiaru kupować żadnego z tych samochodów.

  • ube

    A u mnie przy silniku 2.2 srednie spalanie wynosi okolo 7 litrow, na trasie nawet ponizej 6 a w miescie do 8.

  • wipeer

    a załozymy sie ze bez problemu spali 10?? a przy osrej jeżdzie i 12

  • ube

    Ja mowie o srednim spalaniu przy normalnej jezdzie a nie o dawaniu w dupe, bo wtedy to i ze 20 pokaze.

  • wipeer

    pokaże to i 40 ale mowie o średnim spalaniu przy ostrej jeżdzie to wyjdzie gzdieś z 12. ale 8 to realne spalanie dla tej pojemności chociaż przy razcej umiarkowanej dynamice

  • SoterBur

    Tylko durny paliaszek z Pokomuny- moze stawiac obok siebie swietna -niezawodna Produkcje Japcowa z jakims ludowym szmelcem szwanzkim!A Toyota i Honda to PO subaru - najlepsze co jezdzi Po tej Planecie!natomiast tandeta ludowca & i reszta szwanzkow- zostala odpowiednio POtraktowana przez Nemcow w tescie ADAC.gdzie w I-szej 30 stce jest tylko 1- nemecki -i to przestarzaly z tylnim napedem + silnik z tylu Killer za setki tys $!=Porche!Wszystkie szwanze +inne jewropczyki to tandeta nawalajaca ustawicznie do tego niebywale droga! W kazdej klasie i na kazdym POziomie!Tylko guPOlczyk z POkomuny

  • SoterBur

    A spalanie??he!he! Tylko bezwalki Polaszkowieckie moga sie Popisywac zuzyciem,jakie da sie zanotowac na rajdach!he!he! Mimo,ze paliwo takie drogie- kazdy idiota = patrz tutejsze uBeczki,benzwalki itp= opowiada bzdzinki o :"plastikach","dynamikach"."kultiwatorach" i innych pierdolach - ze szczytu duractwa Polaszkowieckiej prowieniencji! Szkoda,ze Pqaliwo takie tanie.>??Takich loi ich wlasna glupizna! Szczegolnie tych spod Grojca kole Warsiawki i Podobnych durni!=Wyscigantow szpanczykow debilkow! Och !naogladalem sie tego GLOWNA pl POkazujac im srodkowy paluszek !!Z bUNZA 530 D!=HE!he!he!

  • SoterBur

    he!he! bedac w Poknie przez POl roku czytalem rozna Propagande tego typu co ten szwanzowupek Tomaszek szwanza!nawet bylo tam takie POrownanie: Skody 4x4 i Foresatera i oczywiscei 'SKODA" BYLA LEPSZA!!HE!HE!Ale szwanze- szwandy i Podobna Pokomusza holpta "redahtorkow" wyczynia niezle idiotyzmy!jeden to nawet pisal,ze Mercedes to ma uklad kierowniczy co sie "Przyjemnie" kieruje!A z tego opisu ? czy sie dowiedzieliscie jaki ma naped ?jakie zawieszenie - ma ktorykolwiek z tych POjazdow? he!he!Tomcio to taki sam pierdulczyk jak tutejsze chopelki!Kolko wzajemnej adoracji!A nie technika?

  • fabio3323

    Jesli chodzi o toyote avensis 2.0diesel-to moj sasiad mial problemy z jej odpalaniem przy temp.-10do-15 stopni.Poza tym kiedys wlal troche gorszej jakosci paliwo i tez sie dziwnie silnik zachowywal.W najnowszej buzie VW passata jeszcze nei mialem okazji siedziec i jezdzic,ale biorac pod uwage wczesniejsze modele tej marki sadze ze jest OK,chociaz zdecydownianie nei podoba mi sie ta nowa linia nadwozia , ale czekam na najnowszzego passata CC:).A co do silnikow TDi to sa moze glosne ale w porownaniu do D-4D,CDi,Tdci sa o wiele wytrzymale,mniej wadliwe i mozna zrobic nimi o wiele wiecej km.pzdr

  • and7

    co do artykółu odnosze się sceptycznie moim zdaniem Toyota jest jednak gorsza od VW. Uważam tak ponieważ z racji tego iż w ostatnich dniach jezdziłem obyma modelami ponieważ byłem zainteresowany kupnem jednego z nich. Jednoznacznie stwierdzam iz Passat jest lepszy tym bardziej iż w artykule testowano Passata z najgorszym wyposażeniem w wersji trendlain a toyota byla ze środkowej półki czyli z dość dobrym wyposażeniem jak na toyote. Po za tym za rok będzie nowa awensis, i to terz przesądza na niekorzyść japończyka zreszta produkowanego w europie wschodniej.

  • and7

    co do spalania paliwa to można faktycznie zejść do niewielkich ilośći ale jakie to ma znaczenie w momencie kedy kogoś stać na auto za 90-100 tysięcy zł. dissle kupuja chyba ludzie którzy zyją z jeżdzenia i robią duze przebiegi wtedy to ma sens a ci co kupują dissla poto by go miec i robią rocznie 10-15 tysięcy kilometrów to chyba idioci bo nigdy im się nie zwróci, a kiedy zacznie się zwracać to auto będzie starym gratem w ktorego trzeba będzie inwestować, gdzie tu ekonomia i rcjonalność. Silniki dizlowskie powinny być w ciezarówkach gdzie średnie spalanie wynosi 30-40 litrow na setke a ni

  • and7

    w osobówce. Rozumiem auto firmowe z rocznym przebiegiem 30-50 tyś km.i wiekszym ale prywatnie jezdzić czymś takim to poraszka i żenda. skompi niemcy wprowadzili dissle do osobóweki psując całą przyjemność z jazdy, a glupia moda przyszła do polski w wielu krajach europy nowe samochody z silnikiem dissle są tańsze od benzyny bo nikt czymś takim prywatnie nie chce jezdzić, a w polsce średnio 10 tyś. droższe i serwis też po za tym jakość polskiego palwa jest bardzo zła i to nawet u naszych rodzimych producentów. Ciekawe skąd shell, BP , nestt i inni biorą paliwo bo przecież nie przywożą go do pol

  • and7

    do Polski ze swoich rafineri. Kupują je w orlenie i rafineri gdańskiej. Taka samą praktyke stosuje orlen i rafineria gdańska jak stacja orlenu jest w gdansku to kupuja paliwo do swojej stacji w rafineri GD. i na odwrót, analogicznie jest z olejami te sprzedawane w polsce czy to sheell, castrol lub mobile rozlewane są w rafineri GD. porostu z jednego kranu leci ten sam olej tylko zmieniają się opakowania. Kto mi nie wierzy to jego sprawa, ale warto się zastanowić czemu na opakowaniach oleju w miejscu gdzie jest kraj produkcji jest npisane wyprodukowano w EU (w unii europejskiej.

  • GeTe

    and7 - masz 100% rację. Paliwa i oleje są rozlewane z najbliższej rafinerii... gdziekolwiek ona by nie była. Dodam tylko, że podobno "preem" ma swoje paliwo, ale tego akurat nie jestem pewien. Co do artykułu... to nie lubie pseudo niemieckich wozów i pewnie będę kupował pseudo japońce. Mówię "pseudo" bo już prawie żaden samochód nie jest produkowany w kraju pochodzenia. Niedługo wszystko i tak będzie przyjeżdżało z Chin, jeśli już tego nie robi... :P

  • Krystianek

    To wreszcie ile one palą wg. producenta ? Albo Wam się tekst rozjechał albo tabelka - do poprawy. Same samochody to klasa sama w sobie. Kosztują swoje ale wiadomo za co płacimy.

  • Morgal

    VW wyglada duzo lepiej to samo w srodku i jesli chodzi o funkcjonalnosc tez jest lepszy, mniejszy silnik a tylko 10 km mniej, VW tansze ubezpieczenie, wole VW od Toyoty, nie przekonuje mnie do siebie ani wygladem ani wnetrzem, Toyota robi samochody bez wyrazu

  • GeTe

    Tak jeszcze kończąc temat, nie kapuję jakieś dziwne teksty o wysokim ubezpieczeniu... Jak ktoś wydaje ponad stówę na samochód to na pewno wie ile będą kosztować ubezpieczenia a na to pieniądze na pewno też ma. A spalanie, nie rozśmieszajcie mnie... nowoczesne disle to klasa sama w sobie. A każdy wie że samochód spali tyle ile się do niego wleje ni mniej ni więcej :P

  • Jarpoz

    Dzisiaj przewiozłem się nowym firmowym Passatem kolegi - 200 km, benzyna, turbo. Rewelacja , auto zbiera się spod świateł jak rakieta, spalanie jak na takie "darcie opon" 14.5 litra - w sumie małe. Świetny silnik, ale jak dla siebie wolałbym 170 km w dieslu.

  • mariusz (gość)

    TOYOTA JEST DUZO LEPSZA OD PASSATA!!! MIALEM PASSATA 2005 2.0TDI ALE SAME PROBLEMY Z NIM MIALEM 160.000KM I DO TEGO LIPANE WYPOSAZENIE ZA DOS SPORA KASE GOLY. TERAZ MAM AVENSISA I O NIEBO JEST LEPIEJ 2.2 D4D 2005 180.000KM ZA TA SAMA KASE MAM FULL WYPAS SKORA,SAT NAV,XENON,9AIRBAGOW,TEMPOMAT,2STREFOWY CLIMATRONIC,LUSTERKO SAMOPRZYCIEMNIANE,ZEWNETRZNE LUSTERKA ELEK.SKLADANE POPROSTU FULL.CO NAJLEPSZE ZERO PROBLEMOW. 18TKI PLUS OBNIZONE ZAWIECHO CIEMNE SZYBKI I OKO PRZYCIAGA WSPANIALY KOLOR NADWOZIA SREBRY GOLD POLECAM.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Toyota Avensis zdjęcia

Toyota Avensis dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Volkswagen Passat dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Toyota Avensis opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Toyota Avensis Cena

Części dla marki Toyota

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

578 zł