Wszystko
o samochodach

Motosport / Formuła 1

Wyścig Formuły 1 o GP Turcji - relacja na żywo

Data publikacji: Autor: redakcja.regiomoto

Wyścig Formuły 1 o GP Turcji - relacja na żywo Grand Prix Turcji zapowiadało się na trzeci triumf Sebastiana Vettela - aktualnego mistrza świata Formuły 1 - i nim było. Ścigał go tylko Fernando Alonso, ale ostatecznie drugi był Mark Webber.

Odśwież

Publikujemy podsumowanie wyścigu Formuły 1 o GP Turcji i klasyfikacje mistrzostw świata kierowców i konstruktorów.

15:45

Dla zwycięzców szampan, puchary, oklaski i co tam jeszcze.

My dziękujemy za śledzenie naszej relacji. Wkrótce opublikujemy podsumowanie wyścigu wraz z klasyfikacjami kierowców i konstruktorów.

Kolejny wyścig za dwa tygodnie w Barcelonie. Na torze Katalonia zawsze był problem z wyprzedzaniem, ale w tym roku pewnie będzie inaczej.

15:43

Nie wiadomo, czy w kolejnych latach organizowane będzie GP Turcji. Mamy nadzieję, że tak. Ponieważ chodzi o kasę jesteśmy gotowi dorzucić się do opłaty licencyjnej dla Berniego. Wy też?

15:42

Wyścigi w tym roku są ciekawe jak w zamierzchłych czasach turbo i słabszej aerodynamiki, ale walka o tytuł mistrza świata zapowiada się na wyjątkowo nudną.

15:40

Heidfeld i Pietrow w punktach - na 7-ym i 8-ym miejscu. Jeśli niedosyt to lekki, bo kwalifikacje były dość słabe w ich wykonaniu.

Koniec wyścigu

Vettel, Webber, Alonso, Hamilton, Button, Heidfeld, Pietrow, Buemi, Kobayashi, Massa, Schumacher, Sutil, Perez, Barrichello, Alguersuari, Maldonado, Trulli, Kovalainen, D'Ambrosio, Kartkihikeyan, Liuzzi

Ostatnie okrążenie z 58

Vettel, Webber, Alonso, Hamilton, Rosberg, Button, Heidfeld, Buemi, Pietrow, Kobayashi. Tu się już nic nie powinno zmienić. 13 zwycięstwo Vettela, trzecie w tym sezonie. Zespół chwali go już teraz.

54/58

Cuda panie, cuda! W 12-tce Massa i Schumacher wyprzedzają Alguersariego. Potem w zakrętach 1 i 2 Schumacher atakuje Massę, ale zostaje wywieziony na pobocze i Alguersuari go wyprzedza. Szkoda, że Państwo tego nie widzą!

Button powinien jednak zmienić opony - właśnie Rosberg wyprzedził go jak motocyklista rowerzystę.

51/58

Webber przed Alonso. Znowu kombinacja DRS KERS i zakrętów nr 12-13. Ale Alonso próbuje.

51/58

Hamilton na świeżych oponach wyprzedza Buttona i jest czwarty. Ale do Webbera ma aż 33 sekundy straty - szans na trzecie miejsce nie ma. Chyba, że się komuś coś stanie.

48/58

Kolejna zmiana opon - VET, MAS, HAM. Felipe znowu miał problemy - nie wrzucił na luz i koła się kręciły?

Kolejność: VET, ALO, WEB, BUT, HAM, ROS, BUE, PET, HEI, KOB

Alonso ma 6 sek. do Vettela, a Webber na twardych gumach ma tylko niecałe 2 sek. straty do niego.

46/58

Dwaj kierowcy Lotusa Renault przed Massą. To wygląda na to, że Brazylijczyk utknął na dziewiątym miejscu. Między trójką niewielka różnica, ale jak było widać wcześniej Ferrari jest za wolne, by wyprzedzić Lotusa Renault na prostej.

Di Resta już nie jedzie - żółta flaga.

Zaczyna się ostatnia runda zmian opon - w boksach ROS, WEB, ALO. Alonso - nietypowo - ma twarde opony, większość kierowców na ostatni stint wybierała miękkie gumy.

45/58

Pastor Maldonado dostał karę przejazdu przez boksy, a Schumacher spada na 11 pozycję. Wyprzedza go Buemi.

44/58

Hamilton ma już "tylko" 42,5 sek. straty do Vettela.

42/58

Alonso 7 sekund za Vettelem. Rosberg - ulubieniec Polsatu - ma miękkie opony i goni Hamiltona.

Tymczasem jadącego na siódmej pozycji Pietrowa dogania Heidfeld.

41/58

Vettel zmienia opony na twarde i wyjeżdża przed Alonso. Hiszpan musi dogonić go na torze i wziąć rewanż za Abu Dhabi 2010.

40/58

Alonso ma niecałych 25 sekund straty do Vettela. Niemiec będzie w stanie zjechać po opony i wrócić przed Alonso. Chyba, że Alonso przyciśnie, ma najszybsze okrążenie - 1:30:953

38/58

Na twardych oponach Webber dogania Alonso. Ma ok. półtorej sekundy straty. Hamilton goni Buemiego, który tylko dwa razy zmieniał opony i jest piąty.

37/58

Hamilton traci już 60 sekund do Vettela! Kto by się spodziewał. Alonso i Massa po zmianie opon - Alonso wyjeżdża na drugim miejscu, Masa na 13.

Kolejność: VET, ALO, WEB, BUT, Buemi, HAM

35/58

No i trzykrotnemu zwycięscy na Istanbul Park Pietrow odjeżdża, bo Massa miał problem z Buttonem. Button go wyprzedza. Straszna strata Hamiltona w serwisie! 35 sekund w boksach.

Vettel wrzucił kolejny bieg - rekord okrążenia 1:31:626

34/58

Czy Vettel wygrał już wyścig? Alonso obcina po jedną-dwie dziesiąte z jego przewagi, ale to za mało.

Massa goni Pietrowa, Pietrow goni Massę. Pietrow ma najszybszy bolid na prostej, w punkcie pomiaru ma 317 km/h. Ciekawe jak go Massa wyprzedzi?h wizytach w pit stopie jest piąty!

31/58

Alonso ma 9 sek. straty do Vettela. A Pietrow ma problem z Massą i Buttonem, którzy jadą za nim w odległości mniej niż sekundy. Zapowiada się ciekawa akcja. Kolejna!

30/58

Webber pokonany! Alonso na dohamowaniu do 12-tki od zewnętrznej.

30/58

Inni walczą, a Pietrow, po początkowych wybrykach i dwóch wizytach w pit stopie jest piąty!

29/58

Vettel ma już prawie 9 sekund przewagi nad Webberem. Pozostaje mu tylko dowieźć przewagę do końca. Nuda, ale za to z tyłu się dzieje. Heidfeld naciska jadącego na 8 miejscu Rosberga.

27/58

Button po zmianie opon na miękkie wyjeżdża na siódmym miejscu za Massą. A Alonso goni Webbera - ma najlepszy czas okrążenia.

26/58

Kolejność: VET, WEB, ALO, BUT, HAM, PET, MAS. Z tego towarzystwa tylko Button był jeden raz w boksach. Reszta już dwa razy zmieniała opony. Rakieta z Wyborga jest wysoko - tak, my też jesteśmy zaskoczeni.

25/58

Facetom z Pirelli należy się medal. Ten sezon jest ciekawy jak żaden ostatni. VET w boksach.

24/58

Alonso też zmienił opony. Button wyprzedza Massę, który ma chyba kłopoty z hamulcami. Brazyliczyk też zmienia opony.

