Wszystko
o samochodach

Motocykle / Motocykle

Yamaha Royal Star Venture

Data publikacji: Autor: (boro)

 Yamaha Royal Star Venture, obok Harleya Davidsona Electra Glide i Hondy Valkirie Tourer, jest jednym z najpotężniejszych klasyczno - turystycznych motocykli na świecie.

Fot. Anna Arent

Blisko 1300 ccm zamkniętych jest w czterech cylindrach. Motocykl jest bliski harleyowskiego pierwowzoru, na którym bez wątpienia opierali się konstruktorzy. Jest jednak pewne "ale". Ma zdecydowanie za dużo cylindrów, by równać się z najbardziej klasycznymi z klasycznych motocykli, uzbrojonych w jednostkę napędową V-2, generującą potężny moment obrotowy w dolnych zakresach i oddającą piękny, dwucylindrowy bulgot. Czy więc może być konkurencją dla legendarnego Harleya Electra Glide?

Piękny w szczegółach
Pojemności, mocy i momentu obrotowego "tourerowi" Yamahy nie brakuje, więc na tym polu może walczyć z Harleyem. W oczach wielu motocyklistów, dyskryminować może go wspomniany silnik V-4. Do niego ciężko będzie się przekonać miłośnikom klasycznych twinów. Motocykl nadrabia jednak komfortem jazdy, obszerną owiewką, pakownymi kuframi bocznymi i centralnym, umieszczonym za tylnym siodłem. Nie można mieć też zastrzeżeń do wykończenia szczegółów. Pojazd jest może aż nadto bogato zdobiony, co wcale nie przekonuje do niego miłośników klasycznych, lecz bardziej surowych kształtów. Jest na nim cała masa ozdobnych, chromowanych elementów, a posiadacze tych motocykli mają jeszcze do wyboru inne ozdóbki katalogowe. Przednia duża owiewka doskonale osłania kierowcę przed wiatrem. Poniżej dość charakterystycznym elementem królewskiej gwiazdy jest duża obudowa chłodnicy.

Potężne gabaryty
Chromowana bryła silnika jest imponująca, parami z cylindrów kolektory odprowadzają spaliny do dwóch niewielkich tłumików umieszczonych nisko na wysokości tylnej osi motocykla. To nie motocykl dla panienek, czy mężczyzn o skromnych gabarytach ciała. Świadczy o tym rozstaw osi bliski 1,7 metra i słuszna waga - blisko 330 kg. Przy jeździe szosowej w tego rodzaju pojazdach nie czuć budzącego respekt ciężaru. Odpowiednia siła, waga i wzrost jeźdźca pomoże jednak w manewrowaniu przy małych prędkościach, np. parkowaniu lub poruszaniu się na miękkiej bądź śliskiej nawierzchni. Prezentowana Yamaha i inne podobne motocykle nie są już typowymi cruiserami, ale nie są też 100 proc. "turystykami", tak jak np. zabudowana Honda Gold Wing. Zagospodarowują jednak rynek dla tych, którzy chcą jeszcze większego dostojeństwa, niż klasyczne motocykle nawiązujące swoją linią do lat 50-tych. Co ciekawe, konstruktorzy do budowy tego rodzaju "tourerów" wykorzystują zazwyczaj sprawdzonego na rynku cruisera, dodając mu potężną przednią owiewkę, kufry, oparcie, wydechy i kilka już mniej istotnych szczegółów.
Harley Electra Glide kosztuje ok. 100 tys. zł, a za Yamahę zapłacić trzeba "tylko" niewiele ponad 70 tys.

Silnik: 4-cylindry w układzie V, 4-suw, chłodzony cieczą, rozrząd DOHC, 16 zaworów, pojemność skokowa 1294 cm sześc., skok i średnica tłoka 79 x 66 mm
Moc: 74 KM (54.2 kW) przy 5000 obr./min
Maks. moment obr.: 109,7 Nm przy 2500 obr./min
Zbiornik paliwa: 18 litrów
Dł. szer. wys.: 2485mm/940mm/1360 mm
Rozstaw osi: 1695 mm
Wysokość siedzenia: 710 mm
Masa: 328 kg
Ogumienie: 150/80 -16 przód, 150/90 - 15 tył

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Komentarze

  • ja (gość)

    masa wlasna 375 kg

  • VVZ1300*TFS (gość)

    Witam, jestem posiadaczem Vetki od kilku lat, kupiłem motor praktycznie nowy z przebiegiem 1600 mil. Mam zastrzeżenia do autora artykuły, który pomyslil dane techniczne. Moja książka serwisowa mówi jasno o masie pojazdu na (sucho 394 kg), moc 98 KM, Pojemność baku 23 litry, autor pomylil dwa modele, Royal Star de Lux. Panie, Royal Star Venture to oznaczenie modelowe XVZ 1300 TF, a w moim przypadku z literka S na końcu, która oznacza model. Yamaha te motocykle produkowała z różnymi wersjami wyposażenia. Jezlilem Kredensem i XVZ zdecydowanie lepiej się prowadzi, jest bardziej wyważona , tylko gorzej hamuje. Jest bardziej komfortowa i klasyczna. Waga porownywalna. Proszę się przejechać motocyklem,,doczytać i dopiero opisać sprzęt. Electra Harleya prowadzi sie poprawnie, telepie się gorzej niż starzec z gorączką i telepie ciałem motocyklisty ze względu na duzy skok suwa. Chętnie opiszę Vetke, mam papiery na publikacje artykułów i zrobie to bezplatnie I bardziej precyzyjnie.

  • Jarro (gość)

    Faktycznie,artykuł odbiega od prawdy.Dane fabryczne sa przeklamane.Moja Venture ma przebieg 5271 mil.

  • karol (gość)

    cześć kolego właśnie tydzień temu kupiłem venture 2012r 1000ml jest jak nowa mam pytanko jaki olej wlać do silnika według ks serwisowej i ile wchodzi

  • Janusz (gość)

    witam jestem właśnie na kupnie ventury mam na oku z 2000r 21000ml w stanie bardzo ładnym cena 20tyś zł ktoś może coś doradzić

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości