Wyścig samochodu z dronem

(mm/ip)
W ramach prezentacji możliwości obydwu maszyn dron GT‑R stanął do wyścigu z supersamochodem na wymagającym torze Silverstone. / Fot. Nissan
W ramach prezentacji możliwości obydwu maszyn dron GT‑R stanął do wyścigu z supersamochodem na wymagającym torze Silverstone. / Fot. Nissan
Nissan zaprezentował drona GT‑R – jeden z najszybszych wyścigowych dronów typu FPV (z podglądem na żywo z kamery). Jak urządzenie poradziło sobie w wyścigu z samochodem?

Dron został zbudowany w celu sfilmowania nowego Nissana GT‑R z roku modelowego 2017 na torze. Dron dzięki specjalnej konfiguracji wyścigowej i czaszy o niskim współczynniku oporu powietrza może on rozwinąć prędkość 100 km/h ze startu zatrzymanego w zaledwie 1,3 sekundy.

W ramach prezentacji możliwości obydwu maszyn dron GT‑R stanął do wyścigu z supersamochodem na wymagającym torze Silverstone. W Nissanie GT‑R moc z 24‑zaworowego silnika V6 o pojemności .,8 litra, z podwójnym turbodoładowaniem, jest przekazywana na wszystkie koła. Dron uzyskuje przyspieszenie dzięki czterem śmigłom napędzanym silnikami 2000kV XNova oraz wyścigowej ramie kwadrokoptera Sky-Hero.

Za kierownicą nowego GT‑R usiadł kierowca Nissana NISMO Ricardo Sanchez, natomiast drona GT‑R pilotował James Bowles, mistrz brytyjskich krajowych wyścigów dronów w 2015 roku. Pojedynek odbył się na specjalnie wytyczonym odcinku toru Silverstone o długości 1,2 mili.

Skoda Octavia 2017. Silnik 1.0 TSI i adaptacyjne zawieszenie DCC

W nowym Nissanie GT‑R z roku modelowego 2017 zastosowano największe zmiany od czasu wprowadzenia na rynek modelu R35 w 2007 roku. O ile zadaniem drona jest utrzymywanie się w powietrzu, o tyle w samochodzie GT‑R wprowadzono nowe rozwiązania aerodynamiczne zapewniające mu pewne trzymanie się nawierzchni.

Pod względem przyspieszenia dron początkowo wygrywa z samochodem, ale koła błyskawicznie dorównują tempa śmigłom. Dron rozwija maksymalną prędkość około 185 km/h, natomiast GT‑R rozpędza się do 315 km/h. Niemniej jednak nawet wyjątkowy układ napędu na cztery koła w Nissanie GT‑R nie zapewnia samochodowi takiej zwrotności, jaką dysponuje dron, którego średnica zawracania wynosi zaledwie 0,3 metra. Specjalna konfiguracja umożliwia mu także niezwykle precyzyjne i zwinne wykonywanie karkołomnych manewrów.

GT‑R i dron GT‑R – dane techniczne[/b][/b]

 [/b]

GT-R[/b] 

Dron GT-R[/b] 

Prędkość maksymalna[/b] 

315 km/h

185 km/h

Szerokość[/b] 

1895 mm

30 cm

Długość[/b] 

4710 mm

30 cm

Wysokość[/b] 

1370 mm

6,5 cm

Masa[/b] 

1752 kg

0,7 kg

Silnik / akumulator[/b] 

V6 z podwójnym turbodoładowaniem

Litowo-polimerowy

1400 mAh 6s

Średnica zawracania[/b] 

12,2 m

0,3 m

Maks. moment obrotowy / ciąg statyczny[/b] 

637 Nm

4,68 kg

Model / rama drona[/b] 

Nissan GT-R

Sky-Hero

Przewaga[/b] 

Jazda po prostej

Slalom

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty