Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wodorowa hybryda, czyli napęd przyszłosci

(ip)
Mercedes GLC F-CellAby uniezależnić GLC F-Cell od dostępności stacji tankowania wodoru (nawet w wysoko rozwiniętych krajach mają one ograniczoną popularność), na pokładzie zamontowano litowo-jonowy, ładowany prądem z sieci akumulator o pojemności 13,8 kWh. Jego naładowanie pozwala na pokonanie do 49 km.fot. Newspress
Mercedes GLC F-CellAby uniezależnić GLC F-Cell od dostępności stacji tankowania wodoru (nawet w wysoko rozwiniętych krajach mają one ograniczoną popularność), na pokładzie zamontowano litowo-jonowy, ładowany prądem z sieci akumulator o pojemności 13,8 kWh. Jego naładowanie pozwala na pokonanie do 49 km.fot. Newspress
Samochody z napędem hybrydowym stały się powszechne. Po drogach krajów rozwiniętych jeździ coraz większa liczba pojazdów elektrycznych. W blokach startowych czekają auta na wodór.

Gaz jest potrzebny do wyprodukowania prądu w ogniwach paliwowych. Jedynym produktem ubocznym procesu jest para wodna. Mercedes rozpoczął prace nad wodorowym napędem samochodów w 2010 r. Wówczas zaprezentowana została B-klasa w koncepcyjnej wersji F-Cell.

Mercedes GLC F-CellAby uniezależnić GLC F-Cell od dostępności stacji tankowania wodoru (nawet w wysoko rozwiniętych krajach mają one ograniczoną popularność),
Mercedes GLC F-Cell

Aby uniezależnić GLC F-Cell od dostępności stacji tankowania wodoru (nawet w wysoko rozwiniętych krajach mają one ograniczoną popularność), na pokładzie zamontowano litowo-jonowy, ładowany prądem z sieci akumulator o pojemności 13,8 kWh. Jego naładowanie pozwala na pokonanie do 49 km.

fot. Newspress

Teraz napis F-Cell pojawił się na atrapie chłodnicy Mercedesa GLC. Oznacza to, że kompaktowy SUV jest napędzany przez ogniwa wodorowe, które generują prąd dla silnika elektrycznego.

Aby uniezależnić GLC F-Cell od dostępności stacji tankowania wodoru (nawet w wysoko rozwiniętych krajach mają one ograniczoną popularność), na pokładzie zamontowano litowo-jonowy, ładowany prądem z sieci akumulator o pojemności 13,8 kWh. Jego naładowanie pozwala na pokonanie do 49 km.

Salon samochodowy we Frankfurcie:

 Polecamy: Nowe Volvo XC60

W podłodze Mercedesa zostały zabudowane dwa wykonane z włókien węglowych zbiorniki. Magazynują 4,4 kg wodoru pod ciśnieniem 700 barów! Auto jest kompatybilne z istniejącymi już punktami tankowania wodoru. Uzupełnienie zapasu paliwa potrwa w nich ok. trzech minut. Łączny zasięg na prądzie i wodorze to niemal 500 km. 437 km z nich można pokonać na wodorze. O osiągi można być spokojnym. Zapewnia je 200-konny silnik elektryczny o korzystnie rozłożonym momencie obrotowym.

Zaprezentowana we Frankfurcie przedprodukcyjna wersja Mercedesa GLC F-Cell jest pierwszą wodorową hybrydą świata. Na drogach może się ona pojawić w 2019 r. 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty