Wszystko
o samochodach

Motociekawostki / Warto wiedzieć

Walentynki. Jakim autem na randkę?

Data publikacji: Autor: Mariusz Michalak

Alfa Romeo Giulietta 

77% nabywców Alf w ubiegłym roku stanowili mężczyźni, a 33% kobiety. 

Fot. Alfa Romeo Największe miłosne skojarzenia kierowców z samochodami budzą modele marek wywodzących się z Włoch i Francji – dla 41% z nich najbardziej romantyczną marką aut używanych jest Alfa Romeo. Drugą lokatę zajął Peugeot, a trzecią BMW.

W ramach ankiety kierowcom zadano dwa pytania:
1) Jaka marka samochodów używanych kojarzy Ci się z miłością? oraz 2) Samochodem jakiej marki chciałbyś pojechać na wymarzoną Walentynkową randkę?

Odpowiedzi na pierwsze pytanie pozwoliły skonstruować ranking najbardziej „gorących“ marek samochodów używanych. Okazało się że najbardziej zakochać można się w autach ze stajni: 1) Alfa Romeo (41% badanych), 2) Peugeota (23%), 3) BMW (14%), 4) Renault (7%), 5) Mazdy (3%). Pozostałe miejsca rankingu zajęły, m.in.: Ford i Lexus.

Jeśli chodzi o odpowiedź na drugie pytanie, rodacy dali się ponieść fantazji. Najwięcej ankietowanych na randkę marzeń chciałaby pojechać którymś z modeli Porsche (22% odpowiedzi), aż 15% widziałoby się w Maserati, 12% w Mercedesie, a 7 % w Lamborghini.

Zobacz także: Przywrócona kontrola graniczna. O czym pamiętać?

Dane te pochodzą z walentynkowego badania opinii przeprowadzonego wśród polskich klientów AAA AUTO w styczniu tego roku.
 
TOP 4 używanych aut na randkę w Walentynki:

Alfa Romeo Giulietta

100% sprzedanych modeli Alfa Romeo Giulietta w 2018 roku miało benzynowy silnik 1.4T MultiAir i było hatchbackami. Najczęściej wybierano modele w kolorze czerwonym (46%), białym (31%)
i czarnym (15%). 69% sprzedanych samochodów miało ręczną skrzynię biegów. 77% nabywców Alf w ubiegłym roku stanowili mężczyźni, a 33% kobiety.

BMW 3

Najpopularniejszym typem silnika w modelu BMW 3 w ubiegłym roku był 318i (35%) typu benzynowego (74%). Klienci najczęściej wybierali modele w kolorze czarnym (47%), srebrnym (26%) i szarym (13%). 89% samochodów miało ręczną skrzynię biegów. 50% sprzedanych modeli miało nadwozie sedan, 33% kombi, a 10% coupe lub cabrio. 61% nabywców tego modelu stanowili mężczyźni, a 39% kobiety.

Peugeot 308

40% sprzedanych modeli Peugeota 308 w ubiegłym roku miało benzynowy silnik 1.6 Vti w wersji benzynowej (62%). 77% sprzedanych modeli miało nadwozie typu hatchback, a 23% kombi. Najpopularniejszymi kolorami tego modelu były srebrny (28%), szary (25%) oraz czarny (23%). Prawie wszystkie sprzedane modele miały ręczną skrzynię biegów (98%). 79% nabywców Peugeota 308 w ubiegłym roku stanowili mężczyźni, a 21% kobiety.

Mazda 3

Mazda 3 w 2018 roku w AAA AUTO najczęściej kupowana była z silnikiem 1.6 (48%) z napędem benzynowym (85%). Najczęściej wybierano modele w kolorze szarym (31%), niebieskim (31%) i srebrnym (16%). 89% samochodów miało ręczną skrzynię biegów. 77% sprzedanych modeli miało nadwozie hatchback, a 23% to sedany. Mazdę 3 w zeszłym roku częściej kupowali mężczyźni (66%) niż kobiety (34 %).

Badanie przeprowadzono metodą ankietową na próbie 144 klientów czterech polskich salonach firmy w Katowicach, Piasecznie, Poznaniu i Wrocławiu, w styczniu 2019 roku.

Zobacz także: Testujemy Mazdę 6

Alfa Romeo Giulietta 

77% nabywców Alf w ubiegłym roku stanowili mężczyźni, a 33% kobiety. 

Fot. Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulietta

77% nabywców Alf w ubiegłym roku stanowili mężczyźni, a 33% kobiety.

Fot. Alfa Romeo

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Lissa (gość)

    Chcesz znaleźć kobietę na jedną noc? Witamy na ==>> www.Sexcoss.com

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości