Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Współczesne przeglądy samochodów

(gw)
W nowych konstrukcjach samochodów obserwuje się tendencja do wydłużania przebiegów między przeglądami silnika, w szczególności związanych z wymianą oleju i filtrów.

W nowych konstrukcjach samochodów, daje się zaobserwować tendencja do wydłużania przebiegów między przeglądami silnika, w szczególności związanych z wymianą oleju i filtrów.

Współczesne przeglądy samochodów

Po pierwsze, jest to spowodowane deklarowaną przez producentów obniżką kosztów eksploatacji pojazdów poprzez obniżenie wydatków ponoszonych na obowiązkowe przeglądy techniczne. Po drugie, w ostatnich latach nastąpił znaczny postęp w technologii wytwarzania jednostek napędowych, wsparty nowymi olejami smarowymi o znakomitych własnościach i trwałości.
Coraz lepsze oleje
Oleje smarowe stosowane w motoryzacji, w strefie klimatu umiarkowanego, muszą mieć cechy oleju wielosezonowego, tzn. posiadać odpowiednie właściwości smarne zarówno latem jak i w okresie panowania ujemnych temperatur. Co więcej, nowoczesne oleje muszą zachować swe parametry w przedłużonym czasie eksploatacji.
Rzadziej do serwisu
Obecnie, nowoczesne samochody wprowadzane do obrotu handlowego, mają wydłużone okresy między obowiązkowymi wymianami oleju z dotychczasowych 10, 15 czy 20 tysięcy km przebiegu lub 1 roku eksploatacji, do 30 tysięcy km przebiegu lub dwóch lat.
Lepsze materiały
Także czasokres wymiany płynów eksploatacyjnych i pasków wydłużono dwukrotnie. Pasek rozrządu i pasek akcesoriów wymienia się co 90 - 120 tys. km lub co 5 lat, płyn hamulcowy i płyn w układzie chłodzenia co 4 lata, filtr benzyny co 60 tys. km, a filtr powietrza co 30 tys. km.
Kilka problemów
W dwuletnim okresie użytkowania pozostaje do rozwiązania kilka problemów obsługowych, z których najważniejszym jest systematyczna kontrola poziomu oleju w silniku. Jest to ważna czynność, ponieważ każda jednostka napędowa podczas pracy spala niewielkie ilości oleju, a jego niedostateczny poziom może spowodować poważne awarie.

Kierując się troską o wysoką niezawodność eksploatacyjną pojazdów, wytwórnie zalecające wymianę oleju w silniku co 30 tysięcy kilometrów, wprowadziły bezpłatne przeglądy okresowe wykonywane co 6 miesięcy lub co 10 tys. km. Ich głównym celem jest dokonanie kontroli poziomu oleju oraz płynów eksploatacyjnych i ewentualne ich uzupełnienie.
Wszyscy kupujący pojazdy z wydłużonym do 30 tys. km przebiegiem między wymianami oleju powinni mieć świadomość, że dokonywanie bezpłatnych okresowych przeglądów zgodnie z zaleceniami zawartymi w instrukcji auta jest warunkiem zachowania praw wynikających z gwarancji oraz utrzymania pojazdu w dobrym stanie technicznym.
O tym, jak ważne są przeglądy okresowe świadczy fakt, że podczas pobytu auta w ASO wykonuje się 17 czynności sprawdzających. Przy przeglądach głównych, połączonych z wymianą oleju tych czynności jest tylko o 4 więcej.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty