Wszystko
o samochodach

Aktualności / Informacje

Wybór auta. Jak dokonują go kobiety?

Data publikacji: Autor: (ip)

Fot. Renault Motoryzacyjne wybory w wykonaniu przedstawicielek płci pięknej zdążyły obrosnąć licznymi legendami. Ponoć panie wybierają samochód na podstawie koloru, kształtu karoserii lub charakterystycznych akcentów. Ile w tym jednak jest prawdy?

Patrzenie na motoryzację z damskiej perspektywy bardzo szybko prowadzi mężczyznę do popularnych stereotypów. Te choć są mocno ugruntowane w świadomości zmotoryzowanych, niewiele mają wspólnego z rzeczywistością. Żadnych wątpliwości co do tego nie ma m.in. J.P. Ositguy - manager Alta Group z Toronto. Jeden z szefów firmy konsultingowej specjalizującej się w leasingach uważa, że panie wcale nie chcą różowego kabrioletu, który będzie pasował do ich sukienki.

Dzisiaj dużo bardziej cenią świadomy wybór i rozsądek. W efekcie identycznie jak mężczyźni poszukują pojazdu, który nie będzie się psuł, okaże się bezpieczny i do tego zaoferuje korzystny stosunek wartości do ceny. Skutek? Coraz częściej przedstawicielki płci pięknej są widywane za kierownicą samochodów ze zwiększonym prześwitem lub wybierają racjonalną kandydaturę Skody Octavii.

Różnice? Nie ma żadnych!

Co ciekawe, opinia Ositguy`a wcale nie jest odosobniona. Potwierdzenie jego tezy można znaleźć m.in. w badaniach przeprowadzonych na próbie tysiąca kobiet i mężczyzn przez redakcję serwisu z motoryzacyjnymi poradami MyCarGossip.co.uk. Ankieta jasno pokazuje w jak dużym stopniu przedstawiciele poszczególnych płci cenią kluczowe cechy pojazdów. Na spalanie patrzy 72 procent kobiet i 65 procent mężczyzn, koszty utrzymania są ważne dla 69 procent kobiet i 60 procent mężczyzn, a kolor ma znaczenie dla 24 procent kobiet i 19 procent mężczyzn.

Z badania wynika, że między paniami a panami występują pewne rozbieżności w wartościowaniu priorytetu danej cechy auta. Różnice są jednak marginalne. Przez to w żaden sposób nie przesądzają o całkowicie różnym podejściu do tematu zakupu nowego samochodu. A na tym dowody jeszcze się nie kończą. Na małe różnice w motoryzacyjnych poglądach wykazało też inne badanie, tym razem przeprowadzone przez instytut Nielsen.

Nazwa liczy się do 19 procent mężczyzn i 15 procent kobiet. Przebieg ma ogromną wartość dla 14 procent mężczyzn i 11 procent kobiet, podczas gdy cena liczy się dla 14 procent mężczyzn i 8 procent kobiet. Instytut Nielsen wskazuje na jeszcze jedną prawidłowość. Dzisiaj panie stały się bardzo ważnym ogniwem decyzyjnym podczas zakupu samochodu i dużo bardziej od panów cenią np. bezpieczeństwo. Tylko 4 procent mężczyzn interesuje się tym aspektem w trakcie wyboru auta. Przedstawicielki płci pięknej wskazywały na bezpieczeństwo aż w 13 procentach przypadków.

Panie dużo wcześniej sprawdzają informacje

O ile same faktory decydujące o wyborze poszczególnego samochodu są identyczne w przypadku obydwu płci, o tyle różnice rozbijają się o sposób realizacji procesu podejmowania decyzji. Wcześniej wspomniany J.P. Ositguy - manager Alta Group z Toronto zdradza, że kobiety robią gruntowny research jeszcze przed pójściem do salonu sprzedaży. Mężczyźni najpierw pojawiają się w ASO, a dopiero potem sprawdzają najważniejsze informacje dotyczące pojazdu w internecie.

Redakcja poleca:

Toyota Corolla X (2006 - 2013). Czy warto kupić?
Części samochodowe. Oryginał, czy zamiennik?

Skoda Octavia 2017. Silnik 1.0 TSI i adaptacyjne zawieszenie DCC

Poszukiwanie przyczyn działania mechanizmu nie jest łatwe, ale najbardziej intuicyjna wydaje się być jedna przyczyna. Mężczyzna nie ma żadnych problemów z dopytywaniem sprzedawcy o techniczne szczegóły konstrukcji samochodu. U kobiet identyczna postawa prawdopodobnie zostanie odczytana negatywnie i z automatu posłuży do uruchomienia stereotypów. Aby uniknąć takich skojarzeń, panie w zaciszu własnego domu wolą dopytać "sieć" o wszystkie interesujące je aspekty. Poza tym kobiety z szeroko zakrojonego researchu wyciągną dużo większą ilość informacji, przez co są w stanie chłodno ocenić kandydatury aut.

XXI wiek zmienił nie tylko motoryzację, ale także i zmotoryzowane kobiety. Dzisiaj panie nie są już stereotypowymi właścicielkami różowego lub fioletowego Renault Twingo, a stały się pełnoprawnymi zarządcami domowych flot i coraz częściej patrzą w stronę rozsądnych wyborów na kształt Skody. Samodzielność ich wyborów samochodowych rośnie, a to oznacza że potencjału decyzji podjętej przez przedstawicielki płci pięknej pod żadnym pozorem nie można bagatelizować.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Mariusz (gość)

    I znowu reklama Skody i vw - a już miałem ochotę poczytać do końca. Powiem tylko tak - nikt rozsądny nie pcha się w VAG

  • do mariusz (gość)

    Dlaczego reklama od razu? Przecież skodziaki octi i fabia są najczęściej kupowane w polsce i to żadna tajemnica.

  • winek (gość)

    Myślę, że kobiety patrzą oczami, a facet rozumem. Kobiecie auto ma się podobać. Dlatego jak żonie kupowaliśmy auto po zdaniu prawka to podobała się jej Toyota Yaris w II wersji. No i postawiła na swoim, a ja zająłem się tym żeby była ona w bardzo dobrym stanie technicznym.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości