Wszystko
o samochodach

Motosport / Rajdy

Weterani szos na Ziemi Lubelskiej

Data publikacji: Autor: Jacek Bieniaszkiewicz

fot. Jacek Bieniaszkiewicz Już po raz 18-ty w ciągu minionych 31 lat Lubelszczyzna gościć będzie oficjalnie weteranów szos z całej Polski, a być może (nie zapeszajmy) zza wschodniej granicy... Unii Europejskiej.

 Automobilklub Lubelski zlokalizował bazę Ogólnopolskiego Rajdu Pojazdów Zabytkowych, V Eliminacji Mistrzostw Polski PZMot w Kazimierzu nad Wisłą, korzystając tym razem z obiektów Domu Dziennikarza na szczycie wąwozu Małachowskiego. fot. Jacek Bieniaszkiewicz

 

Uczestnicy rajdu zjeżdżać będą do Kazimierza do późnych godzin wieczornych w świąteczny czwartek - 10 czerwca. W piątek przed południem (11.06) pojazdy wystartują do pierwszego etapu jazdy okrężnej liczącego 75 km, przez Celejów i Karmanowice do podnałęczowskich Drzewców i z powrotem przez Czesławice, Sadurki, Nałęczów, Wąwolnicę i Rąblów do Kazimierza. Najważniejsze dla weteranów jak i dla miłośników dawnej motoryzacji punkty programu zaplanowano na sobotę (12.06). Niezależnie od drugiego, krótszego etapu jazdy okrężnej, odbędą się tego dnia dwa konkursy elegancji, podczas których załogi muszą zaprezentować się w strojach zgodnych z wiekiem pojazdu. Pierwszy konkurs obserwować będzie można przed Domem Kultury w Nałęczowie od godziny 14 do 15.30 (do godz. 16 wystawa w Parku Zdrojowym), a drugi - na Dużym Rynku w Kazimierzu od godz. 16 do 18.

 

fot. Jacek Bieniaszkiewicz Rajdy weteranów w Polsce mają to do siebie, że część uczestników decyzje o udziale podejmuje nierzadko w przeddzień imprezy, traktując obowiązujące terminy zgłoszeń jako zbędne formalności. Ale nawet bez tych spóźnialskich, lista zgłoszeń wygląda okazale. Jest na niej ponad 40 samochodów i kilka motocykli, z Bielska Białej, Katowic, Krakowa, Poznania, Rzeszowa, Warszawy. Z Zakopanego ma przyjechać Jan Ripper, syn legendarnego Jana, członka Elity Jeźdźców Polskich okresu międzywojennego. Najbliżej mają zawodnicy lubelscy, wśród których pojawi się kilka nowych twarzy – i „nowych” weteranów.

 

fot. Jacek Bieniaszkiewicz Do najstarszych zgłoszonych samochodów należą Austro-Daimler (1927 r.) Apolinarego Bartnickiego, Aero 3 (1935r.) Ireneusza Tomysiaka, Fiat Topolino (1936 r.) Witolda Bitnera, Jawa Minor (1937 r.) Stanisława Gierata, Fiat 508 Sport (1937 r.) Stanisława Popowicza i DKW F5 (1936 r.) Macieja Hendzla. Wśród motocykli, jak dotąd, najstarsze jest DKW (1933 r.) Arkadiusza Grochowskiego. Będą Jeepy oraz cała plejada klasycznych sportowych wozów brytyjskich i włoskich okraszona amerykańskim kultowym Chevroletem Corvette, a także mocne reprezentacje powojennej motoryzacji niemieckiej, francuskiej  i...szwedzkiej. O honor polskiej myśli technicznej walczyć będą co najmniej trzy Warszawy M-20 i Junak. Oby tylko dopisała pogoda, bo o frekwencję gości chcących poznać z bliska czar dawnych czterech i dwóch kółek organizatorzy, tradycyjnie, nie muszą się obawiać. Zapraszamy.

 

Sponsorami rajdu w Kazimierzu są Mobil i Warta, a wśród wspomagających imprezę nagrodami dla najlepszych znalazły się firmy DaimlerChrysler Automotive Polska, Fiat Auto Poland, Renault Polska, General Motors Poland, Citroen Polska, Volvo Auto Polska, Almeco (dealer Saaba w Warszawie), redakcje Automobilisty i Auto Świata, którym niniejszym organizatorzy składają serdeczne podziękowania. 

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości