Volvo XC90 jest jedną z najgorętszych nowości na rynku aut klasy SUV. Szwedzi kazali czekać na ten samochód 12 lat. Prace projektowe pochłonęły niebagatelne 11 miliardów dolarów.
We wszystkich modelach występuje 8-biegowy „automat” Geartronic, produkowany we współpracy z japońską firmą Aisin AW. Tylko najtańszy, wysokoprężny D4 o mocy 190 KM ma przedni napęd. W pozostałych wariantach XC90 napędzane są obie osie, przy czym w hybrydzie za dostarczanie napędu do tylnych kół odpowiada silnik elektryczny.
Łączna moc układu napędowego T8 wynosi 400 KM, z czego 320 KM „produkuje” silnik benzynowy, występujący pod tą postacią również w prezentowanej odmianie T6. W T5 ma moc 254 KM, natomiast diesel w D5 osiąga 225 KM. Wszystkie silniki są umieszczone poprzecznie, mają po 4 cylindry i 2 l pojemności skokowej.
Nowe Volvo XC90 odniosło ogromny sukces. By sprostać zamówieniom, fabryka w Göteborgu pracuje na trzy zmiany. Dotychczas 76% zdecydowało się na bogato wyposażoną wersję Inscription. Koncern przyjął już 57 tysięcy zamówień na XC90. Prognozy mówią, że do końca roku kolejne 50 tysięcy osób wyrazi wolę zakupu szwedzkiego SUV-a.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?