Wszystko
o samochodach

Motosport / Wyścigi

Wyścigi na 1/4 mili

Data publikacji: Autor: (mp)

Fot. Dunlop IV runda Pucharu Dunlopa i Mistrzostw Polski w Wyścigach Równoległych na dystansie 1/4 mili odbyła się 28 sierpnia.

Kolejna runda Pucharu Dunlopa i Mistrzostw Polski w Wyścigach Równoległych na dystansie 1/4 mili odbyła się 28 sierpnia. Zawodnicy spotkali się na lotnisku wojskowym w Modlinie.

 Fot. Dunlop

Na trasie 402,5 m ścigały się pojazdy zaliczane do 10 kategorii:

1. Mini - samochody o pojemności silnika do 1550 ccm, silnik wolnossący, napęd dowolny.

2. Mini Plus - pojemność silnika do 1550 ccm, z jednym doładowaniem, napęd dowolny.

3. Diesel - napęd i pojemność silnika dowolna.

4. Profi - FWD, silnik wolnossący, pojemność silnika powyżej 1550 ccm, maksymalnie 6 cylindrów.

5. Profi Plus - RWD lub AWD, silnik wolnossący, pojemność silnika powyżej 1550 ccm, maksymalnie 6 cylindrów, silniki rotacyjne.

6. Turbo - FWD, jedno doładowanie, klasa Mini z dwoma doładowaniami.

7. Turbo Plus - RWD lub AWD maksymalnie 5 cylindrów z jednym doładowaniem i FWD z dwoma doładowaniami, silniki rotacyjne z jednym doładowaniem.

8. Maxi - minimum 6 cylindrów z doładowaniem RWD lub AWD, minimum 8 cylindrów silnik wolnossący, klasa Turbo Plus lub silniki rotacyjne z dwoma doładowaniami.

9. Outlaw - samochody nie spełniające warunków technicznych, obowiązujących podczas wyścigów.

10. Motocykle.

 

Dotychczas w ramach mistrzostw rozegrano cztery z pięciu przewidzianych zawodów. Zawodnicy spotykali się w Modlinie, Białej Podlasce i Poznaniu.

 

Zawody organizowane są przez Stowarzyszenie Sprintu Samochodowego i Polski Związek Motorowy.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości