Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36205 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Wiadomości / Felietony

W Mazdzie muszą schudnąć. Felieton Iwaszkiewicza

Data publikacji: Autor: Jerzy Iwaszkiewicz

Jerzy Iwaszkiewicz / Fot. Bartek Syta/Polskapresse Dobre skojarzenia budzą samochody Mazdy. Nie psują się, mają opinie wyjątkowo mało usterkowych. Nie ma co prawda takiego samochodu, który by się nie popsuł, ale Mazdy psują się po prostu stosunkowo najmniej. Jako jedyny samochód japoński produkowane są tylko w Japonii, bez fabryk europejskich.

Bez przerwy płyną statki z samochodami do Europy. Na każdy statek wchodzi 6 tysięcy samochodów i muszą płynąć bez przerwy jako, że w ubiegłym roku sprzedano na świecie 1,5 mln Mazd, z czego 300 tysięcy w USA i 229 tysięcy w Europie. Mazdy popularne są również w Wietnamie, Australii i Nowej Zelandii.

W Polsce minęło właśnie 8 lat od kiedy działa firma Mazda Polska powołana przez Wojciecha Halarewicza, który jest obecnie jednym z szefów firmy w Europie. Zaczynali w Polsce od sprzedaży 1,7 tysiąca samochodów, a plan na rok bieżący wynosi 11 tysięcy. Powstały nowe wersje prawie wszystkich modeli - od Mazdy 2 do Mazdy 6, która w nowym wydaniu, szczególnie w kolorze czerwonym, albo białym jest autem wyjątkowo atrakcyjnym.

Redakcja poleca:

Odcinkowy pomiar prędkości. Skuteczniejszy jak fotoradary?
Seat Ateca. Debiut w segmencie SUV
Ile za samochody płaciliśmy 10 lat temu a ile kosztują dzisiaj?

Jest też nowa wersja słynnego kabrioletu MX-5 (105 tysięcy złotych), popularnego przed laty szczególnie w Kalifornii w USA i wiąże się z tym ciekawa anegdotka. Firmy amerykańskie w nadziei, że zniszczą konkurencję rozpuściły wtedy wiadomość, że Mazdą cabrio  jeżdżą głównie „kochający inaczej", ale skutek był wręcz odwrotny bo zaczęli jeździć także i ci, którzy jeszcze nie jeździli.

Mazda – powtórzmy – niesie dobre skojarzenia. Pisaliśmy kiedyś i warto przypomnieć, iż Mazdy transportowane były do Europy koleją przez Syberię. Tydzień jazdy, 50 stopni mrozu, wiatr, a zapalały na tych samych akumulatorach tylko podgrzanych. Jak mówi Krzysztof Bołtowicz, jeden z dilerów Mazdy w Warszawie - elegancki salon na ul. Rosoła na Ursynowie; praktycznie nie ma na rynku Mazd dwu- i trzyletnich, nikt takich nie sprzedaje. Taka jest zasada w handlu. Nikt nie sprzedaje samochodu, który się nie psuje.

Centrala Mazdy, dodajmy, przeniosła się na ul. Postępu na Mokotowie, a w dodatku każdy z pracowników, aby być w dobrej formie ma obowiązek schudnąć rocznie co najmniej 5 kilogramów. Prezes Mazdy Polska Łukasz Paździor też biega i to nawet maratony i pilnuje osobiście, aby personel chudł jak najbardziej dla dobra firmy.

 

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Gość (gość)

    "Jako jedyny samochód japoński produkowane są tylko w Japonii, bez fabryk europejskich." - może i bez fabryk europejskich, ale Mazda 3 (a były również takie plany wobec Mazdy 2) jest produkowana w Meksyku.

  • gość (gość)

    Jak każdy ma co roku schudnąć 5 kg , to jak będzie wyglądał np. po 15 latach pracy w Maździe ? zniknie ? :)

  • Adam (gość)

    Pytanie do Europejskich czy Polskich szefów Mazdy. Kiedy w Europie nowa CX-9 ?

  • Stan (gość)

    Iwaszkiewicz był kiedyś nawet zabawny, a teraz już tylko żałosny

  • taktak (gość)

    Odkąd (czyli od 8 lat) mazda ma przedstawicielstwo w Polsce odkąd Mazda zrobiła się masakrycznie droga.Kogo to wina? Może prezesa?

  • miałem 323 (gość)

    Tak Mazda jest Japońska i mechanicznie w zasadzie bezbłędna,plusów jest dużo. Jednak niechaj one nie załonią nam jednego GŁÓWNEGO minusa - którym jest KOROZJA. Mazda to zgniłek jakoś nie kojarzę szybciej i bardziej rdzewiejącego auta.

  • galant (gość)

    Mam CX3 i do tego auta TRZEBA SCHUDNĄĆ AUTO BEZ POMYSŁU .

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Mazda zdjęcia

Mazda dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Mazda Cena

Części dla marki Mazda

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

470 zł