Wszystko
o samochodach

Aktualności / Informacje

Wiata zamiast garażu

Data publikacji: Autor: (d)

Fot. Paweł Nowak

Pomieszczenie dla samochodu nie musi być potężną budowlą. Coraz więcej osób decyduje się na wiaty. Dobrze ustawiona wiata także zabezpieczy samochód przed zasypaniem śniegiem. Jej wielką zaletą jest to, że stawia się ją szybko i mniejszym nakładem kosztów.

 

Lekką konstrukcję wiaty stawia się na betonowych słupkach lub opasce fundamentowej albo na zbrojonej płycie.

 Fot. Pawe³ Nowak

Słupki fundamentowe najczęściej stawia się pod konstrukcje wiat z dachem opartym na rzadko rozmieszczonych słupach. Podłoże pod wiatą utwardza się np. kostką brukową, ażurowymi płytami betonowymi lub po prostu wysypuje żwirem.

 

Fundament opaskowy robi się wtedy, gdy w garażu zamierzamy ułożyć podłogę z kostki betonowej. Grubość takiego fundamentu powinna wynosić co najmniej 20 cm, a zagłębienie w gruncie – przynajmniej 50 cm (na gruntach gliniastych – metr).

 

Fundament płytowy robi się, gdy jego powierzchnia ma być podłożem pod pokrycie podłogi (np. płytkami ceramicznymi) lub gdy grunt jest wyjątkowo niestabilny.

 

Warto pamiętać o niewielkim spadku podłoża w kierunku wjazdu. Ułatwi to odprowadzanie wody ściekającej z samochodu.

 

Pokrycie dachowe można zrobić z profilowanej blachy lub gontów bitumicznych. To drugie rozwiązanie wymaga co prawda ułożenia podkładu, np. z desek, ale jednocześnie zapobiega skapywaniu kondensującej się pod pokryciem pary wodnej.

 

Wiatę na otwartej przestrzeni powinno się osłonić przed nawiewaniem śniegu, dlatego warto gęsto posadzić krzewy lub zamontować ażurowy płotek z listewek lub siatki.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości