Ogólna zasada jest taka, że lakier nawierzchniowy nakłada się na warstwę gruntu, podkładu lub na stary lakier. Nie wolno lakierować gołej blachy, bo lakier nie będzie się jej dobrze trzymał. W celu uzyskania dobrej przyczepności lakieru należy odpowiednio wcześniej przygotowaną powierzchnię przedmuchać sprężonym powietrzem i odtłuścić. Odłuszczanie powierzchni polega na rozprowadzeniu po niej niewielkich porcji przeznaczonego do tego celu rozpuszczalnika, za pomocą nasączonej nim szmatki. Następnie używając suchej i czystej szmatki należy zetrzeć rozpuszczalnik, zanim on odparuje. Rozpuszczalnik używany do odtłuszczania powierzchni nie może wchodzić z nią w reakcję. Ma tylko rozpuszczać znajdujące się na niej tłuste osady. Ścieranie rozpuszczalnika z powierzchni należy wykonywać umiarkowanymi ruchami, bez zbytniego nacisku na powierzchnię. W ten sposób proces odparowania rozpuszczalnika będzie przebiegał powoli, co pozwoli uzyskać możliwie najlepszy rezultat odtłuszczenia. Jeśli nie zetrze się rozpuszczalnika a tylko pozostawi go do całkowitego wyschnięcia, tłuste osady w ten sposób nie zostaną usunięte z powierzchni.
Powierzchnię trzeba odtłuścić nie tylko przed lakierowaniem ale także przed szlifowaniem. Po pierwsze, podczas szlifowania nieodtłuszczonej powierzchni z tłuszczu i pyłu szlifierskiego tworzą się grudki. Są one powodem wyraźnych śladów szlifowania. Jednocześnie materiał ścierny szybciej się zużywa. Po drugie, cząsteczki tłuszczu są wpychane przez ziarna ścierne w głąb szlifowanej powierzchni, skąd trudno je potem usunąć.
Inaczej, przemycie powierzchni środkiem o własnościach odtłuszczających ułatwia i przyspiesza szlifowanie.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?