Najpopularniejszy rodzinny van w Niemczech został opracowany na nowo, dzięki czemu jego wnętrze jest obszerniejsze (rozstaw osi zwiększył się o 11 cm), a nowe jednostki napędowe oszczędniejsze nawet o 19%. Nowego Tourana można także wyposażyć w najnowszej generacji systemy asystujące kierowcy.
Kierownik zakładu Jens Herrmann stwierdził: „Od 2003 roku fabryka Volkswagena w Wolfsburgu dostarcza Tourana klientom na całym świecie, dbając o najwyższą jakość. Cała załoga może być z tego dumna". Szef działu odpowiedzialnego za produkcję Tourana i Tiguana, Hartwig Diers, dodał: „Touran powstaje z wykorzystaniem najnowocześniejszych urządzeń produkcyjnych. Dzięki zaangażowaniu wszystkich pracowników sprostamy najwyższym wymaganiom dotyczącym jakości".
Członek rady zakładowej Marcus Kirste oświadczył: „Nasza załoga pracowała z wielkim oddaniem nad przygotowaniem produkcji nowego modelu. W krótkim czasie niemal całkowicie przebudowano linie produkcyjne. Wyczyn ten zasługuje na najwyższe uznanie".
Touran to pierwszy duży van Volkswagena skonstruowany z wykorzystaniem modułowej platformy konstrukcyjnej (MQB). Po Golfie i Golfie Sportsvanie jest trzecim modelem produkowanym w Wolfsburgu w oparciu o tę platformę.
Nowy Touran wyróżnia się wyrazistą i niepowtarzalną stylistyką oraz licznymi funkcjonalnymi rozwiązaniami we wnętrzu. Nowoczesny system składania foteli Fold-Flat, dostępny do wersji pięcio- i siedmiomiejscowej, pozwala rozplanować wnętrze vana na wiele sposobów. Z kolei 47 schowków i półek oraz bagażnik o pojemności do 1040 l w pięciomiejscowym Touranie sprawiają, że potrafi on sprostać wszelkim codziennym potrzebom.
W Polsce nowego Tourana będzie można zamawiać już w sierpniu.
Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?