Wszystko
o samochodach

Porady / Eksploatacja

Woda w zbiorniku paliwa

Data publikacji: Autor: Grzegorz Wojtyrowski

Fot. Robert Kwiatek Jedną z przyczyn wywołujących kłopoty z rozruchem oraz nierównomierną pracę silnika jest woda zawarta w paliwie.

Późną jesienią i zimą, w niektórych samochodach znajdujących się w dobrym stanie technicznym występują kłopoty z rozruchem oraz nierównomierną pracą silnika. Jedną z przyczyn wywołujących takie objawy jest woda zawarta w paliwie zasilającym silnik. Fot. Robert Kwiatek

 

Woda znajdująca się w powietrzu atmosferycznym ma ciągły kontakt ze zbiornikiem, do którego wlewamy benzynę. Powietrze wpływa tam przez zawory i przewody odpowietrzające. W objętość uwolnioną przez zużyte paliwo zasysane jest powietrze, a wraz z nim przenika para wodna, która wytrąca się na zimnych ściankach zbiornika umieszczonego najczęściej pod podłogą pojazdu za tylnym siedzeniem.

 

Ilość wytrąconej wody zależy od materiału, z którego wykonany jest zbiornik oraz od powierzchni ścian stykającymi się z powietrzem. Ponieważ materiał zbiornika dobrał konstruktor, trzeba zadbać, aby poziom paliwa był jak najwyższy. Nie należy pozostawiać prawie pustego zbiornika paliwa na dłuższy okres czasu, gdyż sprzyja to gromadzeniu się wody w zbiorniku.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Komentarze

  • leppertocieć (gość)

    w polsce jak wiadomo każdy orze jak może i ta woda bierze się z paliwa które jest z nią pomieszane

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości