Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 38789 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Premiery / Samochody osobowe

VW Polo 1.4 TDI

Data publikacji: Autor: Ryszard Polit

VW Polo napędzany silnikiem diesla 1.4 TDI ma wystarczającą dynamikę, a jednocześnie zużywa mało pal Wygląda na to, że małe silniki wysokoprężne są coraz popularniejsze. Stosuje je w małych modelach także Volkswagen.
Wygląda na to, że małe silniki wysokoprężne są coraz popularniejsze. Stosują je w małych modelach Volkswagen, Peugeot i Citroen, Toyota, Fiat, Ford i Opel.

 VW Polo napêdzany silnikiem diesla 1.4 TDI ma wystarczaj±c± dynamikê, a jednocze¶nie zu¿ywa ma³o pal

Jeszcze kilkanaście lat temu uważano, że silnik wysokoprężny o małej pojemności skokowej nie ma racji bytu. Współczesna technologia umożliwiła opracowanie i wdrożenie do produkcji takich silników, których największą zaletą jest małe zużycie paliwa. VW Polo napędzany doładowanym turbosprężarką silnikiem o pojemności 1,4 l zużywa w mieście 5,5 l na 100 km, przy zachowaniu niezłej dynamiki - czas rozpędzania do 100 km/h wynosi 13,6 s.

 

Silnik Volkswagena jest oryginalny z dwóch powodów: ma tylko 3 cylindry i pompowtryskiwacze zamiast układu common rail. Z tego powodu jest dość głośny, szczególnie na wolnych obrotach. Poza tym Polo Diesel nie różni się od wersji benzynowych.

 Polo Diesel oferowany jest z 3- lub 5-drzwiowym nadwoziem typu hatchback.

Polo oferowany jest z nadwoziem 3- lub 5-drzwiowym typu hatchback, o dość przestronnym wnętrzu. Wersja 5-drzwiowa może z powodzeniem służyć jako pojazd rodzinny, gdyż na tylnej kanapie wygodnie zmieszczą się dwie osoby. Bagażnik ma objętość 270 l. Tablica przyrządów jest czytelna, a przełączniki umieszczono w wygodnych miejscach. Najtańszy Polo 1.4 TDI kosztuje 52 540 zł, Toyota Yaris 1.4 D-4D – 46 500 zł, Peugeot 206 1.4 HDI – 50 490 zł, Opel Corsa 1.3 DTI – 47 050 zł, a Fiat Punto 1.3 JTD – 49 200 zł. Najmniej zapłacimy za Ford Fiestę 1.4 TDCi, który kosztuje 44 560 zł. Samochody z małymi dieslami nie są więc tanie i zapewne potencjalny nabywca zastanawia się, czy inwestować w małego diesla czy w instalację gazową do silnika benzynowego.

 

Wybrane dane techniczne

 

Typ silnika                                                diesel

Ilość cylindrów/zaworów                              3/6

Pojemność skokowa (cm3)                         1422

Moc (KM)                                                    75

Przyspieszenie (s)                                       13,6

Prędkość maksymalna (km/h)                      170

Zużycie paliwa trasa/miasto (l/100 km)       3,9/5,5

Długość x szerokość x wysokość (cm)      389 x 165 x 146

Pojemność bagażnika (l)                              270

Cena (zł)                                                  52 540*

 

* wersja 3-drzwiowa Basis

 

Wybrane wyposażenie standardowe:

 

4 poduszki powietrzne, wspomaganie układu kierowniczego

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Tagi:

Komentarze

  • unabomber

    pokażcie mi kogoś neutralnego, nie "sponsorowanego" pismaka kto osiągnie z tym silnikiem przy "dynamicznej" jeździe 5,5l na 100 km. ten silnik (1,4tdi) jest "oryginalny" bo pod wałem korbowym ma umieszczony wałek z ciężarkami wyrównujący wibracje :-)przez co jest tak skomplikowany w naprawie że żaden serwis go nie złoży bez oprzyrządowania dostępnego tylko w fabryce. w razie awarii wymiana silnika. gorzej jak już po gwarancji. chałas (klekot) jaki emituje ten silnik jest rekordowy. żaden silnik w żadnym nowym aucie innej firmy tak nie hałasuje. ten silnik to nieporozumienie.

  • unabomber

    serwis VW w polsce to są kpiny z ludzi. jak pękła jakaś sprężynka w tarczy sprzęgła to "specjaliści" najpierw rozpirzyli skrzynię biegów na detale bo nie mogli znaleźć przyczyny brzęczenia a jak okazało się że to tarcza sprzęgła to okazało się że nie ma takiej nawet w centralnym magazynie w niemczech (polo robią na słowacji)i kazali czekać ok miesiąca aż zamówią w fabryce a ta je wyprodukuje :-) (auto na gwarancji!!) po wilkiej awanturze sprowadzili z niemiec sprzęgło regenerowane fabrycznie. zacinał się zamek w drzwiach, miesiąc czekania.najlepsze jest to że gwarancja "leci"

  • urzytkownik

    POWIEM TAK: PRZECHODZE WłAśNIE NAPRAWE SAMOCHODU VW POLO1,4TDI W SERWIśIE VW NA NIEDZIAłAJąCY KLIMATRONIK, PO SPRAWDZENIU W KOMPUTERZE WYSZłO żE JEST WALNIęTY CZUJNIK PRZY POMPIE KLIMY, ZOSTAł WYMIENIONY NA NOWY I KLIMATRONIK DALEJ NIE WIDZI CIśNIENIA W UKłADZIE, A W SERWISIE NIE WIEDZą CO ROBIć. TO WłAśNIE JEST SERWIS VW MATOłY I IDIOCI.

  • paulina1985

    Witam bardzo jestem ciekawa jak sie sprawuje vw polo 1,4 tdi z 2002 r. gdyz jade zaraz zobaczyc taki samochodzik, gdyz mam zamiar zakupic, wlasciciel tego autka powiedzial mi ze jest troszke podrasowany bo ma czerwone literki "di" czy to prawda i co to oznacza?

  • GRV (gość)

    Posiadam takie Polo od 3 lat. Rocznik 2002, 1.4 TDI, teraz ma już 215000 przebiegu. Jak na tak malutki silnik osiągi są całkiem dobre, spalanie rzeczywiście malutkie (na trasie 4 litry, po mieście 5 litrów). Jak na razie nic się z nim nie dzieje. Żadnych awarii, problemów, tylko leje dobrą ropę i jeżdżę. Zaznaczam, że miesięcznie robię nim ok. 2000 km. A ten warkot silnika, który niektórym przeszkadza, mnie się nawet podoba, chodzi prawie jak V6;). Nie znam bardziej ekonomicznego silnika. POLECAM!!!

  • scigany99 (gość)

    Witam szukam do VW POLO 1.4 TDI KOD SILNIKA BMS 80KM-DUŁ SINIKA BLOK +WAŁ + TŁOKI

  • scigany99 (gość)

    SZUKAM SILNIKA LUB CAŁY DUŁ KOMPLETNY DO VW POLO 1.4 TDI KOD-BMS ROK 2007 z DPD r.kasiar@wp.pl

  • kaja (gość)

    Popieram GRV. Całkiem dobre auto

  • JJAN.W (gość)

    Witam wszystkich. Jeżdżę tym samochodem od czterech lat . Samochód przywieziony z Francji mial zbita jedną lampę. Samochodem jeździłem na oryginalnych prznitowanych tablicach po kilku dniach zarejestrowałem w kraju. Przed zakupem na czytałem się takze bredni w internecie na temat tego silnika. Z pełną odpowiedzialnością po latach jazdy oświadczam: ten silnik i cały samochód jest znakomicie wykonany. Auto bezawaryjne i oszczędne a czarna Perła po umyciu dodaje mu urody . Niewizcie w te bredni . Nie jestem przez nikogo sponsorowany ,muj kolega z pracy ma taki samochód i jest tegosamego zdania. PANOWIE ZAJEZDZIC DA SIĘ KAZDY SILNIK . POZRAWIAM JAN.W

  • Kazimierz (gość)

    Pilnować wymian oleju najlepiej 5w30 co 10 tyś kupować dobrej marki filtry najlepsze MANA paliwa powietrza oleju kabinowy I silnik zrobi spokojnie pod JEDEN milion kilometrów I tankować najlepiej na ORLENIE bo NIE CHRZCZA JAK INNE STACJE POLECAM VW POLO.14 TDI 75 KONI 55 KW

  • misiek54 (gość)

    Świetne auto. Mam je niedługo, ale fajnie się zbiera na autostradzie. Palli jak piszą wyżej, czyli ok 5,1 litra na 100 km. w jeździe mieszanej. To moja 3 polówka. 2 poprzednie to 1 litrowe benzyniaki. Też były dobre, Ale cóż lata lecą. Miały po 20 lat jak sprzedałem. Nigdy mnie nie zawiodły.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Volkswagen Polo zdjęcia

Volkswagen Polo dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Volkswagen Polo Cena

Części dla marki Volkswagen

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

608 zł