Kolejność VET, WEB, BUT

23/58

Zaczyna się druga runda pitstopów - Webber i Rosberg zmienili opony

22/58

Za czwartym razem Massa się jednak przebił i wtedy gdzie dwóch się bije trzeci korzysta. Pojawił się Button i dał radę. Rosberg szósty, Button piąty, Massa czwarty.

20/58

Massa w końcu spróbował gdzie indziej - na wyjściu z zakrętu nr 8. Był pierwszy, ale na prostą Rosberg wjechał tuż za nim. DRS + KERS (Massie się skończył) i z sekwencji zarkętów lewy-prawy Rosberg wyjechał pierwszy. Może to ruchome skrzydło nie jest takie głupie?

19/58

Massa jest już tuż za Rosbergiem. Używa ruchomego tylnego skrzydła i atakuje. Czyżby czarny koń zamieniał się w największego przegranego GP Turcji? Czarny koń głównie telewizji, ale co tam.

18/58

1. Vettel. 2. Webber, traci 3, 4 s 3.Alonso 2 s do Webbera 4. Hamilton, 5. Rosberg, 6. Massa. 7. Button,  8. Pietrow, 9. Heidfeld. W tym gronie chyba tylko Button pojedzie na trzy pit stopy. Pozostali na cztery.

17/58

Na pozycjach 4-6 mamy trio Hamilton, Rosberg i Massa. Anglik spowalnia Niemca i Brazylijczyka - obaj używają DRS i KERS i są w klinczu.

16/58

Prosta przedzielona zakrętem nr 11 z mocnym dohamowaniem do 12-tki to najciekawsze miejsce na torze. Prób wyprzedzania było już kilkanaście. Opony i DRS robią swoje.

15/58

Kluczowe są jednak opony, szybko się zużywają, a kierowcy, którzy wystartowali na twardych, pzrebijają się do przodu. Mieliśmy starcie Heidfeld - Pietrow, coś niebywałego, zapewne zespół ich uspokoi, bo grozi to stratą punktów, a tak ośme i dziewiąte miejsce jest realne.

14/58

Buton zjeżdża po miękkie opony i Vettel odzyskuje prowadzenie. Po pierwszej - nerwowej rundzie tankowań - kolejność jest następująca: VET, WEB, ALO, HAM, ROS, MAS, BUT.

13/58


Po pojedynku w alei serwisowej, Hamilton odzyskuje pozycję i wyprzedza Massę. Brazylijczyk ma teraz realizować plan B, tak powiedział mu zespóó, cokolwiek to znaczy. Jadą na 12/13 pozycji.

12/58

Opony zmienili VET, WEB, ALO, ROS, HAM i MAS. Zespoły uruchamiają plan B. Ewidentnie miękkie gumy zbyt szybko się zużywają.

9/58

Hamilton w pitlane odzyskuje swoje miejsce - było wymuszenie na Massie?

8/58

Kolejność - VET, WEB, ALO, ROS, BUT, MAS, HAM. Massa naciska Hamiltona. Brazylijczyk jest w końcu królem tego toru.

A Pietrow w pitlane

7/58 okrążenie

Rosberg już czwarty - na piątym kółku na końcu na najdłuższej prostej połknął go Webber, dwa okrążenia później w tym samym miejscu Hamilton.

3 okrążenie

Rakieta z Wyborga atakuje Schumachera. Udanie, ale Schumacher traci kawałek przedniego skrzydła. Sędziowie na razie spokojni.

Start:
Świetny start Vettela, a za nim Rosberg, który wyprzedził Webbera i... Fernado Alonso.
RHiszpan przebił się do przodu. O ile Rosberg, po kwalifikacjach, był jednym z czarnych koni, to Alonso zaskoczył.
Zaspali kierowcy McLarena, ku zaskoczeniu Hamilton i tradycyjnie Webber.
Słabo wystartował Witalij Pietrow, którego wyprzedził Michael Schumacher.
13:58

Oczywście kierowcy Red Bulla mogą równie dobrze sami siebie wyeliminować. Jak rok temu w Stambule. A poważnie - Vettel  i Webber po quali są do przodu o jeden komplet miękkich opon. To ich kolejny atut.

13:52

13:52
W Polsacie skończyły się reklamy, a kierowcy na torze. Zastanówmy się, jak komentatorzy w TV, kto wyjedzie pierwszy z pierwszego zakrętu?
Oczywiście Sebastian Vettel. Niemiec skonsumuje 19. pole position, bowiem będący za nim Mark Webber powstrzyma Nico Rosberga z Mercedesa i Lewisa Hamiltona z McLarena. Oczywiście, wolelibyśmy zażartą walkę, ale w komfortowej sytuacji jest zespół Red Bulla i to on będzie na początku rozdawał karty na torze.
Chyba, że Czerwone Byki zaśpią na starcie, a to im się już zdarzało. Teraz jednak walczą o pierwsze zwycięstwo w GP Turcji.
Trzymamy kciuki za Rosberga i Hamiltona.

13:45

Timo Glock nie wystartuje do wyścigu, bolid Virgin Racing w proszku.

13:35

Temperatury typowo tureckie - 18 stopni Celsjusza temperatura powietrza i 36 stopni temperatura toru. Opony będą zapewne szybko się zużywać. A to kondycja opon decyduje o szybkości w wyścigu w tym sezonie. KERS i ruchome skrzydła to tylko dodatki.

13:25

Sobotnie kwalifikacje do wyścigu o GP Turcji przebiegały pod dyktando kierowców Red Bull Racing. Vettel i Webber wystartują z pierwszej linii. Za nimi Nico Rosberg i Lewis Hamilton.

Kolejność na polach startowych do GP Turcji jest następująca:

1. Sebastian Vettel Red Bull 1:27.039 1:25.610 1:25.049 12
2. Mark Webber Red Bull 1:27.090 1:26.075 1:25.454 10
3. Nico Rosberg Mercedes 1:27.514 1:25.801 1:25.574 15
4. Lewis Hamilton McLaren 1:27.091 1:26.066 1:25.595 13
5. Fernando Alonso Ferrari 1:27.349 1:26.152 1:25.851 16
6. Jenson Button McLaren 1:27.374 1:26.485 1:25.982 14
7. Witalij Pietrow Lotus Renault 1:27.475 1:26.654 1:26.296 15
8. Michael Schumacher Mercedes  1:27.697 1:26.121 1:26.646 13
9. Nick Heidfeld Lotus Renault 1:27.901 1:26.740 1:26.659 13
10. Felipe Massa Ferrari 1:27.013 1:26.395 16

11. Rubens Barrichello Williams 1:28.246 1:26.764 10
12. Adrian Sutil Force India 1:27.392 1:27.027 14
13. Paul di Resta Force India 1:27.625 1:27.145 11
14. Pastor Maldonado Williams 1:27.396 1:27.236 14
15. Sergio Perez Sauber 1:27.778 1:27.244 11
16. Sebastien Buemi Toro Rosso 1:27.620 1:27.255 9
17. Jaime Alguersuari Toro Rosso 1:28.055 1:27.572 7

18. Heikki Kovalainen Lotus 1:28.780 8
19. Jarno Trulli Lotus 1:29.673 8
20. Jerome d'Ambrosio Virgin 1:30.445 8
21. Vitantonio Liuzzi HRT 1:30.692 7
22. Timo Glock Virgin 1:30.813 8
23. Narain Karthikeyan HRT 1:31.564 8

Relacjonują Grzegorz Hilarecki i Dawid Kocik

Wyścig Formuły 1 o GP Turcji - relacja na żywo
  • Poprzednie zdjęcie
  • 1 / 1
  • Następne zdjęcie

Wyścig Formuły 1 o GP Turcji - relacja na żywo

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości