Wszystko
o samochodach

Aktualności / Informacje

Więcej poduszek

Data publikacji: Autor: pim

W ostatnich latach w samochodach montuje się coraz więcej poduszek powietrznych. W tym roku w samochodach Renault mają pojawić się nowe rodzaje airbagów.

Zapobiegająca nurkowaniu poduszka powietrzna to kieszeń z dwóch warstw blachy o grubości 0,3 mm.

W razie zderzenia odpalany jest ładunek, który wtłacza w poduszkę 4 – 5 litrów gazu. Tworzy ona "próg" zapobiegający przesuwaniu się miednicy do przodu. ?
Poprzedni rok był bardzo dobry dla prestiżu Renault. Nowa laguna jako pierwsza otrzymała w testach zderzeniowych NCAP 5 gwiazdek. Niedawno barierę pięciu gwiazdek pokonał drugi samochód, większa i droższa od laguny limuzyna Mercedesa. Wcześniej górną granicą były 4 gwiazdki.

Takie osiągnięcia dodają chwały, ale także podnoszą próg wymagań. W samochodach roku modelowego 2003 pojawi się więc kilka technicznych nowinek z zakresu bezpieczeństwa.

W zeszłym roku w samochodach Renault zaczęto stosować podwójne napinacze pasów bezpieczeństwa, co zmniejszyło ryzyku nurkowania, czyli wysunięcia się spod biodrowej części pasa bezpieczeństwa. Wysunięcie się ciała do przodu zwiększa ryzyko obrażeń kolan. Poza tym pas mocniej uciska wówczas miękkie części brzucha, co może prowadzić do poważnych obrażeń.

Niestety nie we wszystkich samochodach zastosowanie dwóch napinaczy jest możliwe. W przypadku aut trzydrzwiowych znacznie utrudniałoby to dostęp do tylnej kanapy. Z myślą o nich stworzono więc specjalne poduszki powietrzne, zapobiegające nurkowaniu. Specyfiką tych poduszek jest to, że wybuchaj wewnątrz siedziska przednich foteli i nie mają bezpośredniego styku z ciałem pasażera.

Nowa poduszka to kieszeń składająca się z dwóch zespawanych warstw blachy, między które wpompowywane jest 5 litrów gazu. W razie zderzenia pomaga utrzymać najlepszą pozycję w stosunku do pasów bezpieczeństwa, zmniejszając tym samym ryzyko obrażeń jamy brzusznej i lędźwi.

Inną ważną nowością, która prawdopodobnie trafi na rynek w końcu 2003 roku, ma być przednia poduszka powietrzna dla pasażerów tylnej kanapy. Rozpatrując różne możliwości Renault zdecydowało się opracować produkcyjną wersję pomysłu zaprezentowanego w roku 1999 - poduszki powietrznej wbudowanej w tylny pas bezpieczeństwa. Poduszka ta ma zmniejszyć ryzyko urazów głowy, szyi i klatki piersiowej. W przypadku dzieci pozwoli uniknąć uderzenia głową w kolana, a dorosłych zabezpieczy przed uderzeniem o oparcia przednich foteli. Ma mieć pojemność 60 l, niemal tyle samo, ile poduszka powietrzna na przednich siedzeniach. Pas bezpieczeństwa z wbudowaną poduszką ma nie być szerszy niż obecnie i mieć grubość zaledwie 2,5 cm.

Do początku artykułu

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości