Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37294 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Premiery / Samochody osobowe

VW Polo 1.4 TDI

Data publikacji: Autor: Ryszard Polit

VW Polo napędzany silnikiem diesla 1.4 TDI ma wystarczającą dynamikę, a jednocześnie zużywa mało pal Wygląda na to, że małe silniki wysokoprężne są coraz popularniejsze. Stosuje je w małych modelach także Volkswagen.
Wygląda na to, że małe silniki wysokoprężne są coraz popularniejsze. Stosują je w małych modelach Volkswagen, Peugeot i Citroen, Toyota, Fiat, Ford i Opel.

 VW Polo napêdzany silnikiem diesla 1.4 TDI ma wystarczaj±c± dynamikê, a jednocze¶nie zu¿ywa ma³o pal

Jeszcze kilkanaście lat temu uważano, że silnik wysokoprężny o małej pojemności skokowej nie ma racji bytu. Współczesna technologia umożliwiła opracowanie i wdrożenie do produkcji takich silników, których największą zaletą jest małe zużycie paliwa. VW Polo napędzany doładowanym turbosprężarką silnikiem o pojemności 1,4 l zużywa w mieście 5,5 l na 100 km, przy zachowaniu niezłej dynamiki - czas rozpędzania do 100 km/h wynosi 13,6 s.

 

Silnik Volkswagena jest oryginalny z dwóch powodów: ma tylko 3 cylindry i pompowtryskiwacze zamiast układu common rail. Z tego powodu jest dość głośny, szczególnie na wolnych obrotach. Poza tym Polo Diesel nie różni się od wersji benzynowych.

 Polo Diesel oferowany jest z 3- lub 5-drzwiowym nadwoziem typu hatchback.

Polo oferowany jest z nadwoziem 3- lub 5-drzwiowym typu hatchback, o dość przestronnym wnętrzu. Wersja 5-drzwiowa może z powodzeniem służyć jako pojazd rodzinny, gdyż na tylnej kanapie wygodnie zmieszczą się dwie osoby. Bagażnik ma objętość 270 l. Tablica przyrządów jest czytelna, a przełączniki umieszczono w wygodnych miejscach. Najtańszy Polo 1.4 TDI kosztuje 52 540 zł, Toyota Yaris 1.4 D-4D – 46 500 zł, Peugeot 206 1.4 HDI – 50 490 zł, Opel Corsa 1.3 DTI – 47 050 zł, a Fiat Punto 1.3 JTD – 49 200 zł. Najmniej zapłacimy za Ford Fiestę 1.4 TDCi, który kosztuje 44 560 zł. Samochody z małymi dieslami nie są więc tanie i zapewne potencjalny nabywca zastanawia się, czy inwestować w małego diesla czy w instalację gazową do silnika benzynowego.

 

Wybrane dane techniczne

 

Typ silnika                                                diesel

Ilość cylindrów/zaworów                              3/6

Pojemność skokowa (cm3)                         1422

Moc (KM)                                                    75

Przyspieszenie (s)                                       13,6

Prędkość maksymalna (km/h)                      170

Zużycie paliwa trasa/miasto (l/100 km)       3,9/5,5

Długość x szerokość x wysokość (cm)      389 x 165 x 146

Pojemność bagażnika (l)                              270

Cena (zł)                                                  52 540*

 

* wersja 3-drzwiowa Basis

 

Wybrane wyposażenie standardowe:

 

4 poduszki powietrzne, wspomaganie układu kierowniczego

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Komentarze

  • unabomber

    pokażcie mi kogoś neutralnego, nie "sponsorowanego" pismaka kto osiągnie z tym silnikiem przy "dynamicznej" jeździe 5,5l na 100 km. ten silnik (1,4tdi) jest "oryginalny" bo pod wałem korbowym ma umieszczony wałek z ciężarkami wyrównujący wibracje :-)przez co jest tak skomplikowany w naprawie że żaden serwis go nie złoży bez oprzyrządowania dostępnego tylko w fabryce. w razie awarii wymiana silnika. gorzej jak już po gwarancji. chałas (klekot) jaki emituje ten silnik jest rekordowy. żaden silnik w żadnym nowym aucie innej firmy tak nie hałasuje. ten silnik to nieporozumienie.

  • unabomber

    serwis VW w polsce to są kpiny z ludzi. jak pękła jakaś sprężynka w tarczy sprzęgła to "specjaliści" najpierw rozpirzyli skrzynię biegów na detale bo nie mogli znaleźć przyczyny brzęczenia a jak okazało się że to tarcza sprzęgła to okazało się że nie ma takiej nawet w centralnym magazynie w niemczech (polo robią na słowacji)i kazali czekać ok miesiąca aż zamówią w fabryce a ta je wyprodukuje :-) (auto na gwarancji!!) po wilkiej awanturze sprowadzili z niemiec sprzęgło regenerowane fabrycznie. zacinał się zamek w drzwiach, miesiąc czekania.najlepsze jest to że gwarancja "leci"

  • urzytkownik

    POWIEM TAK: PRZECHODZE WłAśNIE NAPRAWE SAMOCHODU VW POLO1,4TDI W SERWIśIE VW NA NIEDZIAłAJąCY KLIMATRONIK, PO SPRAWDZENIU W KOMPUTERZE WYSZłO żE JEST WALNIęTY CZUJNIK PRZY POMPIE KLIMY, ZOSTAł WYMIENIONY NA NOWY I KLIMATRONIK DALEJ NIE WIDZI CIśNIENIA W UKłADZIE, A W SERWISIE NIE WIEDZą CO ROBIć. TO WłAśNIE JEST SERWIS VW MATOłY I IDIOCI.

  • paulina1985

    Witam bardzo jestem ciekawa jak sie sprawuje vw polo 1,4 tdi z 2002 r. gdyz jade zaraz zobaczyc taki samochodzik, gdyz mam zamiar zakupic, wlasciciel tego autka powiedzial mi ze jest troszke podrasowany bo ma czerwone literki "di" czy to prawda i co to oznacza?

  • GRV (gość)

    Posiadam takie Polo od 3 lat. Rocznik 2002, 1.4 TDI, teraz ma już 215000 przebiegu. Jak na tak malutki silnik osiągi są całkiem dobre, spalanie rzeczywiście malutkie (na trasie 4 litry, po mieście 5 litrów). Jak na razie nic się z nim nie dzieje. Żadnych awarii, problemów, tylko leje dobrą ropę i jeżdżę. Zaznaczam, że miesięcznie robię nim ok. 2000 km. A ten warkot silnika, który niektórym przeszkadza, mnie się nawet podoba, chodzi prawie jak V6;). Nie znam bardziej ekonomicznego silnika. POLECAM!!!

  • scigany99 (gość)

    Witam szukam do VW POLO 1.4 TDI KOD SILNIKA BMS 80KM-DUŁ SINIKA BLOK +WAŁ + TŁOKI

  • scigany99 (gość)

    SZUKAM SILNIKA LUB CAŁY DUŁ KOMPLETNY DO VW POLO 1.4 TDI KOD-BMS ROK 2007 z DPD r.kasiar@wp.pl

  • kaja (gość)

    Popieram GRV. Całkiem dobre auto

  • JJAN.W (gość)

    Witam wszystkich. Jeżdżę tym samochodem od czterech lat . Samochód przywieziony z Francji mial zbita jedną lampę. Samochodem jeździłem na oryginalnych prznitowanych tablicach po kilku dniach zarejestrowałem w kraju. Przed zakupem na czytałem się takze bredni w internecie na temat tego silnika. Z pełną odpowiedzialnością po latach jazdy oświadczam: ten silnik i cały samochód jest znakomicie wykonany. Auto bezawaryjne i oszczędne a czarna Perła po umyciu dodaje mu urody . Niewizcie w te bredni . Nie jestem przez nikogo sponsorowany ,muj kolega z pracy ma taki samochód i jest tegosamego zdania. PANOWIE ZAJEZDZIC DA SIĘ KAZDY SILNIK . POZRAWIAM JAN.W

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Volkswagen Polo zdjęcia

Volkswagen Polo dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Volkswagen Polo opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Volkswagen Polo Cena

Części dla marki Volkswagen

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

608 zł