Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Włosko/amerykańskie dziecko

(dn) / źródło: Fiat
W Genewie swój debiut będzie miał Fiat Freemont – owoc włosko-amerykańskiego mariażu. Auto powstało na na bazie modelu Dodge Journey. Do salonów sprzedaży trafi w połowie tego roku.

Fiat Freemont jest pierwszym modelem Fiata stworzonym przy współpracy włoskiej spółki z Chrysler Group. Produkowany będzie w meksykańskim zakładzie w Toluca, w tym samym, w którym produkowany jest model 500, przeznaczony na rynek amerykański.

Freemont to rodzinny, duży samochód. Wymiary nadwozia (długość 489 cm, szerokość 188 cm, wysokość 172 cm) i największy w kategorii rozstaw osi (289 cm) pozwoliły na uzyskanie dużej przestrzeni wewnątrz auta.

Włoski van w standardzie oferuje 7 miejsc z trzecim rzędem foteli, które dzięki otwieraniu się drzwi pod kątem 90° są łatwo dostępne. Siedzenia w drugim rzędzie są zamontowane wyżej w stosunku do przednich, a trzeci rząd jest podwyższony w odniesieniu do drugiego: co zapewnia wszystkim pasażerom maksymalne pole widzenia.

Model wyróżnia się na tle innych poprzez bardzo charakterystyczny design, który proponuje muskularne i wyraźnie zarysowane linie, wyrażone przez przód z nowymi zderzakami i nową osłoną chłodnicy. W odnowionej tylnej części zastosowano nowe zderzaki i światła LED.

Całkowicie nowe wnętrze kabiny o nowoczesnym designie wykonane jest z miękkich i przyjemnych w dotyku materiałów. Na uwagę zasługują: deska rozdzielcza z chromowanymi elementami, nowa tablica przyrządów, zaprojektowana z estetycznym wyczuciem środkowa konsola oraz innowacyjny system telematyczny z dużym kolorowym ekranem dotykowym.

Aby uprościć proces dokonywania wyboru i zakupu przewidziano tylko dwa rodzaje wyposażenia przeznaczone dla różnego typu klientów. W obydwu wersjach jest 7 miejsc, trójstrefowa automatyczna klimatyzacja, system keyless entry, tempomat, zaawansowany komputer pokładowy, system monitoringu ciśnienia powietrza w oponach (TMPS), światła przeciwmgielne i radio z kolorowym ekranem dotykowym i sterowaniem przy kierownicy. W wersji typowo miejskiej należy wspomnieć o aluminiowych obręczach 17", radioodtwarzaczu z dotykowym ekranem o przekątnej 8,4", czytnikiem DVD i kart SD, systemie bluetooth, tylnych czujnikach parkowania, lusterkach wstecznych składanych, automatycznie, przyciemnionej szybie tylnej, oraz relingach dachowych.

Samochód posiadać będzie napęd przedni z turbodoładowanym silnikiem Diesla (silnik 2.0 Multijet o mocy 140 KM lub 170 KM) połączony z ręczną skrzynią biegów. W późniejszym okresie zaproponowane zostaną także wersje 4x4 z silnikiem 2.0 Multijet o mocy 170 KM i 3.6 benzynowym V6 o mocy 276 KM, obydwie z automatyczną skrzynią biegów. Z wyjątkiem silnika 3,6 litrowego z rodziny Pentastar wywodzącego się z Grupy Chrysler i związanej z nim automatycznej skrzyni biegów, wszystkie zespoły napędowe są produkowane i opracowane przez FPT- Fiat PowerTrain.

Parametry pojazdu zostały poprawione dzięki zabiegowi inżynierskiemu specjalistów Fiata, którzy przemodelowali zawieszenie i układ kierowniczy, który jest teraz bardziej precyzyjny i bezpośredni.

W standardowym wyposażeniu we wszystkich wersjach o bezpieczeństwo pasażerów dba 7 poduszek powietrznych, ESP z systemem ułatwiającym ruszanie na wzniesieniach, system przeciwdziałający przewróceniu się pojazdu (ERM).

Fot. Fiat
Fot. Fiat
Fot. Fiat
Fot. Fiat
Fot. Fiat
Fot. Fiat
od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty