Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36999 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Porównania

VW Touran kontra Toyota Corolla Verso

Data publikacji: Autor: Ryszard Polit

Fot. VW: Touran to pierwszy minivan Volkswagena. Wykorzystuje płytę podłogową Golfa V. Nowe konstrukcje minivanów są już tak podobne do siebie, że nabywcom coraz trudniej podjąć decyzję o wyborze.

W tym segmencie pojazdów producenci japońscy konkurują z europejskimi. Fot. VW: Touran to pierwszy minivan Volkswagena. Wykorzystuje p³ytê pod³ogow± Golfa V.

 

Volkswagen dopiero w 2003 r. wprowadził na rynek swojego minivana – Tourana, miał więc możliwość dokładnego obejrzenia pojazdów konkurencji. Odmłodzona Toyota Corolla Verso ma olśnić nabywcę nowym nadwoziem i funkcjonalnością wnętrza. Porównujemy Tourana Fot. Toyota: Zmodernizowana Toyota Corolla Verso, podobnie jak VW Touran, oferowana jest w wersji 5- lub 7-osobowej. napędzanym silnikiem 1,6 l/102 KM i Corollę Verso z silnikiem 1,6 l/110 KM.

 

Cechy szczególne

 

Touran sprawia wrażenie typowego produktu marki Volkswagen – wskaźniki i przełączniki są charakterystyczne dla tego producenta i umieszczone zawsze w tych samych miejscach. Ci, którzy nie lubią niespodzianek, będą zadowoleni. W Corolli Verso już oryginalne podświetlenie Fot. VW:
Najs³abszy silnik oferowany do Tourana z pojemno¶ci 1,6 l osi±ga moc 102 KM. To klasyczna jednostka napêdowa, której najwiêksz± zalet± jest elastyczno¶æ. tablicy przyrządów robi wrażenie, przycisk uruchamiający silnik – również. Zrezygnowano nawet ze wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej, co już nie wszystkim się podoba.  Różnice między konkurentami dotyczą także konstrukcji zawieszenia tylnego. Touran wykorzystuje płytę podłogową Golfa V i ma nowoczesne, wielowahaczowe zawieszenie tylne. W Verso wykorzystano z tyłu klasyczną Fot. Toyota: Corolla Verso napêdzana nowoczesnym silnikiem 1,6 l/110 KM ze zmiennymi fazami rozrz±du jest nieco szybsza od Tourana. belkę skrętną łączącą wahacze wzdłużne, gdyż takie zawieszenie ma Corolla. Wspólną cechą obu pojazdów jest możliwość dokupienia dwóch dodatkowych foteli w trzecim rzędzie, dzięki czemu istnieje możliwość przewożenia 7 osób. Fotele te można łatwo schować w podłodze bagażnika. W Fot. VW:
Typowa dla Volkswagena tablica przyrz±dów jest uporz±dkowana. Bez najmniejszego trudu mo¿na te¿ znale¼æ w³a¶ciwy prze³±cznik. podstawowej wersji oba pojazdy oferowane są jako 5-osobowe. Corolla, z powodu większego o 7 cm rozstawu osi, ma nieco przestronniejsze wnętrze od Tourana. W praktyce jednak nie można powiedzieć, że w VW jest ciasno. VW ma większy bagażnik o pojemności 695 l.   

 

Fot. Toyota: Wskazania przyrz±dów Corolli s± doskonale widoczne. Szkoda, ¿e zrezygnowano ze wska¼nika temperatury cieczy ch³odz±cej – mimo technicznego postêpu, czasami siê jednak przydaje. Silniki

 

Do Corolli Verso wybraliśmy podstawowy silnik benzynowy o pojemności 1,6 l i mocy 110 KM. Nabywca Tourana może wybrać silnik 1,6 l o mocy 102 KM lub z wtryskiem bezpośrednim FSI o pojemności 1,6 l/115 KM. Ze względu na niższą cenę zdecydowaliśmy się na słabszą jednostkę napędową Tourana. Silnik Toyoty jest nowocześniejszy i ma m.in. układ zmiennych faz rozrządu. Fot. VW:
Dodatkowe fotele w trzecim rzêdzie mo¿na ³atwo schowaæ w pod³odze baga¿nika. Jednostka Tourana ma tradycyjną konstrukcję – 2 zawory w każdym cylindrze, ale jest bardziej elastyczna od silnika japońskiego.  

 

Wrażenia z jazdy 

 

Obaj konkurenci mają dość dobre własności jezdne. Podczas pokonywania zakrętów nie sprawiają niespodzianek, ale z powodu dość twardego zawieszenia pokonywanie nierówności drogi jest odczuwalne. Wyboje bardziej dają się we znaki w Fot. R. Polit: W wersji 7-osobowej sk³adanie dodatkowych siedzeñ w trzecim rzêdzie jest ³atwe. Corolli, która jest nieco twardsza od Tourana, co wynika z konstrukcji zawieszenia auta japońskiego. VW jest seryjnie wyposażony w układ kontroli toru jazdy ESP, co daje kierowcy większe poczucie bezpieczeństwa. Szybszym i oszczędniejszym autem okazała się Corolla. Poziom hałasu Fot. VW:
Baga¿nik Tourana w wersji 5-osobowej ma objêto¶æ a¿ 695 l. mierzony przy prędkości 100 km/h jest identyczny dla obu konkurentów i dość niski. Dłuższe dystanse można pokonywać bez zmęczenia. Również podobna jest skuteczność układu hamulcowego. Uzyskane drogi hamowania są typowe w tej klasie pojazdów.

Fot. Toyota: Baga¿nik Corolli Verso ma objêto¶æ 423 l.  

Podsumowanie

 

Z punktu widzenia funkcjonalności wnętrza Corolla Verso i VW Touran są podobne. Różnice dotyczące rozwiązań technicznych są większe, ale trudno jest jednoznacznie wskazać pojazd lepszy. W podstawowej wersji wyposażenia z opisanymi silnikami tańszy o 2560 zł jest Touran, który kosztuje 75 940 zł. Wyposażenie obu aut jest dość bogate, jednak nieco inne. Toyota oferuje więcej komfortu (klimatyzacja, radio), a VW – bezpieczeństwo (układ ESP).

 

Nasza ocena

(+ oznacza przewagę nad konkurentem)

 

 

VW Touran

1,6 l/102 KM

Toyota Corolla Verso

1,6 l/110 KM 

Przestronność wnętrza

 

+

Silnik

 

+

Poziom hałasu

Remis

Hamulce

Remis

Dynamika

 

+

Zużycie paliwa

 

+

Nowoczesność konstrukcji

+

 

Wyposażenie

Remis

 

Wybrane dane techniczne:

 

 

VW Touran

Toyota Corolla Verso

Liczba cylindrów/zaworów

4/8

4/16

Pojemność skokowa (cm3):

1595

1598

Moc maksymalna (KM/obr/min):

102/5600

110/6000

Maks. moment obr. (Nm/obr/min):

148/3800

150/4800

Przyspieszenie 0-100 km/h(s):

12,9

10,2

Przyspieszenie (IV b.) 60-100 km/h (s):

11,5

10,4

Prędkość maksymalna (km/h):

179

190

Głośność (IV b.) przy 100 km/h (dB)*:

67

67

Droga hamowania od 100 km/h (m):

40,1

40,2

Pojemność bagażnika (dm3 ):

695

423

Pojemność zbiornika paliwa (dm3 ):

60

55

Zużycie paliwa: trasa/miasto (dm3 /100 km):

6,2/10,9

5,9/9,0

Długość x szerokość x wysokość (cm):

439 x 179 x 165

436 x 177 x 163

Rozstaw osi (cm):

268

275

Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata)

2/12

3/12

Cena wersji 5-osobowej (zł):

75 940

78 500

 

* - pomiar wg ADAC

 

Wyposażenie seryjne:

 

 

VW Touran Conceptline

Toyota Corolla Verso Terra

poduszki powietrzne

6

7

układ ABS

S

S

układ ASR zapobiegający poślizgowi kół

podczas przyspieszania

S

-

układ wspomagania nagłego hamowania

S

-

układ ESP kontroli toru jazdy

S

O

elektryczne sterowanie szyb przednich/tylnych

S/-

S/-

elektrycznie sterowane/podgrzewane

lusterka zewnętrzne

S/S

S/S

centralny zamek

S

S

wspomaganie układu kierowniczego

S

S

radio CD

O

S

klimatyzacja manualna/automatyczna

O

S/-

 

s - wyposażenie seryjne

o - wyposażenie za dopłatą

 

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Komentarze

  • Vice-Verso

    Witam. Mam tylko małą uwagę dotyczącą porównania bagażników: VW podaje objętość pod dach, dla wersji pięciomiejscowej, stąd ta jego "przewaga" nad Toyotą! W Toyocie Corolli Verso pięciomiejscowej bagażnik mieszczący 397 litrów jest powiększony o schowek o objętości 79 litrów, a po dodaniu nie ujętej tu objętości do dachu - byłoby więcej niż 476 litrów (zsumowane). Ile dokładnie więcej - nie wiem... Pozdrawiam

  • biott

    wcześniej użytkowałem toyotę corollę kombi i mogę się o niej wypowiadać tylko w samych superlatywach. Po powiększeniu rodziny zmuszony byłem zmienić auto na bardziej pojemne - typu mini van. W rachubę wchodziły auta japońskie i niemieckie. Pod uwagę brałem Opla Zafirę,Toyotę Avensis i ew. corolę Verso, Mazda 5 oraz Touran. Zafira odpadła w przedbiegach, Avensis verso już nie produkowano, a mazda 5 okazała się tandenta w wykonaniu. została corrola i Touran. Wybrałem tourana bo corolla Verso to malutkie auto w porównaniu z Touranem, a jej 2 dod. siedzenia w bagażniku to żart. Wybór był trafny.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Volkswagen Touran zdjęcia

Volkswagen Touran dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Volkswagen Touran opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Volkswagen Touran Cena

Części dla marki Volkswagen

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

608 zł