Wszystko
o samochodach

Motosport / Formuła 1

Wielki łowczy rekordów

Data publikacji: Autor: GRACZ LESZEK

fot. BAR Pełna mobilizacja przeciwko mistrzowi. Kto zostanie w tym roku mistrzem świata Formuły 1? Jednoznacznie na ten temat nie chce się wypowiadać nikt, ale wszyscy (oczywiście poza ekipą Ferrari) mają dosyć panowania Michaela Schumachera, który nazbierał już sześć tytułów mistrza świata. Do zdetronizowania wielkiego kierowcy szykują się nie tylko Kimi Raikkonen

Kto zostanie w tym roku mistrzem świata Formuły 1? Jednoznacznie na ten temat nie chce się wypowiadać nikt, ale wszyscy (oczywiście poza ekipą Ferrari) mają dosyć panowania Michaela Schumachera, który nazbierał już sześć tytułów mistrza świata.

fot. BAR Do zdetronizowania wielkiego kierowcy szykują się nie tylko Kimi Raikkonen (McLaren/Mercedes) czy Juan Pablo Montoya i młodszy brat mistrza – Ralf Schumacher (obaj z Williamsa/BMW), ale i kierowcy z innych zespołów. Niektóre teamy w tym sezonie zostały postawione pod ścianą. Honda zagroziła brytyjskiemu zespołowi BAR (na zdjęciu), że zaprzestanie dostarczać silników jeśli nie będzie jakiś znaczących sukcesów. Oczywiście, nie mówi się o wygraniu mistrzostw świata, ale o miejscach na podium w poszczególnych wyścigach.


W ubiegłym sezonie Michaelowi Schumacherowi sporo krwi napsuł Kimi Raikkonen, który wciąż ma szansę zostać najmłodszym mistrzem świata w historii Formuły 1. Fiński kierowca skończy 25. lat na tydzień przed Grand Prix Brazylii, ostatnim wyścigiem sezonu. Jeśli jeśli zostanie mistrzem poprawi wynik Brazylijczyka Emersona Fittipaldiego, który triumfował mając 25 lat i 274 dni. Fin w poprzednim sezonie był o krok od tytułu, którego losy rozstrzygnęły się dopiero w ostatnim wyścigu – GP Japonii. Do generalnego sukcesu zabrakło mu zaledwie dwóch punktów. 24-letni Raikkonen jest postrzegany jako najpoważniejszy kandydat do zdetronizowania sześciokrotnego mistrza. W tym sezonie szefowie teamu wyraźnie określają tego kierowcę jako lidera i David Coultahrd musi się pogodzić z rolą pomocnika.
– Sezon upłynie pod znakiem ostrej walki o punkty i dlatego istotne będzie to, aby każdy wyścig ukończyć na punktowanym miejscu – twierdzi Raikkonen.


Jednak Michael Schumacher nie przejmuje się pogróżkami rywali i zapowiada siódme zwycięstwo w rywalizacji kierowców, w tym piąte z rzędu.
– Mam 35 lat i jestem jak butelka dobrego wina: im starszy tym lepszy. Czuję ogromny głód kolejnych zwycięstw i mam wielką ochotę na jeszcze jeden tytuł. Ten rok jest dla mnie dużym wyzwaniem, a ja bardzo lubię pokonywać przeszkody – powiedział Schumacher i na poparcie swych słów podczas przygotowań pobił rekord toru Imola.


Bardzo jestem ciekawy występów ubiegłorocznej rewelacji – 22-letniego Hiszpana Fernando Alonso z Renault. Wygrał w ubiegłym sezonie GP Węgier i jest najmłodszym triumfatorem wyścigu w historii MŚ (miał wtedy 22 lata i 27 dni). To na pewno nie jest jeszcze kandydat do tytułu, lecz może pomieszać szyki faworytom, zwłaszcza, że konstruktorzy Renault nie pozostają w tyle za Ferrari, Williamsem /BMW i McLarenem/Mercedes.


Nowy sezon Formuły 1 rozpocznie się w niedzielę wyścigiem o Grand Prix Australii na torze w Melbourne. Zakończy się – GP Brazylii w Sao Paulo, 24 października. W tym sezonie kierowców czeka 18 (a nie jak dotychczas 17) startów, w tym dwa na nowo wybudowanych torach w Bahrajnie i Szanghaju. W kolejnych latach w kalendarzu pojawić się mają zawody w Indiach, Turcji i Korei Południowej.


Jedna z najważniejszych zmian w tym sezonie dotyczy silnika. Będzie można używać tylko jednego na trening i wyścig. Dlatego kluczowa będzie jego niezawodność. Jeśli Michael Schumacher wystąpi we wszystkich 18 tegorocznych wyścigach mistrzostw świata Formuły 1, awansuje na drugie miejsce na liście wszech czasów kierowców z największą liczbą startów w cyklu Grand Prix. Ubiegły rok Niemiec zakończył mając na koncie 195 występów w Formule 1.

Formuła 2004
liczba okrążeń długość okrążenia dystans
w metrach w kiometrach
07.03 GP Australii (Melbourne) 58 5303 307,574
21.03 GP Malezja (Sepang) 56 5543 310,408
4.04 GP Bahrajnu (Bahrajn) 57 5417 308,769
25.04 GP San Marino (Imola) 62 4933 305,609
09.05 GP Hiszpania (Barcelona) 66 4627 305,256
23.05 GP Monako (Monte Carlo) 78 3340 260,520
30.05 GP Europy (Nuerburgring) 60 5148 308,863
13.06 GP Kanady (Montreal) 70 4361 305,270
20.06 GP USA (Indianapolis) 73 4192 306,016
04.07 GP Francji (Magny-Cours) 70 4411 308,586
11.07 GP W . Brytanii (Silverstone) 60 5141 308,355
25.07 GP Niemiec (Hockenheim) 67 4574 306,458
15.08 GP Węgier (Hungaroring) 70 4381 306,663
29.08 GP Belgii (Spa-Francorchamps) 44 6973 306,812
12.09 GP Włoch (Monza) 53 5793 306,720
26.09 GP Chin (Szanghaj) 56 5451 305,256
10.10 GP Japonii (Suzuka) 53 5807 307,573
24.10 GP Brazylii (Sao Paulo) 71 4309 305,909


Mistrzowie mistrzów
6 – Michael Schumacher (Niemcy) 1994-95, 2000-03
5 – Juan Manuel Fangio (Argentyna) 1951, 1954-57
4 – Alain Prost (Francja) 1985-86, 1989, 1993
3 – Jack Brabham (Australia) 1959-60, 1966
– Jackie Stewart (W. Brytania) 1969, 1971, 1973
– Niki Lauda (Austria) 1975, 1977, 1984
– Nelson Piquet (Brazylia) 1981, 1983, 1987
– Ayrton Senna da Silva (Brazylia) 1988, 1990-91

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości