Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36344 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Włoska maskotka

Data publikacji: Autor: Monika Gorczyca

Fot. Fiat: Fiat 500 to z założenia auto miejskie dla kobiet i w tym sprawdza się znakomicie No więc stało się. Siedzę za kierownicą samochodu legendy, który po 50 latach od rozpoczęcia produkcji poprzedniego modelu zjeżdża z taśmy fabryki w Tychach.

 

Kiedy pierwszy raz wsiadłam do tego samochodu i powiodłam wzrokiem po desce rozdzielczej – westchnęłam z zachwytu. Jak ci Włosi to robią? Ich design jest nie do podrobienia. Fot. Fiat: Fiat 500 to z założenia auto miejskie dla kobiet i w tym sprawdza się znakomicie

 

Użyte tworzywa są dobrej jakości, a wszystko wygląda jak przeniesione z bajki. Część tapicerki drzwi wykonano z miękkich materiałów, a o dobór jakościowy i kolorystyczny może zadbać przyszły właściciel według własnego gustu. Kubełkowe fotele nie są ani za twarde, ani za miękkie.

 

Przyciski do sterowania radiem, klimatyzacją itp. są łatwo rozpoznawalne i w zasięgu ręki. Kierownica posiada regulację, a także wspomaganie ułatwiające parkowanie. Okrąg­łe zagłówki i stylowe aluminiowe klamki są dopełnieniem całości. Wsiada i wysiada się z auta bardzo łatwo (nawet pasażerom z tyłu) dzięki dużym drzwiom.

 

Fiat 500 to z założenia auto miejskie i w tym sprawdza się znakomicie. Sprytnie radzi sobie w korkach i na parkingach, a w zatłoczonym mieście to skarb. Mój testowy turbodiesel 1.3 16V/75 Fot. Fiat: Tylna szyba jest bardzo mała, więc przeszkadza przy cofaniu KM sprawnie się rozpędza, ożywia przy wyższych obrotach, dzięki czemu łatwo się wyprzedza. Skrzynia biegów pracuje precyzyjnie i lekko, nie ma mowy o biegach, których trzeba „szukać”.

 

Zawieszenie jest stosunkowo twarde, co ma swoje plusy i minusy. Podczas szybszego pokonywania zakrętów dobrze trzyma się drogi i nie wypada z łuku, ale nierówności drogi są wyraźnie odczuwalne. Silnik też niestety trochę hałasuje. Widoczność do  przodu jest znakomita, za to tylna szyba jest bardzo mała. Rekompensują to jednak rewelacyjne duże Fot. Fiat: Deska rozdzielcza utrzymana jest w stylu retro lusterka, dzięki którym doskonale widzimy, co dzieje się z tyłu. Wyeksponowanie podparcia pod lewą stopę kierowcy jest bardzo wygodne, szczególnie jeśli prowadzi się w butach na obcasach.

 

Potwornie rozczarowuje natomiast brak lusterka dla kierowcy (w związku z czym poprawienie makijażu na światłach odpada), a także jakiegokolwiek schowka lub półeczki, choćby na okulary. Bagażnik także jest raczej umowny, ale torebka (nawet ta największa) i właśnie kupione nowe buty zmieszczą Fot. Maciej Pobocha: Wszystkie zegary na okrągło się bez problemu. Szkoda tylko, że zamyka się tak niewygodnie, bo zamiast wygodnego uchwytu jest parciany pasek łatwo wyślizgujący się z rąk.

 

Nie wiem, czy producenci kierowali się mottem: jeśli sprostasz oczekiwaniom kobiet, przekroczysz oczekiwania mężczyzn, aleFot. Fiat: Można podłączyć iPoda oferując 500 możliwości personalizacji samochodu do wyboru, na pewno nie zawiedli. Mnogość akcesoriów i naklejek  przyprawia o zawrót głowy. Cóż to za fantastyczne uczucie, że przy odrobinie wyobraźni można mieć samochód, jakiego nie będzie miał nikt inny. Jak skrojoną na miarę sukienkę własnego projektu lub perfumy, które sama skomponujesz.

 

To niewątpliwie auto z fantazją, prawdziwe cacko. Stylowe z zewnątrz, urzekające wnętrzem, młode duchem. W najtańszej wersji kosztuje prawie 40 tys. zł. To dużo, ale ten samochód, jak mało który, idealnie nadaje się na prezent. Jak perfumy...

  

Wybrane dane techniczne Fiat 500 1.3 Multijet:

 

Typ silnika

turbodiesel

Ilość cylindrów/zaworów

4/16

Pojemność skokowa (cm3):

1248

Moc maksymalna (KM/obr/min):

75/4000

Maks. moment obr. (Nm/obr/min):

145/1500

Przyspieszenie 0-100 km/h (s):

12,5

Prędkość maksymalna (km/h):

165

Pojemność bagażnika (l):

185/610

Zużycie paliwa: trasa/miasto (l/100 km):

3,6/5,3

Długość x szerokość x wysokość (cm):

354,6/162,7/148,8

Rozstaw osi (cm):

230

Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata):

 5/8

Cena (zł):

55 500

 

Wybrane wyposażenie seryjne Fiat 500 Sport

 

Poduszki powietrzne

7

Układ ABS

S

Układ ESP

2500 zł

Wspomaganie układu kierowniczego

S

Centralny zamek

S

Elektrycznie sterowane szyby przednie

S

Lusterka zewnętrzne sterowane i podgrzewane elektrycznie

S

Klimatyzacja manualna/automatyczna

S/1200 zł

Radioodtwarzacz z CD/MP3

S

s- wyposażenie standardowe

 

Nasza ocena

(Przyznana ilość gwiazdek na 5 możliwych)

Przestronność wnętrza

***

Z przodu jest wystarczająco miejsca ale tylne siedzenia stworzono chyba dla... niemowlaków

Silnik

****

Dynamiczny, elastyczny, sprawdza się przy wyprzedzaniu

Poziom hałasu

**

Zmusza do głośnego mówienia, chociaż niektóre panie to lubią

Zużycie paliwa

*****

Spokojna jazda sprawia, że nie musimy zbyt często sięgać po kartę kredytową męża

Wyposażenie

****

Niby wszystko ma, ale brakuje półek na drobiazgi i lusterka

 

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Komentarze

  • Krychaj

    Niezla zabawka dla ludzi przy kasiorce:)

  • Roger

    haha jaki podpis na fotce z odtwarzaczem "Można podłączyć iPoda" :) budujemy pełne zdania... :) swoją drogą zastanawiam się kiedy to wreszcie zobaczę na drodze :) dziś np. pierwszy raz widziałem radiowóz w nowych barwach :)

  • wipeer

    ooooooooooo to cienko. mnie juz radiowóz w nowych barwach zatrzymał 2 razy hehe a 500 już widziałem na ulicach i to nie jedną. dla mnie to drogi bubel no ale są co im sie to podoba i ja nie mam nic do tego.

  • fabio3323

    Fiat 500 to jedyny samochod wloskiej marki ktory wzbudza chec do jego zakupu;)z silnikiem 1.3 multijet wydaje sie byc atrakcyjnym- gdyz te silniki fiata spisjuja sie podobno bardzo dobrze. Ale i tak fiat 500 nei pobije mini coopera ;) no i zawsze to bedzie tylko fiat a szkoda...

  • Roger

    to może być tylko jako fiat ale może też być joko "abarth".

  • driwer

    wlasnie dzis w nim siedzialem i musze przyznac auto w srodku bardzo fajne:)a tym bardziej w wersji abarth eesseesse....szkoda tylko ze to auto bardziej dla kobiet facet wyglada w nim troche smiesznie...ale mimo ze osobiscie jestem jaknajbardziej hetero to gdybym mial kase to kto wie, w koncu raz sie zyje a to naprawde sympatyczna bryczka;)

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Fiat 500 zdjęcia

Fiat 500 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Fiat 500 Cena

Części dla marki Fiat

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

806 zł