Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37014 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Premiery / Samochody osobowe

VW up! z fabryczną instalacją CNG

Data publikacji: Autor: (pp)

Fot. Volkswagen Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, Volkswagen przedstawił model up! w wersji przystosowanej do spalania gazu ziemnego CNG. Główną zaletą takiego rozwiązania są niższe koszty eksploatacji.

Fot. VolkswagenNowa odmiana up'a otrzymała nazwę eco up! i w dalszym ciągu posiada 3-cylindrowy silnik o pojemności 1-litra. Napędzana gazem CNG jednostka generuje 68 KM i 90 Nm maksymalnego momentu obrotowego, co pozwala na osiągnięcie prędkości 164 km/h. Z kolei sprint od 0 do 100 km/h trwa 16,3 sekundy.

Z zewnątrz, wersja eco up! wyróżnia się jedynie innym napisem na pokrywie bagażnika. Zawór do tankowania gazu umieszczono bowiem pod standardową klapką wlewu paliwa. Ponadto, na tablicy zegarów pojawił się wskaźnik poziomu gazu CNG, zaś seryjny komputer pokładowy wzbogacono o dodatkowe opcje zużycia tego paliwa.

Producent wyposażył eco up! również m.in. w system start&stop, odzyskiwania energii z hamowania oraz opony o niższych oporach toczenia. Dzięki temu, pojazd jest w stanie pokonać 100 km zużywając zaledwie 2,9 kg CNG. W Niemczech, jest to równoznaczne z wydatkiem 3 euro. Pod tym względem, eco up! jest jednym z najtańszych w eksploatacji pojazdów na rynku.

Pomimo wyposażenia up!-a w instalację CNG, auto w dalszym ciągu posiada zbiornik na benzynę. Korzystając z gazu, samochód jest w stanie przejechać 380 km, zaś na benzynie kolejne 220. Ceny eco up! w Polsce nie są jeszcze znane.

Debiut tego modelu na rynku spodziewany jest w I kwartale 2013 roku.

Fot. Volkswagen

Fot. Volkswagen

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • ondraszek

    W Polsce większe wzięcie miał by w opcji BiFuel (LPG) jak Polo czy Golf.

  • Race&Rally (gość)

    Dokładnie - w Polsce wersja CNG nie będzie miała żadnego wzięcia (widać to doskonale na przykładzie Fiatów w wersji CNG które są w ofercie ale nikt ich nie kupuje). Po prostu my jesteśmy krajem LPG i nie mamy nawet infrastrukury dla CNG. Ale jestem pewien że VW przemyśli temat i będą wersje LPG

  • rwrqwqww (gość)

    Nie wiem po co w tak małym samochodzie gaz - on pali benzyny ok 5 litrów.

  • ondraszek

    Z tego powodu, że CNG jest eco. Na Zachodzie to doceniają. Nie tylko medialnie, ale i finansowo. LPG też nie jest głupim paliwem. Tym bardziej jak VW oferuje obie instalacje w zależności od modelu to są to fabryczne instalacje, z gwarancją, a do tego silnik fabrycznie jest "ulepszany" pod takie zasilanie.

  • alan2

    Narazie CNG ale UP jest na tyle nowy że spokojnie można się spodziewać niebawem wersji LPG

  • ewa (gość)

    Jasne, jesteśmy krajem LPG bo brakuje nam kasy i wiedzy. CNG to zupełnie inne paliwo niż LPG. Ekonomiczne, super korzystne dla silnika i oczywiście ekologiczne. Co więcej CNG nie jest pochodną ropy i jest od nie niezależne. Niestety, brakuje stacji i krąg sie zamyka: nie ma stacji to nie kupujemy samochodów, nie kupujemy samnochodów to stacje nie sa potrzebne. Paragraf 22!, który tylko polityka państwa może rozwiązać. Patrzecie co sie dzieje u naszych zachodnich i południowych sąsiadów. Przejazd przez czechy, Austrię, Włochy i Niemcy na CNG nie stanowi żadnego problemu. Wiem. Sprawdziłam wielokrotnie.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Volkswagen up! zdjęcia

Volkswagen up! dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Volkswagen up! opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Volkswagen up! Cena

Części dla marki Volkswagen

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

608 zł