Wszystko
o samochodach

Porady / Bezpieczeństwo

Włos Ci z głowy nie spadnie

Data publikacji: Autor: (lm)

 Od lat za samochody gwarantujące swoim pasażerom najwyższy poziom ochrony w razie zderzenia uchodziły modele Volvo i Mercedesa. Ostatnio do ścisłej czołówki dołączyły francuskie pojazdy marki Renault.

Od lat za samochody gwarantujące swoim pasażerom najwyższy poziom ochrony w razie zderzenia uchodziły modele Volvo i Mercedesa. Ostatnio do ścisłej czołówki najbezpieczniejszych samochodów na świecie dołączyły francuskie pojazdy marki Renault.

Współczesne auto musi być
przede wszystkim bezpieczne

Pięć gwiazdek
Model espace IV uzyskał najlepszy wynik w historii testów zderzeniowych Euro NCAP, megane II, scenic II, laguna i vel satis mogą poszczycić się oceną pięciu gwiazdek - niewiele aut oferowanych na rynku jest w stanie uzyskać tak dobry wynik.

Osiągnięcia Renault nie są oczywiście przypadkowe. Francuska firma już od ponad 50 lat prowadzi intensywne badania, mające na celu konstruowanie jak najbezpieczniejszych pojazdów. Każdego roku Renault wydaje na ten cel ponad 100 mln euro. Rzesza ekspertów czerpie wiedzę nie tylko z przeprowadzanych na bieżąco prób zderzeniowych, ale również zbiera informacje na podstawie rzeczywistych wypadków. Dokładna analiza przebiegu zderzenia, uszkodzeń pojazdu oraz obrażeń, jakie odnieśli jego pasażerowie, pozwala fachowcom znaleźć słabe punkty samochodu, a następnie dopracować konstrukcję auta i dopasować do niej odpowiednie systemy zabezpieczeń.

Reakcja natychmiastowa
Kupując samochód, zwykle nie zdajemy sobie sprawy z tego, jak zaawansowana technika kryje się za pozornie nieskomplikowanymi elementami. Nawet w przypadku zderzenia o dużej sile wystarczy zaledwie kilka tysięcznych sekundy, aby moduł elektroniczny przeanalizował wypadek i uruchomił w czasie rzeczywistym cały system środków bezpieczeństwa. Ciśnienie w poduszkach powietrznych oraz napięcie pasów bezpieczeństwa jest dostosowywane do budowy ciała podróżnych, zapewniając im optymalną ochronę.

Chociaż po wypadku samochód zwykle wygląda jak przypadkowo zgnieciona puszka, to w rzeczywistości nie ma mowy o jakimkolwiek przypadku - dzięki zastosowaniu symulacji cyfrowej inżynierowie już na etapie projektowania auta określili precyzyjnie rozłożenie mas i zaprogramowali odkształcenia pojazdu podczas zderzenia.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości