Wzrost sprzedaży Skody

(ip)
Sprzedaż samochodów marki Skoda wzrosła w listopadzie 2012 roku o 3,8 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku, osiągając poziom 77 900 szt.

Producent samochodów Skoda w okresie od stycznia do listopada 2012 roku sprzedał około 873 000 pojazdów (styczeń – listopad

Fot: Skoda
Fot: Skoda

2011: 816 800 szt.). Wynik ten oznacza wzrost ilości dostarczonych aut o 6,9 proc. w stosunku do pierwszych 11 miesięcy ubiegłego roku.

W Europie Zachodniej w listopadzie 2012 roku marka sprzedała 28 200 samochodów, odnotowując wzrost na poziomie 4,3 proc. (listopad 2011: 27 000 szt.). Udział w rynku Skody wzrósł w tym regionie w przeciągu pierwszych 11 miesięcy tego roku do ponad 3 proc. (styczeń - listopad 2011: 2,8 proc.). Pomimo ogólnej tendencji spadkowej, w listopadzie Producent zwiększył swoją sprzedaż aut m.in. w Wielkiej Brytanii (+30,2 proc.) i w Niemczech (+15,2 proc.).

Skoda odnotowała wzrost dostarczonych samochodów także w Europie Wschodniej. Marka w listopadzie 2012 roku sprzedała na tym rynku 12 400 aut (listopad 2011: 11 500 szt.). Oznacza to wzrost na poziomie 7,9 proc. do analogicznego okresu ubiegłego roku. Po raz kolejny, do świetnych wyników marki przyczynił się rynek rosyjski, gdzie sprzedano ponad 9 000 samochodów marki Skoda (listopad 2011: 8 000 szt.).

Fot: Skoda
Fot: Skoda

W Europie Środkowo-Wschodniej w listopadzie 2012 roku samochody marki Skoda kupiło 10 200 Klientów. Rok wcześniej, w tym samym okresie Producent sprzedał ich 10 600 szt. W całym regionie od stycznia do listopada 2012 roku marka dostarczyła 114 100 aut (+1,3 proc.). W Czechach w przeciągu pierwszych 11 miesięcy 2012 roku Skoda odnotowała wzrost na poziomie 3,3 proc., dostarczając 54 700 samochodów (styczeń - listopad 2011: 52 900 szt.).

W Polsce Producent wciąż utrzymuje pozycję lidera na rynku. W listopadzie tego roku zarejestrowanych zostało 2 371 samochodów osobowych Skoda w naszym kraju. Udział rynkowy tej marki w Polsce w 2012 roku wynosi 11,98 proc.

Producent kontynuuje swój rozwój także na rynkach azjatyckich. W Chinach w listopadzie 2012 roku sprzedano 21 100 samochodów marki Skoda (listopad 2011: 20 200 szt.), co daje wzrost na poziomie 4,9 proc. W Indiach w tym samym okresie sprzedano 2 000 aut. W okresie od stycznia do listopada 2012 roku, sprzedaż Skody wzrosła zarówno w Chinach (+7,1 proc.), jak i w Indiach (+24,4 proc.).

Dostawy samochodów ŠKODA do Klientów na całym świecie w listopadzie 2012 roku (model; liczba; zmiana procentowa w porównaniu do roku poprzedniego):

Skoda Octavia (32 800; -3,7%)
Skoda Fabia (19 300; -8,2%)
Skoda Superb (9 100; -8,0%)
Skoda Yeti (6 800; +4,4%)
Skoda Roomster (2 700; -5,8%)
Skoda Rapid (2 500; nowy model)
Skoda Citigo (tylko w Europie: 4 600; nowy model)

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty