Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

VW Polo R WRC - nowa rajdówka Pawła Dytki. Zobacz zdjęcia i film

Sławomir Draguła
VW Polo R WRC - nowa rajdówka Pawła Dytki. Zobacz zdjęcia i film
VW Polo R WRC - nowa rajdówka Pawła Dytki. Zobacz zdjęcia i film
Paweł Dytko, jeden z najlepszych polskich kierowców wyścigowych i rajdowych  zaprezentował właśnie nowy samochód - Volkswagena Polo R WRC, którym będzie startował w nadchodzącym sezonie.

- Jestem już po pierwszych jazdach nowym wozem. Dla mnie była to ogromna frajda, bo po tylu miesiącach ciężkiej pracy całego zespołu udało się w końcu zasiąść za kierownicą polówki - mówi Paweł Dytko, kierowca rajdowy i wyścigowy z Nysy, czwarty w tegorocznych Górskich Samochodowych Mistrzostwach Europy.

Volkswagen Polo R WRC ma turbodoładowany, ponad 400-stu konny silnik, napęd na cztery koła i niewiele ponad 1200 kilogramów, wagi dzięki czemu do 100 km/h przyspiesza w niecałe 4 sekundy.
  
zobacz także Nowa wyścigówka Pawła Dytki - zobacz zdjęcia

- A to powoduje, że naprawdę ciężko ogarnąć tego potworka - mówi Dytko. - W czasie pierwszych testów to była taka zabawa autem. Na pewno muszę się przestawić i zmienić troszkę styl jazdy. Po kilkunastu latach prowadzenia wielkich i długich Mitsubishi Lancerów Evo przesiadłem się bowiem do krótkiego i zwinnego Volkswagena Polo.

Zobacz Pawła Dytkę w akcji za kierownicą Volkswagena Polo R WRC:

Jak przyznaje Dytko, samochód na razie prowadzi się dość nerwowo. - Dopiero po dłuższych testach uda mi się go dobrze poustawiać, a co za tym idzie opanować i jeździć znacznie szybciej niż Mitsubishi - dodaje rajdowiec.

Pomysł na budowę tego prototypu pojawił się w głowie Pawła Dytki podczas tegorocznych startów w Mistrzostwach Europy w wyścigach górskich.

- Nasz VW Polo jest egzemplarzem testowym i doświadczalnym. Docelowo planujemy zbudować bardzo lekkie nadwozie oparte na konstrukcji rurowej, tak żeby całe auto wagowo zbliżyło się do magicznej wartości 1000 kilogramów, bo dopiero wtedy samochód może być piekielnie szybki - mówi Dytko.

Rajdowiec czeka teraz z niecierpliwością na nowe, krajowe regulaminy techniczne na sezon 2012, które powinny dopuszczać do startu w Mistrzostwach Polski takie "bolidy" z tak dużym zakresem przeróbek konstrukcyjnych.

- Wtedy podejmiemy decyzję, czy starujemy w pełnym cyklu w Polsce, czy w Europie, a być może poświęcimy się nowemu projektowi - starcie w najsłynniejszym i najdłuższym wyścigu górskim na świecie – „Pikes Peak International Hill Climb”, który jest rozgrywany w lipcu w amerykańskim stanie Kolorado - mówi Paweł Dytko. - Jego trasa ma prawie 20 kilometrów długości i metę zlokalizowaną na wysokości ponad 4300m n.p.m ! Zobaczymy, wszystko zależy od podejścia sponsorów i wielkości budżetu.

 

Sławomir Draguła

 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na motofakty.pl Motofakty