Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36853 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

VW Scirocco 2.0 TFSI

Data publikacji: Autor: Janusz Steinbarth

Fot. Janusz Steinbarth: Najnowsze coupe Volkswagena ma tę samą płytę podłogową, co Golf VI Volkswagen Scirocco to coupe dla czterech osób zbudowane na bazie Golfa.

Fot. Janusz Steinbarth: Najnowsze coupe Volkswagena ma tę samą płytę podłogową, co Golf VI

Jeśli masz dwa metry wzrostu lub cenisz sobie wysoki komfort jazdy, to nie czytaj dalej tego tekstu, ten samochód nie jest dla Ciebie. Jeśli szukasz natomiast pojazdu, który będzie wyróżniał się na drodze i sprawiał radość z jazdy, to powinieneś przyjrzeć się bliżej Scirocco.

Najnowsze wcielenie coupe Volkswagena bazuje na koncepcie IROC. Prototyp spodobał się publiczności oraz specjalistom motoryzacyjnym i Niemcy szybko podjęli decyzję o jego produkcji. Co ważne, wszedł na rynek z prawie nie zmienionym nadwoziem w stosunku do wersji koncepcyjnej, dzięki czemu jego styl jest odważny i oryginalny.

Fot. Janusz Steinbarth: Scirocco to jeden z tych modeli firmy, w którym stylistom pozwolono na szerokie pole do popisu

Nowe Scirocco bazuje na platformie kompaktowego Golfa VI. Można powiedzieć, że to Golf GTI w bardziej dynamicznym nadwoziu. W mierzącym 425 cm samochodzie z przodu siedzi się podobnie jak w Eosie czy Golfie, nawet osoby o wzroście 190 cm nie będą narzekać na brak przestrzeni nad głową.

Z tyłu jest nieco gorzej, tu zasiądą pasażerowie o wzroście do 180 cm. Jednak i tak jest lepiej niż w większości coupe z konfiguracją foteli 2+2, bo Scirocco mogą podróżować praktycznie nawet cztery dorosłe osoby. Komfort foteli jest wysoki, a trzymanie boczne znakomite. Zaskakująco spory bagażnik (312 l) jest tylko o 38 l mniejszy od tego w Golfie.

Jakość wykonania – jak we wszystkich Volkswagenach – jest nie do podrobienia. Fot. Janusz Steinbarth: 200-konny silnik pozwala na szybką jazdę

Ten VW ma oczywiście kilka niewątpliwych wad typowych dla sportowych aut, ale frajda z jazdy pozwala szybko o nich zapomnieć. Nieco mniejszy komfort (ze względu na twarde zawieszenie), ograniczona ilość miejsca nad głowami z tyłu czy utrudnione wsiadanie stają się błahostkami, gdy odpalimy 2-litrowy, turbodoładowany silnik TSI i posłuchamy pracy tłumika.

Scirocco jest sportowcem z prawdziwego zdarzenia, a do osiągów jednostki napędowej świetnie dostosowano nastawy zawieszenia (opcjonalnie regulowanego elektronicznie). Pojazd prowadzi się stabilnie i pewnie, pokonywanie nim zakrętów to czysta przyjemność.

Topowe, 200-konne Scirocco rozpędza się do setki w 7,1 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 235 km/h. Z opisywanym silnikiem doskonale współgra dwusprzęgłowa przekładnia DSG. Fot. Janusz Steinbarth: Skrzynia DSG szybko i płynnie zmienia biegi Skrzynia wymaga dopłaty 7 400 zł, może to się wydawać dużo, ale jest tego warta. Inne dodatki można – w zależności od potrzeb i zasobności portfela – kupić lub nie, ale grzechem byłoby zrezygnować z tej nowatorskiej przekładni.

Zmiana biegów odbywa się w oka mgnieniu i wyjątkowo płynnie, bez szarpnięć typowych dla wielu automatów. Biegi mogą być zmieniane automatycznie lub sekwencyjnie – tradycyjnym drążkiem lub łopatkami przy kierownicy (niemal jak w bolidach Formuły 1). Jeżdżąc po mieście zanotowaliśmy zużycie na poziomie – w zależności od stylu jazdy – od 10,5 do 12 litrów na 100 km. Na trasie można zejść do 6 litrów. Testowany pojazd spalał średnio w warunkach zimowych 8,4 litra benzyny.

Coupe Volkswagena zostało wybrane przez brytyjski magazyn Top Gear „Samochodem Roku”. Specjaliści byli pod wrażeniem jakości wykonania, osiągów silnika, przekładni DSG i niewygórowanej ceny auta. - Scirocco to sportowy samochód sprawdzający się w życiu codziennym, który nie pozostawia nikogo obojętnym i na który każdy może sobie pozwolić. Ta uniwersalność czyni go wyjątkowym – czytamy w opinii jury.

Testowana 200-konna wersja ze skrzynią DSG kosztuje u nas 94 190 zł. Biorąc pod uwagę wysoką jakość wykonania i zastosowane rozwiązania techniczne jest ona do zaakceptowania.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Komentarze

  • Roger

    bardzo słabo z fotografią wnętrza ;/

  • ondraszek

    Praktycznie wszystko co istotne powiedzieli. Oprócz Top Gear wygrał we Francji w kategorii design'u oraz w plebiscytcie „Żółty anioł 2008”, kategoria „Innowacje i środowisko“

  • ondraszek

    Zapomniałem jeszcze tytuł najbardziej męskiego samochodu w plebiscycie „Męska rzecz 2008”. Tak głosowali widzowie TVN Turbo.

  • Roger

    widziałem w końcu takiego dzisiaj na ul. Lubicz- muszę stwierdzić, że dupeczkę to ma strasznie niezgrabną.

  • Jarpoz

    Mnie nie zachwyca. Ale miałem kiedyś okazję wypróbować ten silniczek z DSG w Passacie i muszę przyznać ze byłem pod niesamowitym wrażeniem. Przy takiej próbie na odcinku ok. 20 km nie byłem w stania oprzeć się chęci dociskania silniczka do oporu. Muszę przyznać że osiągi są imponujące nawet w aucie segm. D i spalanie ( 14.5 l/100km ) jak na dynamiczną jazdę w wieczornym ruchu miejskim i na przelotówkach bardzo przyzwoite. Nie mam wątpliwości ze wolałbym ten silniczek w większym opakowaniu, przy ewentualnym kupnie

  • Jarpoz

    chętniej zdecydowałbym się na 30 km mniej w turbodieselku.

  • nabaam

    Z takim malutkim silniczkiem to auto dla baby a nie dla faceta.

  • peppek

    Wersja 1.8 TSI kosztuje znacznie mniej i chyba wystarczy do takiego samochodu.

  • ondraszek

    1.8TSI, a taki jest oferowany? Zdaje się, że 1.4(122KM lub 160KM). Tylko, że 1.4 nie jest oferowany z DSG. Można do takiego dobrać DCC.

  • Roger

    oczywiście, że byłby wystarczający ale nie po to się kupuje scirocco, żeby miał pospolity silnik.

  • Edouard

    Jakie coupé? JAKIE COUPÉ ??? Panie Redaktor, coupé to jest auto dwudrzwiowe z wyodrebionym bagaznikiem (jako wariant sedana) i szybami pochylonymi pod duzym katem. Klasycznym przykladem moze byc Peugeot 406 coupé. to, to jest zwykly parchowaty hatchback, tak jak golf! chociaz rzeczywiscie na tle innych szmelcwagenow wyroznia sie uroda.

  • radzio0001

    ladne auto, wczoraj widzialem na Kruczej w Wawie niebieskie, ladnie sie prezentowal, ale obok przejechalo nowe lambo i oczy odplynely w druga strone ;D

  • nabaam

    No i fakt, przeoczyłem to słowo. Edouard masz rację. To nie coupe tylko zwykły hatchback. To tak jakby Porsche 911 nazwać autem terenowym a Hummera autem sportowym. :-)))))

  • Chevy Suburban

    Kolejny Golf w przebraniu... Tak powinien wyglądać najpopularniejszy VW, a nie Scirocco!

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Volkswagen Scirocco zdjęcia

Volkswagen Scirocco dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Volkswagen Scirocco opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Volkswagen Scirocco Cena

Części dla marki Volkswagen

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

608 zł