Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wymiana opon na letnie - ABC prawidłowego montażu kół

Bartosz Gubernat
ABC prawidłowego montażu letnich opon
ABC prawidłowego montażu letnich opon
Błędy podczas wymiany opon i kół mogą mieć bardzo poważne skutki. Przypominamy, o czym trzeba pamiętać podczas montażu letniego ogumienia. Czasem warto popatrzeć na ręce mechanikowi.
ABC prawidłowego montażu letnich opon
ABC prawidłowego montażu letnich opon

Warsztaty wulkanizacyjne w całym kraju przeżywają prawdziwe oblężenie. Wysokie temperatury powietrza przypomniały kierowcom o konieczności wymiany opon w samochodach na letnie. W profesjonalnym warsztacie o jakość usługi raczej nie trzeba się obawiać. Ale montując koła na własną rękę, albo u niedoświadczonego mechanika łatwo o pomyłkę, której skutkiem w najlepszym razie będą problemy z odkręceniem kół po sezonie. Najgorszy scenariusz to odkręcenie się koła podczas jazdy i poważny wypadek. Dlatego warto obserwować pracę mechaników zmieniających opony i koła w naszym samochodzie.

O tym, jak prawidłowo zamontować koła rozmawiamy z Andrzejem Wilczyńskim, doświadczonym wulkanizatorem.

1. Sprawdź kierunek toczenia opon letnich

Montując opony należy stosować się do oznaczeń wskazujących prawidłowy kierunek toczenia i zewnętrzną stronę opony To szczególnie istotne w przypadku ogumienia kierunkowego i asymetrycznego. Ogumienie należy montować zgodnie ze strzałką wytłoczoną na jego boku i oznaczeniem "Outside/Inside" Tylko prawidłowo zamontowana opona zapewni odpowiednią przyczepność, właściwe odprowadzenie wody i dobre hamowanie. Opona zamontowana odwrotnie szybciej się zużyje i będzie głośniej pracowała. Nie zapewni też dobrej przyczepności. Sposób montażu jest nieistotny tylko w przypadku opon symetrycznych, w których bieżnik jest identyczny po obu stronach.

Na koniec warto sprawdzić, czy wszystkie śruby są dokręcone.

REKLAMA
Opony regiomoto.pl - opony i felgi samochodowe, sklep internetowy

3. Pamiętaj o smarowaniu śrub

Aby uniknąć problemów z odkręceniem śrub lub szpilek, przed przykręceniem warto je delikatnie natłuścić smarem grafitowym lub miedziowym. Można nanieść go także na rant piasty - na powierzchnię styku z felgą. Dzięki temu koło z ciasnym otworem będzie łatwiej na niego założyć, a później zdjąć.

Bartosz Gubernat
fot. Bartosz Gubernat 

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty