Zawodnicy rywalizować będą w Czechach na torze w Brnie, którego charakterystyczne cechy to ciągłe zmiany wysokości i szerokie zakręty.
Przedni napęd auta to niekorzystna konfiguracja na takim torze. Szybko następujące po sobie zakręty w prawo i w lewo mają niszczący wpływ na opony.
Obowiązujące w bieżącym sezonie reguły dotyczące balastu spowodowały, że trzy marki ścigające się o zwycięstwo będą obciążone taką samą wagą. Seat, BMW i Chevrolet muszą zwiększyć balast o 40 kg, a zatem kibice mogą oczekiwać wyrównanej rywalizacji, zwłaszcza w czasie sesji kwalifikacyjnej.
Harmonogram
Sobota, 20 czerwca
8.30 - 9.00: Wolny trening
11.00 - 11.30: Wolny trening
15.00 - 15.35: Sesja kwalifikacyjna
Niedziela, 21 czerwca
8.30 - 8.45: Rozgrzewka
12.50: Wyścig 1., 10 okrążeń, start lotny
15.05: Wyścig 2., 10 okrążeń, start zatrzymany
Wagi i balast samochodów
Seat Leon TDI: 1170 kg + 40 kg balastu = 1210 kg
Seat benz.: 1170 kg - 10 kg balastu = 1160 kg
BMW: 1155 kg + 40 kg balastu = 1195 kg
Chevrolet Cruze: 1170 kg + 40 kg = 1210 kg
BMW (prywatne): 1180 kg
Łada: 1170 kg - 20 kg balastu = 1150 kg
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?