Wszystko
o samochodach

Porady / Eksploatacja

Ważne baterie

Data publikacji: Autor: Grzegorz Wojtyrowski

Co roku warto zmieniać baterie w pilocie alarmu lub kluczyku z immobiliserem. Brak prądu może oznaczać unieruchomienie pojazdu. Najmniej przyjemną niespodzianką, jaka może spotkać kierowcę, jest brak możliwości wejścia do samochodu. Aby tego uniknąć należy pamiętać o...bateriach!
Jeszcze niedawno większość z nas posługiwała się pękiem kluczy: do drzwi, stacyjki i zamka wlewu paliwa. Do nich był dopięty solidny klucz do blokady Mul-T-Lock, kluczyk wyłączający syrenę autoalarmu oraz pilot zdalnego sterowania alarmem.

 

Dzisiaj jest wszystko w jednym. Prawie nikomu nie chce się odmrażać zapchanych dziurek w zamkach drzwi, forsować korka wlewu paliwa pod dystrybutorem stacji benzynowej czy kręcić korbką w tylnych drzwiach pasażera, aby uchylić okno. Powszechną aprobatę uzyskały centralnie sterowane zamki we wszystkich drzwiach i elektrycznie otwierane szyby. Centralny zamek sterowany pilotem to duża oszczędność czasu. Jedno naciśnięcie zastępuje pracochłonne wyciąganie kluczyka z kieszeni, wkładanie go do dziurki i przekręcanie, a także otwieranie Co roku warto zmieniaæ baterie w pilocie alarmu lub kluczyku z immobiliserem. Brak pr±du mo¿e oznaczaæ unieruchomienie pojazdu. wewnętrznych blokad drzwi, kiedy chcą wejść pasażerowie. Urządzenie to ma także swą wadę, przypadkowe naciśnięcie powoduje otwarcie drzwi, a systemy sterowania są czułe i zadziałanie jest możliwe z odległości do 30 metrów. W niektórych rozwiązaniach stosowanych w samochodach francuskich wiązkę sygnałową trzeba skierować w ściśle określone miejsce, w którym znajduje się odbiornik, gdyż inaczej zamek nie zadziała.

Możliwe jest sterowanie dwoma urządzeniami /centralny zamek i autoalarm/ przy pomocy jednego pilota.

 

Te elektronicznie niezawodne urządzenia są bezużyteczne, jeśli zawodzi zasilanie. Energii zazwyczaj dostarcza mała 12 voltowa bateryjka o symbolu MN 21 lub A 23 lub 3 LR 50 umieszczona wewnątrz pilota. Ona może być przyczyną poważnych kłopotów. Aby zapobiec niespodziankom, baterię należy wymieniać raz w roku, a nowa bateryjka zawsze powinna być w zapasie.

 

Znacznie więcej kłopotów może przysporzyć bateria zasilająca immobiliser. Konstruktorzy, często umieszczają ją w plastikowej obudowie kluczyka. Jeżeli źródło nie dostarczy energii elektrycznej, immobiliser - urządzenie, które unieruchamia samochód przez blokadę kilku obwodów - po prostu nie zadziała. Dlatego np. w zakresie czynności serwisowych wykonywanych podczas corocznych przeglądów samochodów wielu marek jest obowiązek wymiany baterii. Opuszczając warsztat najlepiej upewnić się, czy wymianę przeprowadzono. Gdy nie wykonano tej operacji, z opresji może nas wybawić pomoc drogowa systemu assistance holując pechowe auto do stacji obsługi.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Komentarze

  • tomasz (gość)

    mam pytanie odnosnie pilota do reno megane coupe 1996 wymieniłem baterie i nie chce działac wcale nie wiem czy nie rozkodowałem kluczyka moze ktos cos podpowie ??/

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości