"Powtórzenie dwucyfrowego wyniku w lutym 2012 potwierdza stabilną
pozycję naszej marki", powiedział Jürgen Stackmann, członek zarządu Skody odpowiedzialny za sprzedaż i marketing. "Kontynuujemy realizację naszej Strategii Wzrostu 2018: w dwóch pierwszych miesiącach 2012 roku pokazaliśmy, że jesteśmy na doskonałej drodze, by osiągnąć sukces. Warto podkreślić, że ogólnie nastroje sprzedażowe w Europie nie są najlepsze, a nam mimo to udaje się osiągać doskonałe rezultaty".
Luty 2012 okazał się bardzo dobrym miesiącem dla regionu Europy Zachodniej. W porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku, marka zwiększyła sprzedaż o 0,8 procent, do 27 700 sztuk (luty 2011: 27 500 szt.)
Tym samym, Skoda ponownie zwiększyła swojej udziały w rynku Europy Zachodniej: z 2,85 procent w lutym 2011 do 3,2 procent w lutym 2012. Bestsellerami okazały się tu Skoda Octavia i Skoda Fabia. Wyraźnie powiększyła się liczba zamówień na Skodę Yeti i Skodę Roomster - odpowiednio aż o 12,1 procent i 6,4 procent.
Rynek Europy Środkowej w lutym wzrósł o 7,7 procent, do niemal 11 000 samochodów. W Czechach, rodzimym rynku Skody, sprzedano niemal 4800 aut. Rejestracje w Polsce wzrosły o 15,46%, co kolejny miesiąc z rzędu zapewniło marce pozycję lidera. Udział w miesięcznych rejestracjach na poziomie 13,71% był najwyższy w historii tego typu zestawień zanotowanym przez Skodę.
Szczególną popularnością wśród klientów z Europy Środkowej cieszyła się Skoda Yeti (+26,9 procent) i Skoda Roomster (+17,2 procent).
Dostawy samochodów marki Skoda do klientów w lutym 2012 (w szt., zmiana w stosunku do roku 2011)
Skoda Octavia (33 300; +17.2 %)
Skoda Fabia (19 800; +2.6 %)
Skoda Superb (7500; -12.5 %)
Skoda Yeti (6200; +29.2 %)
Skoda Roomster (2900; +8.6 %)
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?