W pierwszym półroczu z grona wszystkich 168,9 tys. aut, które wyjechały z salonów dealerskich, 56,5 tys. sztuk należało do klasy niższej średniej, popularnie określanej mianem kompaktowej (spadek o 2,7 proc. w porównaniu do okresu styczeń - czerwiec 2008 r.).
Drugie miejsce przypadło w udziale samochodom małym (m.in. Skoda Fabia, Toyota Yaris, Fiat Punto), które kupiło 49,4 tys. klientów (mniej o 0,04 proc.). Trzecią pozycję zajęły pojazdy klasy średniej, takie jak Toyota Avensis, Ford Mondeo czy Volkswagen Passat (21,7 tys. sztuk, +3,5 proc.). Aut mini (m.in. Fiat Panda, Suzuki Splash, Hyundai i10) sprzedano 13,2 tys. sztuk, 28,2 proc. więcej niż w roku ubiegłym.
Na zakup samochodów rekreacyjno-terenowych (np. Mitsubishi Outlander, Honda CR-V, VW Tiguan) zdecydowało się w pierwszym półroczu prawie 13,2 tys. osób, co oznacza 19,5-procentowy wzrost, największy w skali całego rynku. Zbliżone tempo wzrostu do grupy SUV-ów odnotowały też samochody sportowo-rekreacyjne (+18,7 proc.), która przekroczyła nieco poziom 1000 sztuk. Do samochodów tych należą m.in. VW Scirocco, Mazda MX-5 i Audi A5.
Z miesiąca na miesiąc zmniejsza się sprzedaż vanów - od początku roku na polskie drogi wyjechało 8,2 tys. tego typu aut, o 22,9 proc. O prawie 25,0 proc. spadła też tegoroczna sprzedaż kombivanów, która wyniosła 3,9 tys. sztuk.
Średnio za nowe auto płaciliśmy w pierwszym półroczu 70 675 zł, o 1,9 proc. mniej niż w tym samym okresie 2008 r.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?