Nazwa Wraith nie została użyta przez Rolls Royce'a po raz pierwszy. Wcześniej, brytyjski producent oferował swoim klientom pojazd o tej samej nazwie w latach 1938-1939. Wówczas, auto było oferowane zarówno jako coupe, jak i klasyczny sedan. Tym razem, Wraith będzie wytwarzany jedynie w wersji dwudrzwiowej.
Nadwozie modelu Wraith nawiązuje co przedwojennego protoplasty. Jest to widoczne m.in. w opadającej linii dachu, płynnie przechodzącej w pokrywę bagażnika. Do tego stopnia, że nadwozie nowego Wraitha jest niemal dwubryłowe. Pod względem stylistycznym, pojazd korzysta z rozwiązań zastosowanych w modelu Ghost Coupe. Jest jednak mniejszy. Wraith jest o 130 mm krótszy, 40 mm szerszy i o 43 mm niższy od Ghosta. Z kolei rozstaw osi skrócono o 183 mm.
Pod maską Wraitha znalazła się 625-konna jednostka V12, generująca dodatkowo 799 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Wartości te są przenoszone na tylną oś za pośrednictwem 8-stopniowej przekładni automatycznej. Co ciekawe, skrzynia ta wykorzystuje do pracy GPS. Dobór przełożeń odbywa się m.in. przy pomocy informacji dotyczących rodzaju drogi, po której porusza się pojazd. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje Wraithowi 4,4 sekundy.
Inżynierowie Rolls Royce'a skupili się również na układzie kierowniczym i zawieszeniu. Pierwszy z tych systemów posiada zmienną siłę wspomagania, która maleje wraz ze wzrostem prędkości. Z kolei prace nad zawieszeniem były prowadzone m.in. na torze Nurburgring.
Wraith trafi do sprzedaży jesienią 2013 roku.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?