Wielkie przejęcie na motoryzacyjnym rynku

(ip)
Fot. Opel
Fot. Opel
Sprzedaż firmy Opel Automobile GmbH wraz z jej markami Opel i Vauxhall przez General Motors Grupie PSA została sfinalizowana. „To historyczna data” — powiedział dyrektor generalny Opel Automobile GmbH, Michael Lohscheller.

„Jesteśmy dziś świadkami narodzin prawdziwego europejskiego czempiona” — podkreślił prezes zarządu PSA Carlos Tavares. „Pomożemy Oplowi i Vauxhallowi w odzyskaniu rentowności, starając się wspólnie stworzyć nowe wzorce dla branży. Wykorzystamy siłę obu kultowych marek i ogromny potencjał obecnej kadry. Opel pozostanie niemiecki, a Vauxhall — brytyjski. Obie marki doskonale uzupełniają nasze obecne portfolio francuskich marek Peugeot, Citroën i DS Automobiles”. Udział rozszerzonej Grupy PSA w europejskim rynku wynosi około 17 procent, co daje nam drugą lokatę wśród największych producentów na kontynencie oraz pierwsze lub drugie miejsca na największych rynkach.

Jak już zapewniano przy okazji podpisania umowy w marcu, wszystkie prawa pracowników do współdecydowania zostaną utrzymane. W ciągu 100 dni zarząd firmy Opel/Vauxhall opracuje plan na przyszłość. „Jesteśmy gotowi do podjęcia prac nad planem przy wsparciu PSA oraz oczywiście z udziałem naszych partnerów z rady zakładowej i związków zawodowych” — powiedział dyrektor generalny firmy Opel Michael Lohscheller. Ważną rolę będą odgrywały synergie z Grupą PSA, na przykład w dziedzinie zakupów i rozwoju. Połączony podmiot będzie mógł zrealizować znaczne ekonomie skali i synergie w zakupach, produkcji oraz projektach badawczo-rozwojowych. Ich wartość w obecnych realiach jest szacowana na 1,7 miliarda euro. Celem jest wygenerowanie nadwyżki w przepływach pieniężnych w działalności operacyjnej do 2020 roku oraz osiągnięcie marży operacyjnej na poziomie 2 procent do 2020 roku oraz 6 procent do 2026 roku.

Inauguracji nowej ery towarzyszą ważne zmiany w zarządzie firmy. „Mam przyjemność poinformować, że do zarządu wchodzą cztery nowe osoby” — powiedział dyrektor generalny Michael Lohscheller:

  • Christian Müller — wcześniej wiceprezes Global Propulsion Systems — Europe, w firmie Opel od 1996 roku — zastąpi Williama F. Bertagniego na stanowisku wiceprezesa ds. inżynierii. Jego zadaniem będzie integracja struktur działów inżynierii i zespołów napędowych.
  • Rémi Girardon — wcześniej starszy wiceprezes ds. strategii przemysłowej grupy w Grupie PSA — zastąpi Philipa R. Kienle’a na stanowisku wiceprezesa ds. produkcji.
  • Philippe de Rovira — wcześniej kontroler grupy w Grupie PSA — przejmie stanowisko dyrektora finansowego firmy Opel od Michaela Lohschellera.
  • Michelle Wen — dyrektor sieci zarządzania łańcuchem dostaw grupy w Vodafone Procurement — dołączy do zarządu firmy Opel z dniem 1 września, zastępując Katherine Worthen na stanowisku wiceprezesa ds. zakupów i łańcucha dostaw. Wszystkie pozostałe zmiany wchodzą w życie ze skutkiem natychmiastowym.

Michael Lohscheller planuje znacznie uproszczoną strukturę zarządzania, w tym ograniczenie liczby bezpośrednich podwładnych. „Zmniejszamy złożoność i zwiększamy tempo” — zadeklarował Lohscheller. „Mam nadzieję, że wraz z nowym zespołem zarządzającym będę mógł kształtować nowy rozdział w historii Opla i Vauxhalla oraz prowadzić naszą firmę ku przyszłym sukcesom. Korzyści z silniejszych marek Opel i Vauxhall odniosą nie tylko ich właściciele oraz pracownicy firmy, ale także nasi klienci”.

Zobacz także: Jak zadbać o akumulator?

Polecamy: Sprawdzamy co oferuje Nissan Qashqai 1.6 dCi

PSA współpracuje z Oplem i Vauxhallem już od 2012 roku. Owocem tej kooperacji są między innymi cztery modele Opla. Pierwszy z nich — Opel Crossland X — jest dostępny u dealerów od końca czerwca. Opel Grandland X, reprezentujący kolejny, wyższy segment samochodów sportowo-użytkowych, pojawi się na rynku jesienią. Premierę rynkową następcy lekkiego samochodu użytkowego Opla Combo zaplanowano na przyszły rok, a nowa generacja bestsellerowego Opla Corsy zadebiutuje w 2019 roku.

Opel i Grupa PSA będą w przyszłości kontynuować współpracę z General Motors. Oprócz rozwijania napędów elektrycznych, firma Opel zamierza także produkować pojazdy dla należących do GM marek Buick i Holden.

Jednocześnie trwa przejmowanie europejskiego oddziału GM Financial, które wymaga weryfikacji i zatwierdzenia przez różne organy regulacyjne. Finalizacja tej części transakcji jest planowana na drugą połowę 2017 roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty