VW zdradził szczegóły Golfa VII

(pp)
Fot. Archiwum Polskapresse
Fot. Archiwum Polskapresse
Już 4 września będzie miała miejsce jedna z najważniejszych motoryzacyjnych premier tego roku. Volkswagen zaprezentuje siódmą już generację kompaktowego Golfa. Choć wygląd tego pojazdu jest jedną pilnie strzeżoną tajemnicą, producent z Wolfsburga ujawnił szczegóły techniczne tego auta.
Fot. Archiwum Polskapresse
Fot. Archiwum Polskapresse

Golf jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych modeli niemieckiego producenta. To właśnie ten pojazd w latach 70. XX wieku zapoczątkował najpopularniejszą obecnie w Europie klasę kompakt. Nowy model ma być technologicznym krokiem naprzód. Siódma generacja Golfa będzie o ok. 100 kg lżejsza od swojego poprzednika. Podstawowa odmiana tego auta ma ważyć zaledwie 1050 kg. Niższa masa przełoży się na zmniejszone zużycie paliwa (o 23%) oraz emisję CO2 (o 13,9%).

Volkswagen Golf VIII powstał na płycie podłogowej MQB. Dzięki swojej modułowej konstrukcji, posłuży ona do budowy aż 40 różnych modeli, segmentów B, C i D. Jak informuje koncern z Wolfsburga, każdego roku będzie powstawało aż 3,5 mln aut korzystających właśnie z tej platformy. Dzięki uniwersalnej konstrukcji MQB, niemiecki producent zmniejszył koszty produkcji aż o 1/5. Pieniądze te zostały przeznaczone na dopracowanie modeli nowych modeli.

Pomimo, iż nowy Golf będzie lżejszy, pojazd ten będzie o 56 mm dłuższy, 13 mm szerszy oraz 28 mm niższy od poprzednika. Jak informuje Volkswagen, auto ma mierzyć 4255 mm długości, 1799 mm szerokości i 1452 mm wysokości. Z kolei zwiększony o 56 mm rozstaw osi oraz o ok. 7 mm rozstaw kół mają sprawić, iż ilość miejsca w środku będzie zadowalająca nawet dla wyższych pasażerów.

Volkswagen poprawił także możliwości załadunkowe swojego nowego kompaktu. Auto będzie posiadało 380-litrowy bagażnik (o 30 l. więcej, niż dotychczas), natomiast próg załadunkowy będzie się znajdował o 17 mm niżej niż w Golfie VI. Sam bagażnik natomiast poszerzono aż o 228 mm. Auto ma być oferowane w pięciu wersjach wyposażenia: Eco, Sport, Normal, Individual oraz Comfort.

Jeśli chodzi o jednostki napędowe, Golf VII będzie wyposażony wyłącznie w silniki z bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz turbodoładowaniem. Jak informuje Volkswagen, jego nowy kompakt z motorem 1.4 TSI oraz przekładnią DSG będzie potrzebował zaledwie 4,8 l benzyny na 100 km, emitując przy tym 112 g CO2. W późniejszym czasie Volkswagen przedstawi również długo oczekiwaną, sportową odmianę GTI. Będzie ona korzystała z 225-konnej jednostki 2.0 TSI.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty